וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאתי לחופשה במרוקו, וזו הסיבה שלעולם לא אחזור לשם

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 14:52

גולשי רשתות חברתיות שונים מספרים למה לא כדאי לנפוש במרוקו: יחס מגעיל במסעדה, כמות הרמאים הגדולה ביותר שיש, כל הזמן מסתכלים בצורה מטרידה ושאר התנהגויות לא נעימות. אבל יש גם צדדים חיובים. וגם: האם אתם תגיעו למרוקו בקרוב?

בווידאו: אביבה טסה למרוקו לבקר את אימה אחרי רעידת האדמה: "היא גרה בקזבלנקה, היינו מודאגים"/יואב איתיאל

למרות בתי המלון המפוארים, העיירות התוססות והשווקים ההומים שלה, מרוקו נראית מדינה שנויה במחלוקת לחופשה בקרב תיירים שונים בעולם, ויש הטוענים שלעולם לא יחזרו.

למרות שהיעד נמצא ברשימת החופשות של רבים בעולם, ביניהם ישראלים רבים שהחלו לטוס למרוקו עם פתיחת הקווים הישירים למדינה, גולשים שונים ברשתות החברתיות מעלים בפלטפורמות השונות דעות וסרטונים כדי להרחיק את העוקבים שלהם מביקור במדינה.

אחת ולתמיד: הגיע הזמן להחרים את טורקיה, גם במחיר החופשה שלכם

הונאות יקרות, אינטראקציות מפחידות ושיחות "מתישות", הן בין שלל הסיבות לכך שחלק ממשתמשי המדיה החברתית טוענים שאין להם תוכניות לחזור למדינה הצפון-אפריקנית.

הטיקטוקרית סופי מילנר יצאה לחופשה במרקש מוקדם יותר השנה, כשהיא נושאת עמה "זיכרונות מדהימים" משני טיולים קודמים לעיר. עם זאת, היא אמרה שהחופשה האחרונה שלה גרמה לא לבקר לעולם בעיר. בשיחה עם 40,000 העוקבים שלה בטיקטוק היא טענה שהיא קיבלה את "שירות הלקוחות הגרוע ביותר" 90 אחוז מזמן שהותה שם. "הגענו למסעדה שהזמנתי בה מקום, והם טענו שלא הזמנתי וניסו להיפטר מאיתנו", היא מספרת לדיילי מייל. "הייתי צריכה להציג את האישור ששלחו לי באימייל. אז הם הושיבו אותנו ליד שולחנות מלוכלכים, לא נתנו לנו תפריטים, צקצקו לעברנו ונתנו לנו יחס מגעיל".

מילנר, שעבדה בעבר כמלצרית במשך שמונה שנים, טענה כי הייתה לה חוויה שלילית דומה ברוב המסעדות שבהן סעדו במהלך הטיול שלהם, שנמשך כמעט שבועיים. עם זאת, היו גם יתרונות חיוביים לטיול. היא אמרה שחלק מהמסעדות שהם הלכו אליהן היו מדהימות והצוות באחד המלונות שבהם הם שהו היה מדהים. מילנר הוסיפה: "היו כמה נהגי מוניות מדהימים שהיו כל כך מסבירי פנים, כל כך ידידותיים".

סופי אמרה לעוקבים שלה: "אתם תמיד הולכים לחוות הבדלים תרבותיים כשאתם הולכים למקום אחר וזו... אחת הסיבות שאני אוהבת לטייל'. אבל, היא סיכמה: "באופן כללי, אנשים (במרקש) היו כל כך, כל כך גסים. מעולם לא חוויתי דבר כזה". היא הוסיפה שהיא "הופתעה ונחרדה" מהחוויה.

@itssophiemilner I had such amazing memories from past trips which I will still try to hold separate from my most recent experience ? #travel #holidays ♬ original sound - Sophie Milner

"השיחות היו מתישות"

טיקטוקרית אחרת, העונה לשם המשתמש "8jelly8", אמרה שהיא לא תחזור למרוקו בעצמה. בעוד שמילנר האמריקנית אמרה שהיא נהנתה מביקור במרקש עם שמונה מחבריה, היא אמרה: "השיחות היו מתישות בשלב מסוים". כשהיא שיתפה את 71,000 העוקבים שלה, היא המשיכה: "כקבוצה של תשע נשים שחורות אמריקניות, שהסתובבו ודיברו אנגלית, היינו סוג של תופעה. אז אם היו כל הזמן מסתכלים בי וקוראים לי כל הזמן בקבוצה של תשע מאיתנו, אני לא יכולה לדמיין מה היה קורה אם הייתי נוסעת לבד".

היא הוסיפה שזאת רק החוויה שלה במרוקו, וייתכן שזה יהיה שונה עבור מטיילים אחרים. בהסתכלות על הדברים החיוביים, הטיקטוקרית ציינה שחברות הטיולים המרוקניות הן מדהימות, כשהיא וחברותיה נהנו מיום של רכיבה על רכבי שטח במדבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

שילוב של היסטוריה וחדשנות: מה חושבים הישראלים על מרוקו?

בשיתוף פגסוס

מפגשים עם רמאים "אגרסיביים"

וולוגר הנסיעות המנוסה בן פריר, העונה לשם המשתמש Backpacker Ben, אמר גם הוא שלעולם לא יחזור למרוקו לאחר שנתקל ברמאים בלתי פוסקים שהרסו את רוב הטיול שלו, כך לפי סרטון שהעלה ליוטיוב.

בתחילה הוא שיתף את החוויות החיוביות שלו. לדבריו, הוא שהה במלונות זולים ונחמדים מאוד, כשבמלונות בעיר הבירה, רבאט, מחיר ללילה עמד על החל מ-216 שקלים בלבד ללילה. בשיחה עם 243,000 המנויים שלו, אמר בן: "בסך הכל האנשים במרוקו מאוד ידידותיים, במיוחד כאן ברבאט ושפשוואן".

עם זאת, הוא אמר שהחוויות החיוביות הללו "התקלקלו" על ידי מפגשים עם רמאים ותוקפניים "אגרסיביים". בן, שנסע ליותר מ-80 מדינות, אמר שבמרוקו יש את כמות הרמאים הגדולה שהוא נתקל בה ו"זה הורס את כל החוויה. היו לנו שלושה או ארבעה מקרים שבהם המקומיים ניסו להילחם בי כי אמרנו 'לא' למה שהם מציעים".

בן שיתף כמה הונאות שצריך להיזהר מהן, ואמר לעוקביו להיות "זהירים" היכן הם מצלמים תמונות וסרטונים, מכיוון שרמאים עשויים לדרוש מהם כסף. הוא אמר שהוא תמיד דורש מנהגי מוניות להשתמש במונה כדי להימנע מחיוב יתר. הוא גם המליץ ​​להיזהר ממסעדות שמחלקות ברחוב תפריטים עם מחיר אחד, אבל אז גובות כפול אחרי שאכלתם שם.

10.2 מיליון תיירים בין ינואר לאוגוסט השנה

מאז פרסום הסרטון שלו, בן זכה ל-127,600 צפיות וגרף אלפי תגובות ממטיילים עם דעות שונות. משתמש אחד הגיב: "בתור מרוקאי, אני חושב שהגיע הזמן שתיירים בינלאומיים יתחילו לחלוק חוויות מהסוג הזה. ממשלת מרוקו מתגאה בהיותה מדינה תיירותית, אך עדיין לא פוגעת מספיק ברמאים. אני מקווה שדברים ישתנו!"

בינתיים, אינספור משתמשי מדיה חברתית אחרים נהנו מהזמן שלהם במרוקו. בין ינואר לאוגוסט השנה, הגיעו למרוקו 10.2 מיליון תיירים, בעוד שמספרם עשוי לעלות מהנתונים שלפני הקורונה שעמדו על 13 מיליון, כך לפי משרד התיירות.

האם תטוסו לחופשה במרוקו בתום המלחמה עם עזה?

כן
לא
תלוי במצב
9159 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully