וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטליה: המלכה של התיירות הבינלאומית מחכה לנו הקיץ

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 9:24

לישראלים היו בשנים האחרונות היסוסים לגבי חופשות בטורקיה, אבל עם כ-5 המראות יומיות ובמרחק שעה וחצי טיסה מנתב"ג ומחיר של החל מכ-110 דולר, מסתמן שאנטליה חזרה ובגדול למדף הנופשונים לקיץ הקרוב. שלחנו את יואב איתיאל לבדוק מה חדש בארץ הקלאבים השנה

מלון באנטליה, טורקיה/צילום: יואב איתיאל

אנטליה, הריביירה הטורקית, היא המלכה הבלתי מעורערת של התיירות הבינלאומית לטורקיה ואחד מיעדי התיירות הנחשקים בעולם, ותוך שהיא נערכת לשנת שיא בתיירות, היא לא מסתירה שהיא מאד מעוניינת בתייר הישראלי ושהיא מאד רוצה לשדרג את התדמית שלה בעיניו.

בצדק! טורקיה בכלל ואנטליה בפרט, הן לא רק מלונות במבצע, עם פארק מים רועש לילדים ובשיטת הכול כלול, ואנטליה היא לא רק אינסוף חנויות מותגים מזויפים-או-לא, קניונים ואאוטלטים. טורקיה היא מדינה רבגונית ומרתקת כמעט בכל אספקט שלה והאמת הגיאוגרפית היא, שנפת אנטליה היא בעיקר טבע פראי עם הרים גבוהים מיוערים ומושלגים, אתרים ארכיאולוגים מהמורשת העולמית, ערים ישנות-חדשות עם שווקי רחוב שוקקים וכמובן חופים-חופים-חופים עם חולות רכים, מפרצים ונמלי דייגים ציוריים.

טורקיה היא מדינת ענק בת כ-87 מיליון נפש. שטחה של אנטליה לבדה הוא כשטח מדינת ישראל כולה ויש לארכה 640 קילומטרים של חוף, עליהם בנו הטורקים כ-500 מלונות 5-כוכבים שלדבריהם יהיו בקיץ הקרוב בתפוסה של "110%", כלומר מלאים לחלוטין ועוד קצת. בשנה שעברה ביקרו בה 13 מיליון תיירים. כל זה, למי שרוצה קצת פרופורציות ורקע לגאווה הטורקית בחבל אנטליה, אותו המקומיים אוהבים לכנות "גן עדן עלי אדמות".

מלון באנטליה טורקיה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
כ-500 מלונות 5-כוכבים יהיו בקיץ בתפוסה של "110%". מלון NG Phaselis Bay באנטליה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל
אנטליה טורקיה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
העיר העתיקה של אנטליה. חנויות, מסעדות, בתי קפה ומלונות בוטיק לא יקרים בכלל/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

הסוחרים יודעים לזהות את הישראלים

המטבע הטורקי קרס בשנים האחרונות ובעת כתיבת שורות אלה הוא עומד על 19.40 לירות לדולר. לפני שנה הוא היה 14.69 ולפני שנתיים 8.16 לירות לדולר. על שקל תקבלו 5.33 לירות טורקיות כשלפני שנתיים קיבלתם 2.43 לירות טורקיות. זה מטורף, אבל זה לא אומר שהכול בחצי מחיר. רחוק מזה. אמנם, אם אתם יוצאים ממעגל התיירים למקומות בהם מבלים וקונים הטורקים, תבחינו בבירור כמה זול שם. אבל במעגל התיירותי בו אתם תימצאו בדרך כלל, המחירים נקובים באירו, גם אם אתם משלמים בסופו של דבר בלירות.

כך גם לגבי מותגי האופנה האירופיים והאמריקניים, מוצרי האלקטרוניקה ושאר הקניות הפופולריות. אבל זה אומר שרבות מהעלויות לתיירנים הטורקים ירדו משמעותית והם יכולים להעביר לפחות חלק מזה כהנחה לתייר. יש המון מבצעים בכל רמת מחיר, והמלונות באנטליה יוצאים לכם אטרקטיביים מאד וזולים משמעותית מאשר באירופה כאשר משווים ברמות שירות זהות. בטורקיה ובכלל זה על חופי אנטליה זה מודגש: במחיר של מלון באילת כל אחד יכול לבלות כאוליגרך.

תוסיפו לזה שאנטליה נגישה מאד לתייר הישראלי עם כ-5 המראות גם באוף-סיזן של טיסות ישירות יומיות ובמרחק שעה וחצי טיסה בלבד מנתב"ג, החל מכ-110 דולר ואף פחות, לטיסה הלוך ושוב, גם בהזמנה ספונטנית של הרגע האחרון, גם בחברות הגדולות כמו טורקיש איירליינס, גם בחברות הלואו קוסט כמו סאן אקספרס שהיא שותפות שלה עם לופטהנזה, עמה טסתי בהלוך ופגסוס שאיתה שבתי. הנחיתה בשדה התעופה של אנטליה, השני בהיקף פעילותו בטורקיה, היא נחיתה בשדה תעופה בינוני, נוח ונגיש, כ-15 ק"מ ממרכז העיר, כרבע שעה ו-12 דולר במונית. אבל, קחו בחשבון שיכול מאד להיות שהמלון שלכם לא בעיר ואפילו במרחק ניכר ממנה. בכלל, בשל גדלה של אנטליה, כדאי לזכור שאם אתם בוחרים לא רק בטן-גב, המרחקים בין האתרים השונים שתרצו לראות במהלך יום הם לפעמים שעה ויותר.

לישראלים היו בשנים האחרונות היסוסים לגבי חופשות בטורקיה, וגם לטורקים היו צרות שהקשו עליהם לארח ופגעו דרסטית בתיירות. הייתה קורונה ואיך שנגמרו ההגבלות בגינה באה רעידת אדמה קטסטרופלית. אבל, כל אזהרות המסע בוטלו, גיהנום האסון מרוחק 700 קילומטר מגן העדן שעל החוף ובימים אלה בטורקיה בכלל ובאנטליה הקוסמופוליטית בפרט, ישראלים מתקבלים כמו פעם, בזרועות פתוחות. הסוחרים המנוסים שיודעים לזהות את הישראלים בין הקונים שלהם, מברכים אותם "שלום", "בבקשה", בסימפטיה רבה, ומפתחים שיחה קלילה ומזמינה, כל אחד על פי אוצר המילים שברשותו. כך במלונות היוקרתיים וכך אף במלונות הזולים יותר, גם בלי אנגלית, במחוות ידיים ושפת גוף מברכים על שובו של הישראלי. המספרים מעידים שהתייר הישראלי אכן חוזר, ובמספרים מרשימים. 46,643 תיירים ישראלים נכנסו לטורקיה בינואר 2023, וזה כמעט פי שלושה מאשר בינואר אשתקד, אז נכנסו 17,416 ופי שנים עשר מלפני שנתיים אז נכנסו רק 3,863. הדרגים הממשלתיים הרשמיים של לשכת התיירות יוצאים מגדרם לעודד את התיירות מהארץ והם רוצים מאד לעודד גם את אלה שמחפשים את הטוב ביותר, כאלה שיכולים היו לצאת לכל יעד אחר בעולם.

זה המקום גם להפריך עוד קונספציה שגויה והיא שהרוסים לא מגיעים יותר. אז קודם כל, איתי במלון היו הפעם לא פחות מ-150 רוסים מחברת תוכנה מוסקבאית אחת, המספרים מעידים שרוסים מהווים עדיין כ-13%, הנתח הגדול ביותר בתיירות הנכנסת לטורקיה עם 279,818 בינואר השנה, פי שניים מב-2022, ולמעלה מפי שלושה מב-2021. הם בילו היטב במלון האולטרה דלוקס NG Phaselis Bay בו שוכנתי ובטיולים אליהם יצאו ממנו. נכון שבהעדר כרטיסי אשראי המקובלים בעולם החופשי הם נאלצים לשלם במזומן, אז הם הביאו מזומן, והרבה.

שדה התעופה של אנטליה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
שדה התעופה המודרני של אנטליה הוא השני בגודלו בטורקיה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל
מלון באנטליה טורקיה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
גיהנום רעידת האדמה שהיתה לאחרונה, אירעה במרחק של מרוחק 700 קילומטר מאנטליה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

יעד מושלם לתיירות חמישה כוכבים

זו בדיוק התיירות שאנטליה מכוונת לעודד אליה עכשיו, ואכן אנטליה היא יעד מושלם גם לתיירות חמישה כוכבים והיא מציעה דילים אטרקטיביים גם בסוגת העל הזו. יצאתי לטעום ממנה וזו רק טעימה. אם להתחיל בשורה התחתונה, זו הפעם השלישית שלי בה, ושוב חזרתי עם תיאבון לעוד.

לא פלא, בהתחשב קודם כל במלון NG Phaselis Bay היפהפה, שמוניציפלית שוכן בעיר הפרבר קמר ושהוא כל כך מושלם בכל פרט עד כדי כך, שמסך למעלה מ-91% מ-1,671 הגולשים שדירגו אותו באתר TripAdvisor העניקו לו את הציון 5.0 מתוך 5.0, מצויין. כמו רבים ממלונות הריביירה הטורקית, הוא צמוד לחוף משלו, עם בריכות משלו וגם ספא משלו, וחנויות משלו ומסעדות משלו ובתכל'ס יש לו הכול משלו והוא נועד לאלפיון הפריווילגי, עם או בלי ילדיהם.

בחדר הדלוקס המרווח בן ה-42 מ"ר עם מרפסת ונוף לים ולהר בו שוכנתי היה כל פינוק אפשרי, כל אנשי הצוות בהם נתקלתי, בלי יוצא מן הכלל, היו מקצוענים ונחמדים בצורה יוצאת מן הכלל, בלי להיות מעיקים. המבחר בארוחת הבוקר האפיל על כל מה שהכרתם בהכול כלול ישראלי או הכול כלול טורקי (18 סוגי זיתים?). ועם כל השפע הזה הכול נותר אסתטי, ואף על גבול המאופק. דוגמא קטנה לראש הגדול גם של אחרון אנשי הצוות שאין עבורי מיץ אשכוליות, ההעדפה שלי לצד ארוחת בוקר, הוא פשוט לקח כמה חצאי אשכוליות שהיו מונחים לראווה במזנון ודאג שיסחטו אותם עבורי למיץ. כשרציתי עוד כוס, הריטואל חזר. הכול בלי לעשות מזה עניין. העניין הוא שהמלון המשובח הזה עולה 2,620 דולר לחדר (נוף ליער) ל-5 לילות לזוג עם שני ילדים. זה 9,375 שקל, ו-7 לילות ביולי באותו הרכב יעלו כבר 10,625 שקל.

המחיר הזה, אגב, עושה אפילו את הקלאב-מד פלמייה (Palmiye) הצמוד על אותו חוף, לאותם זוג הורים עם אותם שני ילדים להכול כלול באותו שבוע ביולי, לזול יותר, 9,106 דולר והוא גם כולל כידוע את הטיסות. המועדון ממוקם בשטח ירוק. מכורי האדרנלין ישמחו להתנסות בפעילויות ספורט מים על החוף הפרטי, המשתרע על פני 800 מטר וכולל גם בית ספר ללימודי טרפז מעופף עם שפע פעילויות קרקס נועזות וכן בית ספר טניס נהדר, שבו תוכלו לשפר את ההגשה שלכם, ללמוד סקי מים או גלישת גלים (הפעילות כלולה במחיר) או להתרגע בספא עם חמאם טורקי מפואר (בתשלום נוסף). עשינו שם חופשה משפחתית לפני מספר שנים, והשבוע ההוא נותר עדיין אחד הזיכרונות המשפחתיים הטובים שלנו.

מלון באנטליה טורקיה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
91% מהמדרגים ב-TripAdvisor העניקו לו את הציון 5 מתוך 5. מלון NG Phaselis Bay/מערכת וואלה!, יואב איתיאל
העיר סידה באנטליה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
מוכר מזכרות בפתח העיר העתיקה סידה, אנטליה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

טמפרטורה שנתית ממוצעת של 24 מעלות צלזיוס

בירת נפת אנטליה, הנושאת את אותו שם, היא עיר נמל מטרופולינית משגשגת של 2.6 מיליון תושבים. בקיץ עם התיירים היא מכפילה את מספר תושביה ל-5 מיליון ויותר. המישור שהיא בנויה עליו מוקף בהרי הטאורוס מכל עבריו. בזכות הגנתם, נותר האקלים באנטליה ים תיכוני אופייני עם טמפרטורה שנתית ממוצעת של 24 מעלות צלזיוס (אבל אל תתנו לממוצע להטעות, יש ימים בינואר שהטמפרטורה בהם יורדת ל -10 מעלות).

בליבה של העיר הזו מפרץ יפהפה וקאלייצ'י (KALEİÇİ שפירושו "בתוך המצודה"), העיר ההיסטורית מוקפת החומות העוטפת אותו על המצוק שמעליו, הלב העתיק של העיר שהיא לב הנפה, עם מבנים מהתקופות הרומית, הרומית המזרחית, הסלג'וקית, העות'מאנית והרפובליקה הטורקית. מומלץ לקחת שיט באחת מספינות התיירים שעוגנות בנמל היאכטות הקטן, ולצפות מהים אל העיר ואל המפלים הנשפכים אליו מהמצוק. אחר כך אפשר לעלות במדרגות העתיקות אל סמטאותיה המפותלות של העיר בה בתים ציוריים עם גגות רעפים שרבים מהם הפכו בשנים האחרונות למלונות בוטיק, בתי קפה-מסעדות וחנויות, הבזאר של אנטליה - שוק לבנטיני כפי שאנחנו אוהבים, וגם ברים ופאבים הפועלים אל תוך הלילה, חלקם עם מוזיקה חיה.

בצד שני של הצעידה הזו, מחכה שער הניצחון בן שלוש הקשתות לכבודו של הקיסר הרומי אדריאנוס (כן, זה שאצלנו מוכר כמדכא מרד בר כוכבא, שבו קיפחו חייהם מאות אלפי יהודים ובהם עשרת הרוגי מלכות), מחוצה לו, בואך העיר המודרנית, שדרות אטאטורק, ע"ש "אבי האומה הטורקית", מייסדה של הרפובליקה של טורקיה במתכונתה החילונית הנוכחית, ונשיאה הראשון הנערץ עד היום.

למי שרוצה חוויית שהייה מיוחדת, בלב העיר העתיקה יש אופציה קסומה בדמות מלון רוין-אדליה (RuinAdalia), בלי חוף צמוד אבל 400 מטר בלבד מחוף מרמרלי (Mermerli Beach). מהמולת סמטת השוק נכנסים לחצר פנימית קסומה וחרישית שבמרכזה בריכת שחייה ובר המגיש קוקטיילים משובחים. המלון הרומנטי הזה המקבל רק מבוגרים, בנוי על אתר ארכיאולוגי ולכן ריצפו חלקים מהחצר בזכוכית המאפשרת לראות מה קורה למטה. מי שרוצה מבט מעמיק יותר (תרתי משמע) יכול לבקר במוזיאון התת-קרקעי המצוי שם.

אגב, למי שרוצה לחוות את החופים בהם גם המקומיים מבלים, ממתין החלק הציבורי של חוף לארה במזרח העיר (רובו של החוף מוצמד כחוף פרטי למלונות היוקרה לארכו), חוף המועדף על ידי משפחות, וחוף קוניה-אלטי ("החוף שמתחת למצוקים", בטורקית) במערבה. לכל אחד מהם יש טיילת, ולאורכו של כל אחד עשרות בתי קפה ומסעדות.

אנטליה טורקיה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
שיט היוצא מנמל היאכטות למרגלות העיר העתיקה של אנטליה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל
שער הנצחון לכבודו של אדריאנוס באנטליה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
שער הנצחון לכבודו של אדריאנוס בין העיר המודרנית לבין העיר העתיקה של אנטליה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל
אבי האומה הטורקית מוסטפא כמאל אטאטורק. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
אבי האומה הטורקית מוסטפא כמאל אטאטורק - דמותו הנערצת עד היום מעטרת גם את לובי המלון המפואר בו שוכנתי/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

מלכת הגולף של אירופה

באנטליה רק כ-60 ימי גשם בשנה. כך, שאר למעלה מ-300 הימים בשנה מאפשרים לקיים פעילות ספורטיבית בחוץ, קבוצות ספורט אירופאיות רבות מגיעות לאנטליה למחנות אימונים, ובכל הקשור לגולף היא יעד נחשק של מקצוענים וחובבים כאחד. אזור עיר הפרבר בלק, אחת היוקרתיות בחבל, זכה בשנת 2008 בתואר "אזור הגולף הטוב ביותר של השנה באירופה". גן העדן הזה לגולפאים מציע מבחר של לא פחות מ-14 מגרשי גולף מטופחים ברמה עולמית, בראשם מלון קורנליה ומועדון הגולף הצמוד שלו (150 אירו דמי "גרין פי" 18 גומות, 120 אירו לאורחי המלון. על ציוד נלווה תשלמו אקסטרה). מי שרוצה להתנסות במשחק ובפוזה יכול להגיע למועדון, לשכור מקל וכדורים ולנסות טעימה של קסם המשחק בסדנת חבטות מסככה מוגנת מגשם ושמש (Driving Range). לפני או אחרי אפשר גם ליהנות ממסעדת המועדון המגישה ארוחות קלות אך משובחות. בלשכת התיירות המקומית משוכנעים ששווה להשקיע בישראלים בכיוון הזה. ימים יגידו.

הירוק של הטבע מרשים עוד יותר. למי שרוצה לראות אותו במלוא הדרו, מהים-להר, כדאי לעלות בקרונית פנורמית של 80 איש באחד הרכבלים הארוכים מסוגו בעולם, הרכבל לפסגת האולימפוס הטורקי המיוער, הר טטאלי שבשטח הפארק הלאומי, מרחק של כ-4.359 ק"מ וכעשר דקות נסיעה, לגובה 2,365 מטרים (30 אירו). הפסגה מושלגת בחורף, ועלולה להיות עפופה בערפל, אבל ביום של ראות טובה ניתן לצפות מגג התחנה העליונה מעל היער ולעבר תכלת הים התיכון, מחופי העיר פיניקה ועד העיר סידה ושוב לפרופורציות, המרחק בין שתי ערים אלה הוא כ-3 שעות נסיעה ברכב. העיר אנטליה מצויה ביניהן. בבית הקפה-מסעדה שבתחנה העליונה אפשר להתרענן במשקה או ארוחה קלה. חלקתי סחלב חם עם חבר. אחר כך ב-10 דקות, חזרנו ברכבל מהפסגה החורפית אל מזג האויר הים תיכוני בתחנת המוצא. בריכה אוגרת לצידה מים ממעין הררי הנובע בסמוך.

העיר העתיקה אנטליה טורקיה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
מבט לבית קפה על חומת העיר העתיקה של אנטליה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל
אנטליה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
מציל ושמו אטלס. הטורקים מסבירי פנים לתייר/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

אספנדוס - קיסריה של אנטליה

מימד נוסף לטורקיה הוא הארכיאולוגיה שלה ואנטליה שנתוני הבסיס שלה משכו ציוויליזציות אלפי שנה, משופעת באתרים כאלה. לדוגמא אספנדוס, כ-45 ק"מ מזרחית למרכז העיר אנטליה, המתפארת בתיאטרון הרומי השמור ביותר לא רק באנטליה אלא בכל מרחב הים התיכון. התיאטרון שנבנה לכ-7,000 צופים (כפול מקיסריה), מארח פסטיבל מוזיקה שנתי ופתוח למבקרים מדי יום. עוד מהשרידים החשובים ביותר של העיר העתיקה שניתן לבקר בהן, הן אמות המים, גם הן דוגמא שמורה ביותר לנתיבי מים עתיקים. המבט הכללי ניתן על ידי מגדלי לחץ המים בשני קצות הגשר המקומר מצפון לדרום, שאורכו כקילומטר. התיאטרון והאקוודוקטים של אספנדוס נמצאים ברשימת המועמדים להכרזה כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. שעות הכניסה לאתר משתנות לפי העונה. מחיר הכניסה 100 לירות טורקיות, כ-5 אירו.

תיאטרון עתיק נוסף נותר בעיר סידה, 80 ק"מ מזרחית לאנטליה, שבימי קדם היתה עיר הנמל החשובה ביותר באזור. עכשיו העיר הזו היא אתר תיירותי וחוץ משחייה במים צלולים בחופים הנקיים שלה וסיורים בסירה או יאכטה, אפשר להלך בין החורבות העתיקות ברחוב העמודים, התיאטרון העתיק, לעשות קניות בחנויות הפזורות בבתים ההיסטוריים, ולהתרענן במשקה או ארוחה קלה באחד מבתי הקפה והמסעדות. שרידי מקדש אפולו ניצבים עדיין בכיכר שבקצה הרחוב העמודים של העיר העתיקה ונצבעים גוון זהוב עם שקיעה. העיר העתיקה פתוחה לשיטוט 24 שעות, חינם. הכניסה לתיאטרון העתיק כפופה לתשלום של 90 לירות טורקיות (כ-4.50 אירו). למי שיש כמה שעות פנויות וכבר ראה הכול, שווה להרחיק עד לעיר העתיקה והמשוחזרת הזו.

אנטליה טורקיה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
מחוץ לתיאטרון העתיק של אספנדוס - הטורקים מאירים פנים לתייר/מערכת וואלה!, יואב איתיאל
העיר העתיקה של סידה באנטליה טורקיה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
אווירת יומיום בעיר העתיקה של סידה - כמה חברים ממשחק קלפים/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

הטורקים מחכים בקוצר רוח

טורקיה זה גם אוכל טוב ואנטליה שופעת מהטוב הזה ומספקת חוויות קולינריות שירצו גם את האלפיון. סמוך לעיר העתיקה סידה, נמצאת המסעדה הטרנדית "עלמא" almaside.com)), במבנה ארכיטקטוני מודרני שמשלב אלמנטים מסורתיים, עם פנים שהוא חוץ ולהיפך, בהתכתבות עם מזג האוויר הקייצי כמעט תמיד, עם תפריט עשיר בבשרים דגים ופירות ים ועם בר עשיר לא פחות ועם חדר יינות בו בקבוקים ממאות יקבים. (מנות ראשונות 8.5 אירו, מבחר מזטים טורקיים 19 אירו, סטייק פילה עם תוספות 23 אירו, סטייק ריב-איי לשניים 41 אירו).

סבן ממט (7mehmet.com/' target='_blank'>7mehmet.com) הים-תיכונית המהודרת שנפתחה ב-1937 כמסעדה קטנטונת לארבעה סועדים מנוהלת היום על ידי הדור השלישי למייסדיה, יכולה היום להסעיד מאות במקביל בין אם בפנים או על הדק הגדול העוטף אותה בחוץ. היא מגישה על מפות שולחן צחורות אוכל טורקי בטוויסט מודרני המכוון לאניני טעם ובדגש על מרכיבים עונתיים טבעיים וטריים מהסביבה ובאסתטיקה של מחלקה ראשונה. (מנות עיקריות 10-20 אירו, מנות ראשונת 6-10 אירו בדרך כלל, פלטה של מבחר פירות ים כ-17 אירו).

אלה שתיים מתוך עשרות מסעדות ברמת הפנטסטי באנטליה. באופן כללי האוכל בטורקיה פשוט טעים, גם אוכל הרחוב הזול מאד ובוודאי במלונות היוקרה. זה חלק מהחוויה הכוללת לה תזכו גם אתם בביקור בטורקיה ובהתחשב במחירים ובטיסה הקצרה, עוד יתרון הגלום בה, זה שלא מדובר בטיול של פעם בחיים. גם מי שכבר ביקר יכול לשוב אליה עוד ועוד. הטורקים מוסרים שהם מחכים לכם שם בקוצר רוח.
על השירות הטורקי לא צריך להכביר מילים. העם הזה מסביר פנים לתייריו ומי שבביזנס מקפיד עוד יותר. מילה אחרונה - על השירותים. על העניין הזה יכולות ליפול אימפריות גדולות יותר. אבל משרד התיירות הטורקי מקפיד מאד על ההיגיינה, תמצאו שילוט שלו בחדרי הנוחיות בכל מקום, ובלי יוצא מן הכלל בכל הנקודות בהן עצרתי מצאתי את הניקיון בשירותים לעילא ולעילא. זו נקודה קטנה, אבל משלימה את חווית האירוח המופלאה באנטליה.

הממתקים הטורקיים בעיר סידה אנטליה טורקיה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
הממתקים הטורקיים בכל מקום - גם בעיר העתיקה סידה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל
אנטליה טורקיה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
צוות המטבח המלבב של מסעדת "עלמא" הטרנדית, לא הרחק מהעיר העתיקה של סידה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

הכותב היה אורח לשכת התיירות הטורקית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully