וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האי המסתורי ליד ניו יורק ננטש לפני 50 שנה ומאז אף אחד אינו רשאי לבקר בו

14.1.2024 / 0:06

קבלו הצצה לאי נטוש שנמצא במרחק של פחות מקילומטר אחד ממנהטן. האי פונה לחלוטין ב-1963 אחרי שורת אסונות שאירעו בו - והוא לא צפוי להחזיק מעמד לאורך זמן רב

מה יש ב-North Brother Island הנטוש?/@hereinnyc

אי מסתורי קרוב לניו יורק נטוש לחלוטין לפני מעל ל-50 שנה - ועד היום אנשים אינם רשאים לבקר בו. האי "האח הצפוני" (The North Brother Island) שוכן במרחק של פחות מקילומטר אחד ממנהטן העמוסה, אך הוא פונה מאנשים ב-1963 וכעת הוא עומד שומם לחלוטין.
.
מדובר בחלקת אדמה המתפרסת על שטח של 90 דונם וממוקמת קרוב למתחם הכלא של רייקרז איילנד. האי ננטש לאחר ששימש תקופה קצרה כמרכז גמילה מסמים שכשל - וכעת פשוט מסוכן מדי להסתובב שם. למעשה ללא רשות ממחלקת הפארקים והגנים של העיר ניו יורק, אסור לאף אחד להגיע לאי, שבנתיים הפך לשמורת ציפורים וטבע פראי.

ההיסטוריה הקודרת של האי מורכבת יותר מעוד מכון גמילה כושל. לדוגמה, בשנת 1904 ספינת קיטור בשם General Slocum עלתה בלהבות סמוך אליו וטבעה באיסט ריבר, כשבטביעה נהרגו 1,021 נוסעים. הייתה גם תקופה ארוכה שבה האי שימש לסגר עבור אנשים שחלו במחלות מדבקות מאוד, כמו מחלת הטיפוס.

בכל מקרה כיום לאי ניתן להגיע רק באמצעות סירה וליווי מיוחד, כשהמבנים הנטושים בו מלאים ברקבון וחלודה.

ככה זה נראה

האי העמוס במבנים מתפוררים נראה כאילו הוא עומד להתמוטט בכל רגע - וזה בדיוק מה שצפוי לקרות שם. עם עליית פני המים ל-2.5 מטרים וסופות ההוריקן החזקות, ההחלטה לאסור על אנשים לבקר באי הייתה נכונה בהחלט.

עוד בנושא:
מטוס ענק מסתורי נמצא נטוש באמצע היער ואף אחד לא יודע איך הוא הגיע לשם

תיעוד מפחיד מהאי הנטוש ש-160 אלף אנשים מתו בו ולתיירים אסור להכנס אליו

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ של "אסור לפספס" >>>


השממה הפוסט-אפוקליפטית הזו מוצפת בזבל והריסות. יש שם גם בניין בשטח של כמעט 8 אלף מ"ר שתכנן לשכן אנשים החולים בשחפת, עד שפרצה מלחמת העולם השנייה ובמקום לאכלס בו חולים - הוא שימש מקלט עד שננטש. למרות שבעלי האי ניסו להמציא אותו מחדש ולפתוח שם מחנה שיקום לבני נוער בעייתיים בין 1952 ל-1963, הוא לא הצליח לסייע למספיק אנשים כך שיוכל להצדיק את קיומו וגם רעיון זה כשל.

כשהתושבים היחידים עזבו את האי ב-1963, הטבע השתלט על האי ולפי תחזיות שינויי האקלים, האי עשוי למצוא את עצמו לגמרי מתחת למים עד שנת 2100. משמעות הדבר היא שהאי עשוי שלא להיות מאוכלס שוב לעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully