וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מפחיד מהאי הנטוש ש-160 אלף אנשים מתו בו ולתיירים אסור להכנס אליו

עודכן לאחרונה: 11.6.2022 / 23:38

האי פובגליה, שממוקם סמוך מאוד לונציה, שימש בעבר כתחנת בידוד למגפה השחורה, בית חולים לחולי נפש בו בוצעו ניסויים אכזריים ובית חולים סיעודי, אבל כבר 54 שנים שהוא עומד נטוש ומפחיד את תושבי האזור

ביקור באי הנטוש פובגליה/steveronin

האי פובגליה נמצא ממש קרוב לאחד מאתרי התיירות הפופלארים ביותר בעולם, ונציה, אבל לא תוכלו לבקר בו. כמה חוקרי תופעות על טבעיות אומרים שהוא "המקום הכי רדוף בעולם" והוא שימש כבית חולים לקשישים עד שנות ה-30 של המאה ה-20, עד שאחד מהמנהלים קפץ למותו ממגדל גבוה, לאחר שאמר שרוחות הוציאו אותו מדעתו.

כיום, מעט מאוד אנשים מקבלים אישור לבקר בפובגליה, היכן שעל פי ההערכות 160 אלף אנשים מתו בו ממגפת "המוות השחור". החוקרים חסרי הפחד מאט נאדין ואנדי תומפסון נכנסו לשם כדי לצלם וידאו של האי האסור. הסירטון מראה את הבניינים הנטושים, אינספור קברים והמיכלים הרבים ששימשו כדי לשרוף את הגופות. בכל מקום ניתן לראות תזכורות לעבר הרדוף של האי, כשעל אחד הקירות נכתב בלטינית עם התאריך של 1793: "אל תחפרו, אלה שסבלו נחים כאן".

מאט בן ה-40 משפילד העלה את הקטע לעמוד היוטיוב שלו, "Finders Beepers History Seekers" בו הוא לרוב חוקר מקומות נטושים והיסטורים יחד עם אנדי. "זה היה מאוד מאוד מצמרר. יכולנו להבין את זה כבר מכך שנהג המונית פחד להגיע לשם, לא רק בגלל המשטרה, אלא בגלל המקום עצמו, הוא ברח משם הכי מהר שהוא היה יכול".

ביקור באי האסור

מניין המתים הגבוה של פובגליה הוא מ-100 השנים שהחלו ב-1776, בהן אנשים שהיו חשודים כנגועים במגפה השחורה נשלחו לבידוד שם לפני שהותרה כניסתם לונציה. אוניות שהיו בהן חשודים היו צריכות לעגון במשך 40 ימים שם לפני שהגיעו לונציה. בפועל, כל מי שהיה בהסגר או בידוד בפובגליה קיבל גזר דין מוות, מכיוון שהמגיפה הייתה אנדמית שם.

חדר הכביסה בבית החולים הנטוש באי פובגליה. Marco Di Lauro/, GettyImages
חדר הכביסה בבית החולים הנטוש בפובגליה/GettyImages, Marco Di Lauro/
הריסות מטבח בבית החולים הנטוש באי פובגליה. Marco Secchi, GettyImages
הריסות מטבח בבית החולים הנטוש בפובגליה/GettyImages, Marco Secchi
מיטה בבית החולים הנטוש באי פובגליה. Marco Secchi, GettyImages
מיטה בבית החולים הנטוש בפובגליה/GettyImages, Marco Secchi

בשנת 1922 בנייני האי הוסבו לבית חולים לאנשים עם מחלות נפש. על פי השמועות הרופאים שם ביצעו במאושפזים ניסויים אכזריים, כולל כריתת איברים, לפני שמנהל המקום, שהיה רדוף לדבריו על ידי רוחות רפאים, קפץ ממגדל בית החולים. מקדחות ידניות ועוד חלק מהכלים שבהם השתמשו הרופאים לניתוחים הפרימיטיביים שלהם עדיין מפוזרים בבניינים ההרוסים וישנם האנשים שטוענים שעדיין ניתן לשמוע את הפעמון של המגדל, למרות שהוא הוסר לפני שנים רבות.

האי שימש מאוחר כמוסד סיעודי לקשישים, עד שנסגר סופית ב-1968. ב-54 השנים האחרונות פובגליה סגור לכל המבקרים, והבניינים לאט לאט נהרסים בצורה טבעית.

חדר הכביסה בבית החולים הנטוש באי פובגליה. Marco Di Lauro/, GettyImages
חדר הכביסה בבית החולים הנטוש בפובגליה/GettyImages, Marco Di Lauro/
בית החולים הנטוש באי פובגליה. Marco Di Lauro/, GettyImages
בית החולים הנטוש בפובגליה/GettyImages, Marco Di Lauro/

ב-2015 הייתה תקווה קלה שהאי יהפוך לריזורט יוקרתי. ממשלת איטליה קיוותה שמשקיעים יגיעו כדי להרוס את בית החולים המתמוטט ויהפכו אותו לבית מלון יוקרתי והיו דיווחים על כך שלואיג'י ברוגנרו, איש עסקים שהחזיק בקבוצת הכדורסל המקומית, מעוניין בכך. לבסוף העסקה נפלה, ולמרות שהמקום נמצא רק דקות מכיכר סן מרקו העמוסה בתיירים, האי ממשיך להיות נטוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully