וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיסה מתל אביב ללונדון: צעק "אללה אכבר" וניסה לפתוח דלת המטוס

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 8:39

"הפלתי וחנקתי אותו - והדיילות קשרו את ידיו עם אזיקוני פלסטיק", מספר מהנדס מטוסים אלבני שבזכותו נמנע אסון

אם תמיד נראה לכם שכל הטיסות שבהן צצים לפתע מטורפים ומנסים לפתוח את דלת המטוס בעודו באוויר זה עניין שקורה הרחק מאיתנו - יש לנו חדשות עבורכם. במהלך טיסה של חברת הלואו קוסט וויז אייר מתל אביב ללונדון, התרומם ממושבו אחד הנוסעים, התקדם לעבר אחת מדלתות המטוס וניסה לפתוח אותה בכוח בעודו צועק "אללה אכבר". המקרה אירע ביום שני שעבר, אך פורסם בתקשורת רק בשבת.

9 נוסעים נזרקו מטיסת ריינאייר עקב קריאת "אללה אכבר" במטוס

הגיבור מספר: "חשבתי שלא אראה יותר את אמא שלי

אתר החדשות הבריטי Jewish News מדווח כי האיש, שממעשהו עולה חשד כי מדובר בניסיון לפיגוע טרור, היה בטיסת W9 4452 שהמריאה כאמור מנתב"ג. מי שהציל מיד את המצב היה נוסע אחר, מהנדס מטוסים בם 45 מאלבניה. הוא הצליח להשתלט על התוקף, שזהותו עדיין לא נמסרה.

בסרטון הווידאו שהועלה לרשתות החברתיות, נראה המהנדס, ששמו ויקטור טרבוליני, בעודו מרתק אותו באמצעות חניקה. מיד לאחר מכן הגיעו אנשי צוות האוויר ואזקו את האיש.

"זו היתה סיטואציה מאוד מפחידה. חשבתי שאולי לא אראה שוב את אמא שלי", אומר טרבוליני לעיתון הסאן הבריטי. "ראיתי אותו צועד הלוך ושוב, כאילו שהוא מחפש נקודות תורפה במטוס, בודק את מספרי המושבים... אני בעצמי מהנדס מטוסים ועבדתי בתחום התעופה, אז אני יודע היטב מה קורה באוויר, בטיסה שמשייטת בגובה של 11 קילומטרים מעל פני הים. אין (לאף אחד) לאן לברוח..."

מטוס וויז אייר Wizz Air. Wizz Air,
"החברה מצטערת על אי הנוחות שנגרמה כתוצאה מהאירוע". וויז אייר/Wizz Air

"הכי קל לפתוח את דלת החירום"

עוד מספר טרבוליני כי "הוא ניסה לפתוח את דלת יציאת החירום של המטוס. הכי קל לפתוח את הדלת הזו - פשוט מושכים את הידית וזהו. הפלתי את הבחור. הוא היה מאוד כבד. חנקתי אותו והדיילות קשרו את ידיו עם אזיקוני פלסטיק. הייתי חייב לעשות את זה. ריתקתי אותו ככה במשך עשר דקות. הוא התנשף, הוא התעייף ולאחר מכן הוא היה אזוק במשך 45 דקות עד שנחתנו בבלגרד".

על פי הדיווחים, הטייס החליט בשל המצב לסטות ממסלולו המקורי ולבצע כאמור נחיתת חירום בבירת סרביה. דובר וויז אייר מסר לאחר המקרה כי: "החברה עוסקת בארגון טיסת ההמשך של כל הלקוחות ללונדון. הבטיחות והביטחון של הנוסעים והצוות הם בראש סדר העדיפויות של החברה. החברה מצטערת על אי הנוחות שנגרמה כתוצאה מהאירוע הבלתי צפוי הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully