וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעת התפשטה, צעקה "אללה אכבר יש לי פצצה" ורצה לתא הטייס

14.8.2022 / 12:20

בטיסה מלרנקה למנצ'סטר, טענה נוסעת צעירה שיש לה חומר נפץ בתחתונים וניסתה להגיע פעמיים לתא הטייס. "כולם היו מפוחדים מאוד ולא עשו דבר", סיפר אב לשלושה שהחליט לעצור את הטירוף. הטיסה הופנתה לפריז

אב לשלושה הסתער והשתלט על אישה שפשטה את בגדיה במטוס, צעקה שיש לה חומרי נפץ בתחתונים וניסתה לחדור אל תא הטייס. כל הסצנה ההזויה הזו התקיימה בטיסה של חברת התעופה Jet2 שעשתה את דרכה מלרנקה שבקפריסין למנצ'סטר בבריטניה. דווח כי האישה ניסתה להגיע פעמיים אל תא הטייס, תוך שהיא זועקת "אללה אכבר".

הדיילי מייל מדווח כי פיליפ אובריאן, 35, היה על הטיסה ביום שלישי ה-9 באוגוסט, כאשר האישה, בשנות ה-30 לחייה, החלה להתפרע זמן לא רב לאחר ההמראה. בנוסף לזעקותיה על הימצאות חומרי נפץ בתחתוניה, היא אף שאלה את ילדיה, שעמם טסה, "האם אתם מוכנים למות?". בנוסף, היא גם סיפרה לנוסעים ולאנשי הצוות המבועתים כי הוריה היו חברים בארגון הטרור דאעש.

נוסעת בטיסת Jet2 נעצרת לאחר שטענה שנושאת חומר נפץ בתחתוניה. דיילי מירור, צילום מסך
שוטרים צרפתים עוצרים את הנוסעת הסוררת בטיסת Jet2/צילום מסך, דיילי מירור

"יהיה פיצוץ וכולם הולכים למות"

אובריאן, מנהל בחבבה העוסקת בניקוז ביובים, היה על המטוס עם שישה מבני משפחתו, כולל אשתו ושלושת ילדיו בגילים 8 עד 14. מאוחר יותר הוא סיפר לכתבים כי "כולם היו מפוחדים מאוד", אבל בעת שהוא צפה בסצנה בעודה מתרחשת, הוא שאל את אנשי הצוות מדוע אף אחד לא משתלט עליה ומפיל אותה על הרצפה. רק אז הוא פשוט קם ממושבו ועשה את המעשה. הצעיר הוסיף וסיפר עוד כי בצעירותו עבד בתור מאבטח. "ואז, כשהאישה הלכה פעם נוספת לכיוון תא הטייס, הפלתי אותה לרצפה. בשלב הזה, הטייס החל להתכונן לקראת נחיתת חירום בפריז".

או'בריאן אמר כי הוא שאל את האישה מדוע היא אומרת את הדברים שאמרה. לטענתו, היא השיבה: "אם לא הייתי עושה זאת, יהיה פיצוץ וכולם הולכים למות".

על פי הדיווח, הטיסה הופנתה אל שדה התעופה שארל דה גול בפריז, כדי למסור את הנוסעת לידי הרשויות. הצילומים ששותפו בהמשך ברשתות החברתיות השונות, מציגים סצנה כאוטית שבה נראים לפחות שני שוטרים צרפתים שמגיעים לעצור את האישה, שלובשת חולצה אדומה ולראשה כובע או כיסוי ראש שחור. נכון למועד זה, בחברת התעופה לא הגיבו לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully