וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 נוסעים נזרקו מטיסת ריינאייר עקב קריאת "אללה אכבר" במטוס

טיסת ריינאייר מבריסל למדריד נאלצה להתעכב, לאחר שאחד מ-9 נוסעים בלגים צעק "אללה אכבר" כבדיחה והצביע על הימצאותה של פצצה במטוס. הטייס לא אהב את ההומור, המטוס פונה ויחידת חבלנים הועלתה לסריקות. התשעה נעצרו, והטיסה המריאה

מטוס חברת ריינאייר. AP
הקברניט סירב לקחת את הנוסעים שהתלווצצו. ריינאייר/AP

תשעה נוסעים בלגים נזרקו אתמול (שבת) מטיסת ריינאייר, חברת הלואו-קוסט שטסה גם לארץ, שהיתה מתוכננת להמריא ב-7 בבוקר מבריסל למדריד, כיוון שאחד מהם צעק "אללה אכבר" כבדיחה. בעקבות כך, הטיסה התעכבה בכמה שעות, כשכל הנוסעים הורו לרדת מהטיסה. לדברי המשטרה, שאישרה את התרחשותו של האירוע לתקשורת המקומית, כל התשעה היו בעלי אזרחות בלגית.



לדברי אחד השוטרים, הם עלו על הטיסה למדריד כשאחד מהם נשמע צועק "אללה אכבר" והצביע כאילו יש פצצה על המטוס. השוטר הפדרלי, פיטר דה ואלה, אמר לחדשות המקומיות: "קברניט הטיסה סירב לקחת את תשעת הנוסעים הללו, לאחר שאחד מהם התבדח בטפשותו וצעק 'אללה אכבר'"

הנוסעים הורדו, כאמור, כמו גם כל הכבודה שהועלתה למטוס, ויחידה לסילוק פצצות הועלתה למטוס עם כלבי גישוש. לאחר שהמטוס נסרק ולא נמא דבר, הוחזרו הנוסעים למטוס שיצא לדרכו ב-09:25.

ה"בדיחה", שלא הצחיקה לא את השוטרים וגם לא את חברת התעופה, הדאיגה רבים מהנוסעים שהיו מודאגים מאוד מהאיום. לפחות אחד מהתשעה צפוי להיות מואשם בבית המשפט, כיוון שקריאת שווא על קיומה של פצצה הינה עבירה במדינה. חקירה נפתחה בעקבות האירוע ודוח מקדים על האירוע כבר נכתב ונשלח לאנשי התביעה בבלגיה.

דובר מטעם ריינאייר אמר ל"דיילי מייל": "צוות הטיסה מבריסל למדריד ביקש את עזרת המשטרה, לאחר שכמה נוסעים הפריעו לפני הטיסה. המשטרה הרחיקה ועיכבה את התשעה לפני המראת המטוס למדריד. לא נסבול הפרעות או התנהגות בלתי הולמת בכל זמן כלפי הצוות, הנוסעים ומטוסינו, ובטיחותם היא בעדיפות ראשונה עבורנו".

ומה דעתכם: הטייס פעל נכון כשזרק את הנוסעים מהטיסה? טקבקו לנו!

  • עוד באותו נושא:
  • ריינאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully