וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברון היה מבסוט: שביל ישראל סומן במושבה זכרון יעקב

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 0:02

מאז ש"נפתח" ב-1995, עקף שביל ישראל את זכרון יעקב ממזרח. אולם עתה הוכנס בו עדכון והוא חוצה את המושבה זכרון יעקב, החוגגת 140 שנה. "אני מקווה שנראה יותר ויותר מטיילים", אמר זיו דשא ראש המועצה המקומית

סימון שביל ישראל בחרמון/צילום: עומרי סלנר, החברה להגנת הטבע

לאחר שסומנו שני מקטעים בשביל ישראל שעולה לחרמון, בשבוע שעבר נכנס עדכון מרענן נוסף לתוואי "שביל ישראל" בדרום הכרמל, שמאז ש"נפתח" (ב-1995) עקף את זכרון יעקב ממזרח, אולם עתה הוא חוצה את המושבה ההיסטורית החוגגת 140 שנה.

העדכון מתקיים בתום שנתיים של תהליך מול הרשויות שקידמו ראש המועצה המקומית, זיו דשא וסמי בן דהן, מורה דרך מוסמך המתגורר בזכרון יעקב, המדריך ומוביל קבוצות בשביל ישראל. השניים הם בין המתנדבים המסייעים בסימון התוואי החדש במושבה. הסימון המלא יושלם בימים הקרובים.

למפת התוואי החדש בזיכרון יעקב

שביל ישראל בגן ירון, זכרון יעקב. מועצה מקומית זכרון יעקב, תמונות גולשים
זיו דשא (מימין) וסמי בן דהן צובעים את המקטע של שביל ישראל בגן ירון, זכרון יעקב/תמונות גולשים, מועצה מקומית זכרון יעקב

להרגיש את ההיסטוריה של הציונות זה לעבור בזכרון יעקב"

"התאהבתי בשביל", אומר דשא בגילוי לב לוואלה! תיירות, "אני מטייל בשביל ישראל פעם בחודש, בדרך כלל עם סמי בן דהן. העניין הזה של לעבור בתוך ישובים מקובל בכל העולם. גם ההטור דה פראנס מביא כך את הנופים של צרפת לכל בית עם טלוויזיה וגם שביל ישראל עושה את זה, אפילו אצל השכנים היקרים שלנו בג'סר א-זרקא שזו התחנה המיושבת הקרובה לנו לאורך השביל". הוא הוסיף, "כדי להרגיש את ההיסטוריה של הציונות אין יותר מאשר לעבור בזכרון יעקב. התלבטנו לגבי נקודת הכניסה, בסוף על גבעת זמארין ההיסטורית גבר "גן ירון", ע"ש רס"ל ירון אמתי ז"ל, שהיה בן 45 בנופלו, הלוחם המבוגר ביותר שנהרג במלחמת לבנון השנייה, ערב הפסקת האש. נקודה רלוונטית מאד לתולדותינו, במיוחד בימים האלה, כמו שאומרים".

הוא הוסיף כי המסלול שיתחיל שם בשדרות מעוף הציפור, יצא משכונת חלומות זכרון יעקב אל דרך רבין, משם ליקב, שדרות הנדיב, גן טיול, מוזיאון העלייה הראשונה, בריכת בנימין, בית אהרנסון, גן שם עולם לזכר קרבנות השואה הסמוך לבית התותחן, ולכניסה לרמת הנדיב ברחוב השיטה". בשיפולי רמת הנדיב המסלול יעבור בעין צור ובתל צור, קצת מורשת בית"רית.

"אני מקווה שנראה יותר ויותר מטיילים", שיתף דשא, "ושזה גם יתרום משהו לתיירות המקומית והכלכלה המקומית, בבתי האוכל, בתי הקפה, הפאבים ושאר האטרקציות. לי אין ספק שמעבר השביל אצלנו יגדיל גם את מספר ''מלאכי השביל' בין תושבי זכרון יעקב העושים יום ולילה בסיוע למטיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully