וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבט הקניבלים שאוכל שודדים בתור עונש - מלבד את איבר המין שלהם

28.8.2023 / 0:05

הרפתקן אמריקאי נפגש עם שבט עתיק שעדין עוסק בקניבליזם ואוכל בני אדם אחוזי דיבוק או כאלה שפשעו וניסו לשדוד אותם. הם מודים שהם אוכלים את כל חלקי גופם - מלבד השיער, הציפורניים ואיבר המין

ביקור בסולאווסי, האזור באינדונזיה בו גרים אנשי שבט טוראחה/Indonesia.Travel

הרפתקן אמריקאי יצא למסע אל אחד הג'ונגלים הנידחים ביותר על פני כדור הארץ כדי לחשוף ולחקור שבט קניבלים מפחיד במיוחד שחי בו. דרו בינסקי הגיע לבדו לפפואה גינאה החדשה, שם חיים אנשי קורוואי המתבודדים בדומה לאבותינו מתקופת האבן. הם לובשים מעט מאוד בגדים אם בכלל וצדים באמצעות קשתות וחצים.

עד 1974, כאשר אנתרופולוגים עזבו את המחוזות האינדונזיים של דרום פפואה, הקורוואי לא ידעו שיש עוד אנשים על פני כדור הארץ. דרו בילה זמן רב בין שבט המומונה, השכנים של הקורוואי, שסיפרו לו על בני דודיהם המפחידים. הוא גילה שמדובר בשבט שאוכל בני אדם - כנקמה על פשעים. "למדתי שהקורואיי לא אוכלים בני אדם בשביל הנאה או בשביל הערך התזונתי שלהם", הוא הסביר, "זו פשוט סוג של ענישה. אם אתה גונב משהו - אתה נשרף על האש ונאכל".

אורח החיים של קורוואי קרוב לאופן שבו אבותינו היו חיים לפני 10,000 שנה. Best Ever Food Review Show/Youtube, צילום מסך
אורח החיים של קורוואי קרוב לאופן שבו אבותינו היו חיים לפני 10,000 שנה/צילום מסך, Best Ever Food Review Show/Youtube
אורח החיים של קורוואי קרוב לאופן שבו אבותינו היו חיים לפני 10,000 שנה. ShutterStock
נשים וילדים בקהילה נחטפים באופן סדיר על ידי שבטים אויבים ונמכרים לעבדות/ShutterStock
איש שבט קורוואי צד עם חץ וקשת. GUDKOV ANDREY, ShutterStock
לאנשי קורוואי המבודדים היה מגע ראשון עם העולם החיצון בשנת 1974/ShutterStock, GUDKOV ANDREY

אנשי הקורוואי גם מאמינים ששד מרושע הנקרא חאקואה יכול להשתלט על גופו של אדם, "לאכול" אותו מבפנים - ולהפוך אותו למכשף. מבחינתם, זה פשוט הגיון בריא שמי שהוא אחוז דיבוק צריך להיהרג ולהיאכל. "הקורוואי מאמינים שמקרי מוות מסתוריים כמו מחלות הם בגלל חאקואה או שדים מרושעים שלובשים צורה אנושית", הסביר דרו, "אומרים שהחאקואים מתחפשים לחברים או לבני משפחה בניסיון לרכוש את אמונם של בני השבט כדי שיוכלו להרוג אותם מאוחר יותר. זו מסורת קורוואית לבצע טקסים קניבליסטים על כל מי שמאמינים שהוא חאקואה כדי שיוכלו להגן על חברי השבט... זה חלק ממערכת צדק מבוססת נקמה".


עוד בנושא:
חוקר האמזונס ניסה להתיידד עם שבט מבודד וגורלו היה אכזרי במיוחד

כך הגיבו חברי השבט המבודד כשאכלו לראשונה פיצה וקיבלו טלפונים ניידים

צפו במפגש שלו עם אנשי השבט:

בני השבט אוכלים כל חלק בגוף האדם מלבד השיער, הציפורניים ואיבר המין. ילדים מתחת לגיל 13 אינם מורשים לאכול בשר אנושי, מכיוון שהקורואיי מאמינים שאכילת חאקואה טומנת בחובה סיכון להידבק בשד.

מדריך אחד בג'ונגל, בשם קורנליוס, רכש את אמונו של השבט המבודד בעבר. הם סיפרו: "לילה אחד נתנו לו חפיסת בשר ואמרו לו שזה אנושי. אם הוא יאכל את זה, הוא יכול להישאר איתם ואם לא, אז הוא יצטרך לעזוב. הוא אכל את זה וכך הוא התקרב אליהם מאוד".

עוד על השבט

קניבלים על עצים: נחשפו תמונות מדהימות של שבט מבודד

לכתבה המלאה

מרבית אנשי הקורוואי עדיין נאחזים בחוזקה באורח חייהם ותרבותם, שמושכת כעת הרפתקנים ותיירים. בסרט תיעודי של ה-BBC משנת 2007, First Contact, נראים קטעים ממפגש ב-1999 עם הקורוואי שמתארים כיצד הם הוטרדו כשראו "רוח רפאים לבנה" שנוכחותה הראתה שסוף העולם קרוב.

חוקרים מעריכים שבג'ונגל הצפוף חיים כ-4,000 בני שבט הקורוואי בבתים מרשימים שממוקמים גבוה על עצים - שמגנים עליהם מפני התקפות והצתות כתוצאה מקרבות עם שבטים שכנים. נשים וילדים בקהילה נחטפים באופן סדיר על ידי שבטים אויבים ונמכרים לעבדות, ואנשי השבט מגנים על משפחותיהם בעזרת בתי העץ המיוחדים שבנו והגובה הרב בו הם שוכנים.

אנשי שבט הקורוואי חיים גבוה בעצים. Sergey Uryadnikov, ShutterStock
אנשי שבט הקורוואי חיים גבוה בעצים/ShutterStock, Sergey Uryadnikov

מרבית אנשי הקורוואי עדיין נאחזים בחוזקה באורח חייהם ותרבותם, שמושכת כעת הרפתקנים ותיירים. בסרט תיעודי של ה-BBC משנת 2007, First Contact, נראים קטעים ממפגש ב-1999 עם הקורוואי שמתארים כיצד הם הוטרדו כשראו "רוח רפאים לבנה" שנוכחותה הראתה שסוף העולם קרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully