וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניבלים על עצים: נחשפו תמונות מדהימות של שבט מבודד

30.8.2017 / 8:41

תמונות שצולמו בשנת 2000 מספקות הצצה מטלטלת לחיי היום-יום של שבט הקורוואי, שעל פי דיווחים אנשיו עוסקים עד באכילת בשר אדם. עד שנות ה-70, הם היו בטוחים שהם היחידים על פני כדור הארץ

אתר רשמי

תמונות מדהימות של שבט קניבלים, החי על עצים ביערות אינדונזיה, נחשפו לאחרונה. התמונות, שצולמו בשנת 2000 על ידי אריק באקגה, מספקות הצצה נדירה ומטלטלת לחיי היום-יום של אנשי שבט הקורוואי, ומציגות אותם חיים בבתים שנמצאים גבוה על העצים, צדים יחד עם הילדים וסוחבים את השלל ברשתות ענק. למרבה התדהמה, אנשי השבט כלל לא היו מודעים לקיומם של בני אדם אחרים מלבדם עד לשנות ה-70 של המאה הקודמת.

עוד בנושא
תיעוד נדיר: צלם מצא שבט אבוד באמזונס, שירה לעברו חיצים
לוויינים תיעדו "שבטים אבודים" ביערות הגשם
תיעוד נדיר: שבט מבודד החי בג'ונגלים של האמזונס

המפגש המתועד הראשון של העולם המערבי עם השבט התרחש במרץ 1974, כאשר קבוצה של חוקרים מערביים נפגשה עם ראש אחת המשפחות בשבט. עד אז חשבו אנשי השבט שהם לבד על פני כדור הארץ, פשוט מכיוון שהם חיים באחד מהיערות הנידחים והלא מתויירים בעולם. עם זאת הם הסתגלו , ומאז שנות ה-90 אפילו יצרו לעצמם הכנסה כספית, על ידי קיום סיורים מודרכים עבור אנשים שמבקרים בכפרים שלהם כדי לחוות את סגנון החיים שלהם.

בימים אלה, 17 שנים לאחר שהתמונות צולמו, השבט מונה כ-3,000 אנשים. על פי דיווחים מסוימים הם עדיין עוסקים בטקסים הכוללים אכילת אדם מידי יום, אם כי אנתרופולוגים חושדים שהם זנחו את מנהגי הקניבליזם ולמעשה אין כל הוכחה לקיומם. נשים וילדים בקהילה נחטפים באופן סדיר על ידי שבטים אויבים ונמכרים לעבדות, ואנשי השבט מגנים על משפחותיהם בעזרת בתי העץ המיוחדים שבנו והגובה הרב בו הם שוכנים.

עוד באותו נושא

הצצה נדירה לשבט המבודד היחיד בעולם שיהרוג כל מי שינסה להתקרב אליו

לכתבה המלאה

אנשי שבט הקורוואי עוסקים עד היום במסורות עתיקות, הכוללות מיתוסים, אגדות וכשפים, ומאמינים כי אבות אבותיהם יכולים לקום לתחייה בכל רגע נתון. חלקם אף מפחדים מתיירים מהמערב, מכיוון שאף פעם לא נתקלו בהם, ומכנים אנשים מבחוץ "רוחות ושדים".

במאי 2008 הגיע לאיזור צוות של תוכנית טלוויזיה אוסטרלית, בהובלתו של מדריך תיירים בשם פול רפאלה. הצוות סיפר על אדם, שאמר להם שהאשימו את אחיינו בן השש בעשיית כשפים ורוצים לאכול אותו כעונש. על פי רפאלה, "שבט הקורוואי הוא אחד היחידים בעולם שעל פי השמועות אנשיו הם אוכלי אדם. לרובם עדיין יש מעט מאוד מידע על העולם שבחוץ והם רבים אחד עם השני לעיתים קרובות. מספרים כי הם הורגים ואוכלים מכשפים, המכונים בפיהם 'חקונה'".

אז מה אתם אומרים, תהפכו את יערות אינדונזיה ליעד החופשה הבא שלכם?

  • עוד באותו נושא:
  • קניבליזם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully