וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הגיבו חברי השבט המבודד כשאכלו לראשונה פיצה וקיבלו טלפונים ניידים

9.10.2022 / 0:02

חברי שבט המסאי שעד לפני כמה שנים חיו הרחק מהציוויליזציה, החלו להתנסות בטכנולוגיה המודרנית ומשתפים סרטונים על החוויה. חבר השבט קאנאיה סיפר על החשש מהשפעת תרבויות המערב

ככה נראים החיים של בני שבט המסאי - עם טלפונים ניידים/chloejadetravels

קאנאיה משבט המסאי בטנזניה לוקח חלק בפרויקט רשתות חברתיות בו בני השבט - המכונים גם "המסאי-בויז" - מתנסים בטכנולוגיות חדשות מתרבות המערב. לאחרונה הם החלו להשתמש בטלפונים ניידים שלפי קאנאיה "שינו את חייהם".

קאנאיה פנה לפורום רדיט Reddit Ask Me Anything (AMA), שם הוא חולק את חייו ומתחבר עם אנשים מכל העולם. רבים מסוקרנים לדבר איתו ולדעת עוד על ההסתגלות של השבט המבודד עם העולם המודרני. קאנאיה כתב: "יש לנו טלפונים ניידים כדי שנוכל לתקשר טוב יותר. יש לנו אינסטגרם ואנחנו מתחברים לאנשים מגניבים מכל העולם. יש שיפור גדול בחיים שלנו, אבל אני גם דואג לעתיד של השבט ולתרבות שלנו, שלאט לאט הולכת לאיבוד. מסאים רבים עוברים עכשיו לעיר הגדולה לצרכי עבודה ולאט לאט מאבדים ערכים מסאיים לטובת מערביים. כסף יכול גם לגרום להרבה בעיות".

הוא הוסיף: "בואו נקווה שנוכל להוות דוגמה טובה לשימוש בטכנולוגיה וברשתות החברתיות, שימוש שנועד לתרום לשבט".

הלו? איפה אתה? אתה פה?

קאנאיה השיב לשאלה נוספת הנוגעת לתרבות השבט: "כיצד אתם מצליחים להגן על התרבות שלכם תוך שימוש בטכנולוגיה המודרנית?". לכך הוא השיב: "אם נשתמש בטלפון נייד כדי לדבר, בצריכה סולארית כדי שיהיה לנו אור בחשיכה וחשמל ובאופנוע לתחבורה - זה לא ישנה הרבה את התרבות שלנו. זה רק יקל על חיינו. אבל כשאנשים עוברים לערים הגדולות כדי לעבוד וכל מה שאכפת להם זה הכסף ועצמם - אז זה מתחיל להיות רע מאוד".

קאנאיה התייחס גם לחינוך הדור הצעיר ואמר: "הילדים גדלים לפי התרבות המסורתית. אין לנו כאן טלוויזיה אז הם לא יודעים על התרבויות האחרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הצצה לחייהם:

כשהמסאים טעמו לראשונה פיצה

קאנאיה סיפר כי באמצעות הרשתות החברתיות, השבט שלו לומד דברים חדשים מתרבויות אחרות. לדוגמא, ממש לאחרונה הם ניסו לראשונה פיצה - ועכשיו הם רק רוצים עוד מזה.

בסרטון ששותף באינסטגרם וביוטיוב נראים חברי השבט טועמים משולש פיצה ומתענגים על טעמו הייחודי. "ביקרנו בעיר גדולה יותר שבה מצאנו פיצרייה. אחרי הכל שמענו הרבה על המאכל המפורסם הזה, אז היינו חייבים לנסות אותו", נכתב לצד הסרטון ביוטיוב שצבר עשרות אלפי צפיות.

הנה הם טועמים לראשונה פיצה:

קאנאיה הוסיף בכיתוב: "שמי קאנאיה ואנחנו משבט המסאי חיים בטבע היפה של טנזניה. בשנים האחרונות למדנו הרבה על טכנולוגיות חדשות וגם על האינטרנט, אז רצינו ליצור את הערוץ הזה, כדי להראות לעולם את התרבות שלנו ולהעלות חיוך על פניכם. אנחנו מקווים שכולנו נוכל ללמוד דבר או שניים במסע הזה, לקרב את העולם ולהפוך את הכוכב הזה למקום מאושר יותר. זו האידיאולוגיה של המסאים והמטרה שלי כאן".

התזונה היומית של חברי השבט השתנתה עם השנים אך היא בהחלט לא כוללת פיצות: "אנחנו אוכלים בשר, דגנים, אוגאלי (דייסת תירס). אנחנו אוהבים בשר ואוכלים גם חלקים נאים. אנחנו גם שותים דם פרה וחלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully