וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר האמזונס ניסה להתיידד עם שבט מבודד וגורלו היה אכזרי במיוחד

15.8.2023 / 0:03

השבטים המבודדים שנותרו בכיסים מרוחקים של יער הגשם של האמזונס עשויים להגיב בכוח אם הם מרגישים מאוימים - ואפילו ניסיון להיות חבר שלהם יכול להוביל לטרגדיה. זה בדיוק מה שקרה לחוקר האמזונס שחשב שהתיידד איתם - והם הגיבו באלימות קשה

תיעוד נדיר: שבט פראי מבודד ולא מוכר התגלה ביערות האמזונס בברזיל/עריכה: שניר דבוש

חוקר אמזונס מצא את סופו הטרגי לאחר שניסה להתיידד עם שבט מנותק שחי במעמקי יער הגשם. האקולוגיסט פול רוזולי מארגן באופן קבוע טיולים לאזורים הנידחים של הג'ונגל, אך מזהיר מפני כל ניסיון ליצור קשר עם הילידים. השבטים המעטים שנותרו בחיים בתוך היער העמוק, חיים כמעט כמו בתקופת האבן, אך הטריטוריות שלהם נתונות יותר ויותר תחת איום מצד כורתי עצים. לכן, הם עשויים להיות קטלניים כשהם מגינים על חלקי היער העתיקים ההולכים ומצטמצמים שלהם.

בעוד שלאנשי השבט אין כלי נשק מודרניים, פול הזהיר: "יש להם חצים באורך שני מטר עם טווח גדול יותר מאשר רובי הציד של כורתי העצים". מכיוון שהשבטים האלה היו מבודדים משאר האנושות במשך עשרות אלפי שנים, זרים לא יכולים בכלל להבין את חוקיהם ומנהגיהם". זה, הוא אמר לפודקאסטר ג'וליאן דורי, עלול להוביל לאסון.

שבט האווה. nationalgeographic. PHOTOGRAPHS BY CHARLIE HAMILTON JAMES, אתר רשמי
השבטים האלה היו מבודדים משאר האנושות במשך עשרות אלפי שנים/אתר רשמי, nationalgeographic. PHOTOGRAPHS BY CHARLIE HAMILTON JAMES

הוא נזכר: "היה סיפור מפאתי הפארק הלאומי מאנו - הבחור הזה ... בחור מקומי ... התחיל להיכנס לג'ונגל ולהשאיר להם ערימות של בננות". לעיתים, בנוסף למנחות המזון עבור הציידים-לקטים הנוודים הללו, הוא היה מוסיף פריטים שימושיים אחרים. "הוא התחיל להשאיר להם ערימות של בננות ואולי משהו כמו מצ'טה", הוסיף פול, "אתה יודע, אין להם מתכת... הם אף פעם לא החזיקו כפית. אלה אנשים שנמצאים שם בחוץ: בלי נעליים, בלי בגדים".

עוד בנושא:
הצצה לשבט הקניבלי שנטען כי רצח ואכל את מיכאל רוקפלר

תיעוד נדיר: צלם מצא שבט אבוד באמזונס, שירה לעברו חיצים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
צילומי לוויין של שבטים נידחים באמזונס. האתר הרשמי, Royal Society Open Science,
צילומי לוויין של שבטים נידחים באמזונס/האתר הרשמי, Royal Society Open Science

צפו בפודקאסט המלא:

מוות מ"חיצי דורבנים"

לאחר שמבשך שנה השאיר להם מזון וכלים, האיש חשב שאולי זכה כבר באמון השבט. פול הוסיף: "הוא התחיל להימצא שם כשהם באו לקחת את הדברים האלה והם היו רואים אותו - והוא היה רואה אותם. לאחר זמן מה הוא באמת היה מסוגל ליצור איתם אינטראקציה. הוא יכול היה לדבר רק כמה מילים בשפתם. הבחור הזה היה איתם באינטראקציה עד שיום אחד מצאו אותו עם... הם קוראים לזה 'חיצי דורבנים' המזדקרים החוצה מגופו - כמה וכמה חיצים... אנחנו לא יודעים למה הם הרגו אותו. הוא היה שם רק כדי לעזור להם. הוא בהחלט אהב את האנשים האלה. הוא תמך בזכויות שלהם אבל הוא עשה משהו - או שהם פירשו משהו שהוא עשה כאיום - והם הרגו אותו מיד".

ב-2016 צלם שטס במסוק מעל יערות ברזיל הצליח לתעד, ממש במקרה, שבט לא מוכר. הם בתגובה ניסו לירות לעברו חצים. אחד השבטים המבודדים המוכרים יותר, שבט הקניבלים של פפואה גינאה החדשה, הואשם בעבר כי רצח ואכל את מיכאל רוקפלר, בנו של נלסון רוקפלר, לאחר שזה נתקל בהם במקרה ביער.

מסקנה: אם אתם במקרה מוצאים שבט מבודד, אל תנסו להתיידד איתם. הניחו לנם לנפשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully