וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 24 טייסים בעולם מורשים לנחות בשדה התעופה המפחיד הזה

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 0:24

שדה התעופה פארו בבהוטן שוכן בעמק קטן בין הרים גבוהים - מה שאומר שהנחיתה בו דורשת תמרונים מסוכנים והכשרות מיוחדות. אה, וגם אי אפשר להשתמש במערכת נחיתת מכשירים. המכשיר האפשרי היחיד: העיניים (והניסיון)

נחיתה של מטוס באי היווני סקיאתוס/emetris Gregoriou/YouTube

לזגזג בין ההרים: צריך להיות כנים ולהודות שטיסה היא לא חוויה נעימה במיוחד - והנחיתה היא ככל הנראה החלק הכי פחות סימפטי בכל הסיפור הזה. אבל אם נחיתה שגרתית יכולה למרוט לכם את העצבים, תחשבו איך הייתם מרגישים אם הייתם צריכים לנחות בשדה התעופה פארו (Paro) בבהוטן. השדה ממוקם בעמק המוקף בהרים גבוהים, שחלקם מתנשאים לגובה של יותר מ-5,000 מטרים. מסיבה זו הוא נחשב לאחד משדות התעופה הכי מסוכנים בעולם ורק כ-24 טייסים מורשים לנחות בו.

עוד בנושא:
צפו: נחיתת החירום מסמרת השיער של מטוס הג'מבו
איזה פחד: צפו במטוס מנמיך לנחיתה מעל ראשם של תיירים
מבהיל: מטוס נוחת ממש מעל לראשי הנופשים באי היווני

שדה תעופה פארו, בהוטן. Doug Knuth from Woodstock, IL, אתר רשמי
אחד משדות התעופה הכי מסוכנים בעולם. שדה תעופה פארו, בהוטן/אתר רשמי, Doug Knuth from Woodstock, IL
מפה של בהוטן. -, אתר רשמי
מפה של בהוטן/אתר רשמי, -

צפו בנחיתה בפארו

מסלול הנחיתה עצמו קצר להפליא

ויש עוד: הטופוגרפיה הטבעית באזור שדה התעופה גורמת לכך שאי אפשר לנחות בו באמצעות שימוש במערכת נחיתת מכשירים, המאפשרת הכוונה בטוחה. מערכת מסוג זה מאפשרת לטייסים לחוש בטוחים, מאחר שהיא כוללת משדרים המצויים על הקרקע שמשדרים אל מכשירי קליטה במטוס. בכך הם משמשים הן להכוונה אופקית והן להכוונה אנכית. או במילים פשוטות: להתיישר מול המסלול לקראת הנחיתה, בלי לשבור את הראש יותר מדי. כך למשל, מתאפשרת נחיתה גם בלילה או במזג אוויר סוער או ראות לקויה. עם זאת, בשדה התעופה פארו המכשיר היחיד שעליו הטייסים יכולים לסמוך הוא העיניים שלהם. במהלך הנחיתה המאתגרת, עליהם לזגזג בין ההרים ולעשות את הדרך תוך הסתמכות על ציוני דרך שנקבעו מראש על הקרקע ומסייעים להם להתמצא. ואחרי כל הקשיים הללו, מסתבר שמסלול הנחיתה עצמו קצר להפליא.

שדה התעופה בפארו בהוטן. Shutterstock, ShutterStock
המכשיר היחיד שעליו הטייסים יכולים לסמוך הוא העיניים שלהם. השדה"ת פארו/ShutterStock, Shutterstock
בירת בהוטן טימפו. Shutterstock, ShutterStock
בירת בהוטן טימפו (Thimphu)/ShutterStock, Shutterstock

30 השניות הגורליות

כל הסיבות הללו דורשות מהטייסים לטוס במהירות ובגובה מאוד מדויקים, בהתאם לאותם ציוני דרך שעל הקרקע. למעשה, הפנייה האחרונה בתהליך הגישה של המטוס לנחיתה נעשית כ-30 שניות בלבד לפני שגלגלי המטוס נוגעים במסלול הנחיתה.

הטייסים שמורשים לנחות בפארו עוברים הכשרה קפדנית מאוד, הכולל עבודה בסימולטורים וכן ביצוע מוצלח של המראות ונחיתות במקום, במטוס ללא נוסעים. יש לציין כי שלא כמו מטוסים קלים, הרי שמטוסי נוסעים גדולים מראש לא מתוכננים לבצע תמרונים כה קיצוניים, כך שהנחיתה הזו קשה גם לאותם טייסים מורשים, בעלי ניסיון רב באותו מסלול. לכן, תנאי הנחיתה צריכים להיות מושלמים - ובשדה תעופה זה אין אפשרות לנחות בלילה, בזמן ראות לקויה, או בזמן שישנן רוחות עזות. זה נראה כאילו גם אם מישהו יתעטש קצת יותר מדי חזק ליד מסלול הנחיתה, כבר יהיו צרות...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully