וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנודיסטים בספרד כועסים: "לחופים שלנו מגיעים תיירים לבושים"

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 8:09

הנודיסטים קוראים להתערבות ממשלתית ולהצבת שילוט שירחיק את מי שמעוניינים להישאר בבגדי ים, או שיקרא להם לנסות ולחוות את הנודיזם בעצמם. הם טוענים כי ה"לבושים" פוגעים קשות באורח החיים שלהם

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

במקום ללכת שוב לאייפל: פארק הנודיסטים הראשון בפריז נפתח ב'פארק בויס דה וינסנס'/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בישראל המראות הללו אמנם נדירים יחסית, אבל יש מקומות בעולם, כמו למשל בבריטניה או בספרד - שבהם יש חופי נודיסטים רבים. הרבה יותר ממה שרבים סבורים. לספרד, למשל, גם יש יתרון גדול בזכות מזג האוויר השמשי השורר בה, יחסית למקומות אחרים באירופה.

אבל בזמן האחרון יש לרבים מהנודיסטים בספרד בעיה רצינית בדמות אנשים, ובכן, לבושים. כעת, לקבוצה גדולה של נודיסטים שנוהגת לנפוש בחופי קוסטה בראווה (Costa Brava) שבחבל קטלוניה, נמאס מכך שנופשים רבים פולשים לאזור שלהם ומסתובבים עם בגדי ים ולא בעירום.

חוף בקוסטה בראווה בספרד. Shutterstock, ShutterStock
לנודיסטים נמאס מהלבושים. חוף בקוסטה בראווה/ShutterStock, Shutterstock

האם הממשלה תסייע לעירומים?

הדיילי סטאר מדווח כי לאחרונה הם פנו אל גורמים ממשלתיים כדי שיפעלו למיגור התופעה. מעבר לעובדה שפשוט נמאס להם לראות אנשים לבושים, הם טוענים כי אותם נופשים נועצים בהם מבטים באופן שיפוטי. סגימון רובירה, נשיא מועדון הנטוריסטים הקטלוני, אמר לכתבים כי "אנחנו לא רוצים לכפות את עצמנו במקום שבו אנשים לא מרגישים בנוח עם העירום שלהם. אבל אנשים צריכים לדעת לאן הם מגיעים, ולהשתלב. אם אתה מגיע למקום שיש בו מסורת נטוריסטית, לפחות נסה את זה".

כעת, הנודיסטים דורשים שיוצב באזור שילוט ברור יותר שמכריז כי מדובר באזורי נודיזם ומידע לתיירים, לפיו כאן יש להתפשט - ואם לא, אז להמשיך למקום אחר. יש לציין כי באזור ישנם עשרות חופים מסוג זה.
החוק הספרדי מתיר עירום בכל חוף. זאת ועוד: בשנת 2020 אף נכנס לתוקפו חוק חדש לפיו נשים יכולות להיות טופלס בבריכות שחייה ציבוריות (בדומה למצב בגרמניה). למעשה, הרשויות יכולות לקנוס רשויות מקומיות שלא יאפשרו לנשים להיות טופלס באותם מרחבים. גובה הקנס: כחצי מיליון אירו.

עוד בוואלה!

חוף בים המלח נכנס לרשימת 20 חופי הנודיסטים הטובים בעולם

לכתבה המלאה
חוף נודיסטים נודיזם תיירת חוף ים. ShutterStock
החוק הספרדי מתיר עירום בכל חוף (אילוסטרציה)/ShutterStock

"הכי גרוע: אנשים מצלמים כל הזמן"

ומה אומרים התושבים המקומיים המתגוררים לצד חופי נודיסטים? תושב אליקנטה (Alicante) ציין בזעם: "היה לנו מפרץ נודיסטי, אבל הוא כבר לא כזה. 90% מהרוחצים הם אנשים 'לבושים' שלא מכבדים כלום! הם מגיעים עם כלבים, שותים, גולשים ופולשים לכל מקום, עם מוזיקה במלוא העוצמה". תושב אחר הוסיף: המפרץ הזה היה פנינה אמיתית עבור נודיסטים. היה הרבה כבוד - והכל היה נקי. כעת הוא הפך לחוף של לבושים שבו רק 2% נודיסטים, מה שגורם להם לחוש מאוד לא בנוח. והכי גרוע: אנשים שם מצלמים כל הזמן".

אז אם אתם מעוניינים לנפוש בעירום בחופי ספרד - או בכל מקום אחר באירופה - כדאי לברר מראש מה קורה בחוף שאליו את מכוונים. במקרה הכי גרוע, תוכלו להתנחם בים המלח שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully