וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים בספרד יוכלו להיות חשופות חזה בבריכות. קבוצת "פטמות חופשיות" בירכה על ההחלטה

"אם הם לא לובשים חלק עליון - אז גם אנחנו לא צריכות", אומרת בסיפוק תושבת קטלוניה, על רקע החלטת הממשלה הקטלנית להטיל קנסות של חצי מיליון אירו על בריכות ציבוריות שימנעו מנשים להיות חשופות חזה

בווידאו: המפלגות הבדלניות בקטלוניה קיבלו יותר מ-50% מהקולות בבחירות/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אחרי שזה קרה בברלין, זה קורה במקומות נוספים באירופה: ממשלת קטלוניה שבספרד הכריזה כי הבריכות הציבוריות שבשטחה מחויבות לאפשר לנשים להיות חשופות חזה.

הזכות לשחות ללא חלק עליון מעוגנת בחוק השוויון הקטלוני מאז שנת 2020, אבל כמה בריכות ציבוריות המשיכו להרחיק נשים שעשו שימוש בזכות זו. כעת, מחלקת השוויון והפמיניזם של ממשלת קטלוניה פרסמה מכתב רשמי שמוען אל כל המחוזות והעיריות בשטחה, והזכירה להם את חובתם להתיר לכולם לשחות טופלס, ללא קשר למגדר שלהם. "מניעה של זכות זו מדירה חלק מהאוכלוסייה ופוגעת בבחירה החופשית של כל אדם ביחס לגופו", נכתב במכתב. "הרשויות המקומיות חייבות להתגונן מפני אפליה, לרבות אפליה על רקע מיני, מגדרי, דתי או כזו הקשורה ללבוש". עוד נמסר כי בריכות שחייה שלא יעמדו בחוק השוויון עלולות להיקנס בסכום של חצי מיליון אירו.

אשה משתזפת טופלס בבריכה. ShutterStock
להיות בבריכה ללא חלק עליון בשם השיוויון. מעכשיו גם בקטלוניה (צילום אילוסטרציה)/ShutterStock

("פטמות חופשיות") בירכה על ההחלטה

שינוי חוקי השחייה ללא חלק עליון הביא עמו תגובות רבות. כך למשל, הקבוצה הפמיניסטית
Mugrons Lliures ("פטמות חופשיות") בירכה על ההחלטה. "זוהי סוגיית שוויון בין המינים: גברים יכולים [ללכת חשופי חזה] אבל נשים לא", אמרה דוברת הקבוצה מריונה טרבאל. "אנחנו לא יודעים למה זה לקח להם כל כך הרבה זמן, אבל אנחנו מאוד שמחים שזה קרה". לדעה הזו היו שותפות נשים רבות שהתראיינו לתקשורת המקומית. "הרבה פעמים הלכתי בבריכות בלי חלק עליון, והרבה פעמים אמרו לי שעליי לכסות את עצמי", אמרה אחת מהן, ואחרת הוסיפה: "כולם צריכים להרגיש חופשי אם ללכת עם או בלי חלק עליון. אני מבינה שבבריכה פרטית מי שקובע זה הבעלים, אבל בבריכות ציבוריות צריך להיות חוק שווה לנשים ולגברים. אם הם לא לובשים חלק עליון - אז גם אנחנו לא צריכות".

אתר Euro News מדווח כי הממשלה הקטלונית, הנוטה לשמאל, החלה בשנה שעברה הקמפיין שנועד לנרמל את הסיטואציות שבהן נשים בוחרות להיות חשופות חזה במרחב הציבורי אם הן רוצות בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully