וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר סימנתם וי? 20 החופים הכי מדהימים באירופה

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 13:43

פראיים, בתוליים, סחופי רוחות, ציוריים, אינטימיים, מבודדים - ובכל גווני הטבע: קבלו את 20 החופים הכי יפים של אירופה - מאיסלנד ועד סיציליה, מיוון ועד צרפת. פרויקט מיוחד

מונטנגרו/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: אביב ארגז

לא כל החופים דומים והים הוא לא אותו ים. זה נכון בכל מקום, ובמיוחד ביבשת אירופה, שמציעה מגוון עצום של חופים מכל סוג, מין וצורה. יש בה חופים סחופי רוחות שנושקים לאוקיינוס האטלנטי, יש בהם חופים מפורצים ואינטימיים המוקפים בהרים ויש את החופים שטופי השמש של יוון ואיטליה.

אתר הלונלי פלנט הרים פרויקט מיוחד שבו הוא מציג את החופים הכי שווים באירופה לשנת 2023. קבלו אותם.

עוד בנושא:
5 יעדים עם חופים מטריפים לחופשת בטן-גב ארוכה בעולם
תל אביב ברשימת "חמש ערי החוף הטובות" ביותר בעולם
ללכת רק לשם: אלו הן הרשויות עם החופים הכי נקיים בישראל

חוף האוקלנד, נורבגיה

האי לופוטן (Lofoten), מול החוף הצפון-מערבי של נורבגיה, מתרומם מתוך הים כמו עמוד שדרה של דרקון ענקי. זהו יעד אהוב לאוהבי טבע המחפשים אחר מקומות מושלמים לראות בהם את זוהר הקוטב. חוף האוקלנד (Haukland) נראה כמו חוף שלקוח מעולמות אחרים, עם פסגות סלעי גרניט דוקרניות שמתנוססות גבוה מעל חולות בצבע שמנת וים בגוון כחול-ספיר. המים אמנם קרים (ואף פעם לא מגיעים ליותר מ-15 מעלות צלזיוס), אבל כאן יהיה קשה לעמוד בפיתוי, אז בהחלט מומלץ לטבול.

קאלה גורוליצה, איטליה

החוף המזרחי של סרדיניה, גולפו די אורוסי (Golfo di Orosei), יפה לכל אורכו, אבל יש מעט חופים שבאמת גורמים להתרגשות. אחד מהם הוא קאלה גורוליצה (Cala Goloritzé) היפהפה, עם חלוקי הנחל הלבנים כשלג המובילים אל מים בצבע כחול טהור. צוקי אבן גיר מזדקרים בדרמטיות מעל המפרץ, בהם מצוק מחודד בגובה של 148 מטרים המושך אליו מטפסים רבים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חוף קאלה גורוליצה בסרדיניה. ShutterStock
חלוקי הנחל הלבנים מובילים אל מים בצבע כחול. חוף קאלה גורוליצה בסרדיניה/ShutterStock

ווסט ביץ', סקוטלנד

האזור היבשתי הפוגש את צפון האוקיינוס האטלנטי הפראי, טומן בחובו כמה מהחופים הנידחים ביותר של אירופה. קשה לשים את האצבע על המיוחד שבהם, אבל אין ספק שווסט ביץ' (West Beach) באי הזעיר ברנארי (Berneray) הוא בהחלט אלוהי. יש בו דיונות רכות ועשבייה שהרוח נוטה לכופף, ואז מתגלה החוף עצמו - שלושה קילומטרים של חול לבן שגולש בעדינות אל ים טורקיז. יש פה מעט נופשים והרבה עופות ים, כמו גם חזירי בר ולוטרות.

פלאז' דה פאלומבאיה, קורסיקה

בדרום-מזרח קורסיקה, חוף פלאז' דה פאלומבאיה (Plage de Palombaggia) נוטה לכשף את המבקרים בו, בזכות מראהו המעוקל, החול האבקתי והמים הצלולים במיוחד. סביבו תמצאו גבעות מיוערות שהמוני ציקדות מזמזמות ביניהן. תביאו שנורקל ונשנושים לפיקניק, כי זה מקום שנשארים בו הרבה זמן.

פלאצ'ה אילטס, ספרד

עם רצועת חוף ארוכה וזהובה ומי תכלת צלולים, פלאצ'ה אילטס (Platja Illetes) באי פורמנטרה (Formentera) נראה כמו גן עדן של ממש, כזה שמתחרה בהחלט עם חופי האיים הקריביים. מהחוף עצמו נראים היטב שני איים חמודים להפליא.

מפרץ בארפאנדל, וויילס

הליכה קלילה בשביל החופי המתפתל על גבי פסגות של מצוקים, תביא אתכם בסוף הדרך אל מפרץ בארפאנדל (Barafundle). החוף מתהדר בחול במרקם חמאתי והוא מוקף בדיונות ובמי טורקיז צלולים. המפרץ הזה נמצא לעתים קרובות בראש דירוגי החופים הטובים ביותר של בריטניה, ואם תימנעו מהגעה בסופי שבוע עמוסים בקיץ, תרגישו גם אתם את הקסם.

פראיה דה אריפאנה, פורטוגל

בחוף המערבי, הפראי וסחוף הרוחות של אזור אלגארבה (Algarve), יש מעט מבקרים והגלים של האוקיינוס האטלנטי גבוהים באופן בלתי נתפס. חוף פראיה דה אריפאנה (Praia da Arrifana) עטוי המצוקים הוא פיסת יבשה מדהימה, עם מבצר הרוס, מסעדה על חוף הים והרבה מאוד גלים.

חוף פראיה דה אריפאנה בפורטוגל. ShutterStock
פיסת יבשה מדהימה, עם מבצר הרוס, מסעדה והרבה גלים. חוף פראיה דה אריפאנה/ShutterStock

קאלה מקרלה, האי מנורקה, ספרד

קאלה מקרלה (Cala Macarella) יוצר שקע זעיר בחוף הדרום-מערבי של האי מנורקה (Menorca). התוצאה נראית כמו פנטזיה - עם חול לבן קמחי ומי טורקיז שאי אפשר להסיר מהם את המבט. למפרץ יש צורה של פרסה והוא ממוקם בין מצוקים עטויי עצי אורן ואלון. ולא פחות מעניין: תוכלו להגיע אליו רק ברגל או באמצעות סירה. ולמרות זאת, בקיץ די עמוס פה, אז מומלץ להגיע בעונות רגועות יותר.

חוף נאביגו, יוון

החוף היווני הזה הונצח על גבי אינספור גלויות. נאביגו (Navagio) באי זקינטוס (Zakynthos) הוא המקום האולטימטיבי להתמסר אליו בלי חשבון. יש בו מצוקים אדירים שמתרומיים באופן מושלם מעל ים כל כך כחול, עד שנראה כאילו עיבדו אותו בפוטושופ. החוף הזה בהחלט אינו סודי, אבל אם תגיעו מחוץ לעונת התיירות, תוכלו לזכות בבריחה המושלמת.

פלאצ'ה דה קול באש, האי מיורקה, ספרד

חלק מהריגוש שהמקום הזה מציע הוא ההגעה אליו, אל החוף הפראי והמרוחק שבאי מיורקה. שביל ההליכה יורד בין יערות אורנים ומוביל אל החוף המקסים פלאצ'ה דה קול באש (Platja de Coll Baix), שמימיו צלולים ובו סלעים שעברו בליה טבעית במשך אינספור שנים. המפרץ שבו מצוי החוף נראה במיטבו מוקדם בבוקר או לקראת שקיעה.

חוף פלאצ'ה דה קול באש באי מיורקה, ספרד. ShutterStock
חלק מהריגוש שהמקום הזה מציע הוא ההגעה אליו. חוף פלאצ'ה דה קול באש/ShutterStock

פורקרול, צרפת

האי הקטנטן ונטול המכוניות איל דה פורקרול (Île de Porquerolles), אל מול חופי הייר (Hyères), הוא אחד ה"ממתקים" של הריביירה הצרפתית. הוא אינו עמוס כמו חופי הריביירה, ובמיוחד מחוץ לעונה - זה המקום לברוח אליו. החוף המרכזי בו נראה כמו חצי סהר, עם חול לבן-פנינה ויערות של אורנים ואקליפטוסים שנושקים לו.

ראודסנדור, איסלנד

בחצי האי לאוטרביארג (Látrabjarg) שבפיורדים המערביים הנידחים של איסלנד, ממתין לכם חוף ראודסנדור (Rauðasandur) שאליו מגיעים בדרך הררית מפותלת. זהו חוף עצום, ריק ויפה להפליא. חולות הברונזה שלו, שנוצרו על ידי בליה של צדפות מרוסקות, מוקפים צוקים כהים. החוף הוא לגונה גדולה אל מול ים פראי. יש סיכוי גם לראות כלבי ים ותוכי ים.

פראיה קתדריס, ספרד

אחד החופים המדהימים ביבשת ממתין לכם בגליציה שבספרד. שמו (פראיה קתדריס (Praia as Catedrais), "חוף הקתדרלה" בעברית) נובע מהאופן שבו הרוח והמים כרסמו את רצועת החוף ויצרו בה קשתות סלע ייחודיים. החוף עצמו מתהדר בחולות זהובים, וכדי ליהנות משיא יופיים, כדאי לבקר בו בשעות השפל.

חוף פראיה קתדריס בספרד. ShutterStock
הרוח והמים יצרו קשתות סלע ייחודיים. חוף פראיה קתדריס ("חוף הקתדרלה") בספרד/ShutterStock

סווטי סטפן, מונטנגרו

הים האדריאטי נראה תמיד במיטבו, אבל הוא פוטוגני במיוחד כאשר מביטים בו מהעיירה המבוצרת סווטי סטפן (Sveti Stefan) שבמונטנגרו. עצי אורן וזית לצד שיחי הרדוף מציצים מעל בתי אבן מהמאה ה-15, אל מול חולות בגוון ורדרד ומים צלולים.

מלון אי סנט סטפן מונטנגרו סווטי סטפן. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
בתי אבן מהמאה ה-15, אל מול חולות בגוון ורדרד ומים צלולים. סווטי סטפן, מונטנגרו/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

חוף לארה, קפריסין

והנה חוף שלא צריך להרחיק מדי כדי להגיע אליו: חוף לארה בקפריסין נחשב עדיין מבודד יחסית. החוף ממוקם בחלקו המערבי של האי והגעה אליו דורשת נסיעה בדרכי שטח. אבל המאמץ בהחלט משתלם, כאשר מגיעים אל רצועות החוף הבתוליות המהוות גם אתרי קינון חשוב של צבי ים ירוקים וכלבי ים נזיריים (בדומה ליוליה שביקרה אצלנו). להשלמת הסצנה, יש בחוף גם כמה מערות יפות.

זלטני רט, קרואטיה

החוף הזה הוא "נער הפוסטר" של חופי קרואטיה: זלטני רט (Zlatni Rat) באי בראץ' (Brač) אינו סודי, אבל אל תתנו לעובדה הזו לעצור אתכם. מה שכן מומלץ לעשות הוא להגיע אליו מחוץ לעונת התיירות החמה, כדי למצוא את האווירה השלווה שמאפיינת אותו. החוף האדריאטי הזה מוקף בצוקים ומפרצים, לצד הרים מיוערים המצויים בעורפו.

חוף זלטני רט בקרואטיה. ShutterStock
מוקף בצוקים ומפרצים, לצד הרים מיוערים המצויים בעורפו. חוף זלטני רט/ShutterStock

דואווה, דנמרק

הוא נראה כמו חלום המוצף באורות בגוון הפסטלי של שעות השקיעה. חוף דואווה (Dueodde) רובץ בקצה הדרומי ביותר של האי בורנהולם (Bornholm) שבים הבלטי. יש בו דיונות חול ועצי אורן, ובו חול לבן ורך, כמעט אבקתי. החול בו כה עדין, עד שבעבר השתמשו בו לייצור שעוני חול. החוף ארוך וניתן לצעוד בו קילומטרים רבים מבלי לפגוש בני אדם. בלילה, יאירו את דרכם אור הכוכבים ומגדלור נישא.

קים ביי, אירלנד

הדרך הנופיתWild Atlantic Way באירלנד מציעה בין השאר מפגשים עם כמה חופים דרמטיים להפליא. אחד מהם חבוי במפרץ קים (Keem Bay) המרוחק, במערב האי אקיל (Achill). החוף הזה מציג לראווה ים גלי וסוער, כיאה לאופי ההפכפך של מזג האוויר האירי. יש בו מפרץ בצורת חצי ירח, חול זהוב ומצוקים תלולים. לפעמים אפשר לראות מהחוף כרישים ענקיים (כרישי עצם).

חוף מירטוס, האי קפלוניה, יוון

הדרך שיורדת ממרומי הגבעה התלולה אל חוף מירטוס (Myrtos) שבאי קפלוניה (Kefallonia) מרגשת לא פחות מהחוף עצמו. מלמעלה, זה נראה כאילו פוסידון האדיר בכבודו ובעצמו הגיח מהמעמקים וביקע את החוף לשניים, כשהוא מותיר מאחוריו מפרץ יפהפה עם חלוקי נחל לבנים. וכל הטוב הזה ממוסגר על ידי מצוקים ומים צלולים. כל עוד תימנעו מעונת הקיץ ההמונית, אתם מסודרים.

האי קפלוניה ביוון. ShutterStock
מפרץ יפהפה עם חלוקי נחל לבנים. האי קפלוניה ביוון/ShutterStock

ספיאג'ה דיי קונילי, סיציליה

בסיציליה יש כמה וכמה חופים חלומיים, אבל היפה שבהם שוכן דווקא באי למפדוזה (Lampedusa), אי שהתיירים עדיין לא גילו בהמוניהם. האי שייך לסיציליה אך מבחינה טכנית, הוא קרוב יותר לתוניסיה. החוף הוא ספיאג'ה דיי קונילי (Spiaggia dei Conigli, "חוף הארנבים"). ההגעה אל החוף אפשרית רק באמצעות סירה או ברגל, והוא חלק משמורה ימית שבה מקננים צבי ים חומים, כך שקחו בחשבון שאי אפשר לשהות בו בלילות הקיץ, בין החודשים מאי לאוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully