וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב ברשימת "חמש ערי החוף הטובות" ביותר בעולם

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 9:16

"חיי לילה שנותנים פייט אמיתי לאיביזה". כך תוארה תל אביב בדירוג הבריטי. וגם: על איזה חוף תל אביבי ממליצים לתיירים להגיע אם הם רוצים קצת שקט?

קמפיין שיווק תל אביב עבור תיירים מאירופה/צילום: עיר עולם, בימוי: יוסי ירום

עיתון ואתר ה-SUN הבריטי, הנחשב לפופולרי בבריטניה, בחר את חמש ערי החוף הטובים ביותר. וכן, תל אביב ברשימה. כמה הם עפו על תל אביב? בואו נגיד שחופי ברצלונה הנהדרים בכלל לא נכנסו לדירוג של החמישייה. הנה ערי החוף שכן נמצאות ברשימה.

חוף הילטון, תל אביב, אפריל 2020. ארז מיכאלי
"פופולרי מאוד בקרב הנופשים". חוף הילטון, תל אביב/ארז מיכאלי

ניס, צרפת

הראשונה היא ניס, החשבת ליהלום שבכתר בריביירה הצרפתית (קוט ד'אזור). יש בה מוזיאונים בשפע, כולל שנייים שמוקדים לשני אמנים מפורסמים שנמשכו לעיר ופעלו בה: מוזיאון מאטיס ומוזיאון מארק שאגאל (שאחדות מיצירותיו ניתן לראות גם באחד מטרקליני הכנסת, וכן בבית חולים הדסה עין כרם). חוף הים של ניס נושק לטיילת חוף יפהפייה ובה ברים תוססים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חוף הים, ניס, צרפת. ShutterStock
חוף הים, ניס, צרפת/ShutterStock

ולנסיה, ספרד

עיר הנמל שבחוף הדרום-מזרחי של ספרד נחשבת לא מוערכת דייה. עם זאת, על פי הכתבה, ולנסיה מושלמת לחופשה עירונית בעלות לא גבוהה, ויש בה חופים מדהימים. העיר העתיקה תספק לכם שפע של אפשרויות למנות טאפסים טובות וגם אפשרויות שופינג מגוונות. לעומת זאת, מתחם "עיר האמנויות והמדעים" (Ciudad de las Artes y las Ciencias) מציע מוזיאונים ואטרקציות רבות, כולל ביקור באקווריום הגדול ביותר באירופה. באשר לחופים, המומלצים ביותר הם מאלבה-רוסה (Malvarrosa), שבו קילומטרים רבים של חולות זהובים ורכים למגע. מי שמחפשים נופים פראיים יותר, ייהנו במיוחד בחופים אל סאלר (El Saler) ואל פאלמר (El Palmar). לקינוח, מומלץ להתענג על הגנים והפארקים לגדות נהר טוריה (Turia).

חוף מאלבה-רוסה בוולנסיה. ShutterStock
חוף מאלבה-רוסה בוולנסיה/ShutterStock

אתונה, יוון

כותבי הכתבה מתארים את אתונה, יעד החביב גם על ישראלים רבים, כ"אוצרות קדומים המשתלבים עם ים כחול צלול וחופים עם חולות רכים". ההמלצה היא לקחת פסק זמן בחופים היותר שלווים באזור בירת יוון, כגון חופי חצי האי אטיקה (Attica). לעומת זאת, חוף מומלץ הקרוב יחסית למרכז העיר הוא קלאמקי (Kalamaki).

חוף "הבן של השמש" באתונה. דב גרינבלט, באדיבות המצולמים
חוף "הבן של השמש" באתונה, יוון/באדיבות המצולמים, דב גרינבלט

שיקגו, ארצות הברית

ים בשיקגו? ובכן, סוג של ים. "עיר הרוחות" של ארצות הברית ידועה בגורדי השחקים שלה, וגם בפיצה המשובחת שהיא מציעה. עם זאת, החופים החוליים של אגם מישיגן הם פנינה אמיתית והם משתרעים לאורך של 28 קילומטרים. האגם, שמימיו מתוקים, מושלם לשחייה, רכיבה על אופניים סביבו, שיט בסירות מסוגים שונים, אופנועי ים, גלישת רוח ועוד. סביב האגם משתרעים פארקים מטופחים, כאשר 24 מחופיו פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום (בקיץ בלבד). אחד החופים המומלצים והפופולריים הוא חוף אוק סטריט (Oak Street). חובבי שחייה במים פתוחים ייהנו מחוף אוהיו סטריט (Ohio Street).

חוף אוק סטריט באגם מישיגן, שיקגו. ShutterStock
חוף אוק סטריט באגם מישיגן, שיקגו/ShutterStock

תל אביב, ישראל

והנה הגענו להפתעה האמיתית בדירוג: תל אביב. וכך מתוארת העיר הישראלית בכתבה הבריטית: "כאן תמצאו חיי לילה שנותנים פייט אמיתי לאיביזה, כמו גם תחרות מול ההיסטוריה העתיקה והאדריכלות של ברצלונה. בעיר השנייה בגודלה של ישראל יש גם חופים חוליים במרחק הליכה ממסעדות וברים מדהימים, המספקים חופשה אורבנית מושלמת פלוס חופים".

ועוד נכתב כי "גורדי השחקים של תל אביב המודרנית ממוקמים לצד עיר הנמל העתיקה יפו, על סמטואותיה המרוצפות. היכנסו לשוק הכרמל כדי לקנות פירות, ירקות ופלאפל טרי. לאחר מכן רדו אל אחת מ-13 רצועות החוף. חוף הילטון פופולרי פופולרי מאוד בקרב הנופשים, בעוד שבננה ביץ' מציע אווירה שקטה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully