וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טובה יותר מברצלונה": העיתון הבריטי עף על תל אביב

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 11:58

היכן מסתתר הפלאפל הכי טוב בעולם? אם תשאלו את כתבת ה-SUN הבריטי, התשובה תהיה "תל אביב". לאחר חמישה ימים בעיר, היא חזרה לארצה גדושה בתובנות מעניינות. ולא תאמינו מה היא חושבת על צמחי הסברס?

חוף הים בתל אביב/צילום ועריכה: וואלה! NEWS

"יש שלושה דברים שכדאי לדעת על העיר התוססת תל אביב לפני הביקור בה", מציינת סופי סוויטוצ'בסקי, כתבת אתר ועיתון ה-SUN הבריטי. "הראשון: סוף השבוע שם מתחיל ביום חמישי ולא ביום שישי. השני: בייגל הוא מרכיב עיקרי בתזונה וניתן לאכול אותם בכל שעה ביום, והשלישי: אל תבקשו מבעלי מסעדות את המתכון - זה כמעט בוודאות סוד משפחתי".

בכתבה שפורסמה לאחרונה בכלי התקשרות הפופולרי מתארת הכתבת חופשה בת חמישה ימים בתל אביב, שבה הבינה כי חיי הלילה בה מתחרים עם אלו של האי הספרדי איביזה. היא גם "גילתה" היכן מגישים את החומוס הטוב ביותר.

"תחושה של נשמה ותרבות מכה בך ברגע שאתה נושם את האוויר המעט מלוח של עיר החוף הזו.
זהו אזור שיש בו את כל מה שיש לברצלונה - חופים עם חול רך במרחק הליכה ממסעדות מהשורה הראשונה בתוספת אדריכלות היסטורית - אבל כאן, הכל דומיננטי יותר".

קפה שדרות רוטשילד תל אביב. ShutterStock
"תחושה של נשמה ותרבות מכה בך". שדרות רוטשילד/ShutterStock
בניין באוהאוס קולנוע אסתר הישן מלון סינמה. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
ממסעדות מהשורה הראשונה בתוספת אדריכלות היסטורית. בניין באוהאוס במלון סינמה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

טובלת את הבייגלה ב"תבלין זעתר"

"התארחנו במלון שינקין, השוכן במרכז תל אביב, והוא בהחלט 'מחוץ לקופסה' בכל מה שנוגע לעיצוב, עם דמויות של קרנפים ורודים שמעטרים את הקירות ואגרטלים מוזרים בקבלה", מוסיפה הכתבת שהתארחה בארץ בהזמנת משרד התיירות.

הכתבת צעדה ממלונה הישר אל נמל יפו. "יפו היתה פעם עיר שעמדה בפני עצמה, אבל ב-1949 היא הפכה להיות חלק מתל אביב", היא מספרת לקוראיה. בין שיטוט בסמטאות העיר העתיקה לבין ביקור בכנסיית סנט פטרוס, היא כותבת כי "הריח של בייגל שומשום טרי ממאפיית אבולעפיה מפתה מכדי להתעלם ממנו. בנוסף, מדובר ב'מוסד' באזור הזה (והמאפייה הוותיקה ביותר כאן, משנת 1879), כך שחובה לדגום את התענוגות שמציעים בה. אני טובלת את הבייגל שלי, שעדיין חם מתנור הלבנים, לתוך תבלין זעתר. מרכז הבייגל הרך והלעיס, והקרום המלוח, הם אישור מידי לכך שזהו מתכון ששוכלל במשך מאות שנים", היא ממשיכה להתפייט.

מסעדת "הקוסם", תל אביב. הקוסם,
"הפלאפלים הטובים ביותר בעיר". "הקוסם"/הקוסם
יום העצמאות, טיילת תל אביב 26 באפריל 2023. ראובן קסטרו
"ימי השמש בישראל מובטחים כמעט כל השנה". חוף בתל אביב/ראובן קסטרו

מה משותף בין הצרפתים לישראלים?

לדבריה, תל אביב בהחלט מומלצת לחובבי האוכל, ותחנת חובה נוספת בה היא שוק הכרמל. "צפו לשורות של פירות וירקות טריים לצד דוכנים עמוסים בממתקים מתוקים, מחבתות מלאות בשמן עם פלאפלים פריכים וחנויות תבלינים מסורתיות עמוסות באבקות חריפות ועשבי תיבול יבשים. בין השאר, היא ערכה בשוק סיור אוכל, בו טעמה ממיטב תוצרת השוק, "כולל חומוס וטחינה ירוקה, בתוספת לחמים שטוחים עם ביצה ועגבניות שהוגשו על ידי שף רוקד שעודד אותנו לנוע יחד איתו".

ואיך אפשר בלי פלאפל? ובכן, כמו לא מעט כתבי תיירות זרים אחרים, גם סופי מה-SUN עפה על "הקוסם", המקום שבו תמצאו את "הפלאפלים הטובים ביותר בעיר (או אולי אפילו בעולם)".

סופי מהללת גם את ענף היין הישראלי ואף מגדילה וקובעת כי "הדבר המשותף בין המדינה הזו לבין צרפת הוא אהבתה ליין". ובשונה מצרפת, "במקום חומות שיגנו על הגפנים והענבים היקרים, כאן קקטוסים ענקיים וירוקים (סבסרים) מגנים עליהם. תוכלו להזמין סיור ומפגש טעימות ביקבים אם אתם מעוניינים לטעום יינות אדומים ולבנים לצד גבינות".

ולסיום היא קובעת: "בניגוד לברצלונה, ימי השמש בישראל מובטחים כמעט כל השנה. ולחובבי התרבות, ירושלים נמצאת במרחק של פחות משעה נסיעה מתל אביב - גם אם אינכם דתיים, היא שווה ביקור, כדי שתוכלו להתפעל מהמוני המבקרים שעולים אליה לרגל".

לכתבה באתר ה-SUN

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully