וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70% מהישראלים הגאים מדווחים על אפלייה כשהם נופשים בחו"ל

לרגל שבוע הגאווה שחל השבוע בתל אביב, ערכה חברת בוקינג העולמית מחקר לגבי תיירים ישראלים גאים בעולם ומסתבר שרובם אינם מרגישים בטוחים כשהם תרים את הגלובוס. 78% מהם מחשיבים את הבטיחות שלהם כשהם מתכננים לאן לטוס, לפי המחקר

סרטון שיווק של מצעד הגאווה בת"א, 2022/צילום: משרד התיירות

שבוע הגאווה כבר בישרות האחרונה ותיירים גאים רבים כבר ממלאים את רחובות תל אביב. לרגל ציון חודש הגאווה שחל ביוני, שלחה ארצה ענקית הזמנת המלונות בוקינג את מנהל האזור של החברה, אלסנדרו כאלארי, שהציג נתונים ממחקר מקיף שנערך על אודות התיירות הגאה בעולם.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (רביעי) במסעדת "רביבה וסיליה" (הקומה השנייה) בתל אביב, סיפר כאלארי על המחקר שנערך בקרב 11,555 תיירים ותיירות מהקהילה הגאה מ-27 מדינות וטריטוריות מרחבי העולם. לדבריו, 69% מהמטיילים הישראלים הגאים מדווחים על אפלייה כשהם נופשים. בנוסף, 78% מהמטיילים הללו טוענים שהם מחשיבים את הבטיחות והרווחה שלהם כשהם מתכננים לאן לטוס. "זה הנתון שהימם אותנו הכי הרבה", אומר קליארי, "אם כי עדיין ב-64 מדינות בעולם אסור לאנשים מאותו המין לקיים יחסי מין, מתוכן ב-11 יש עונש מוות למי שעושה זאת".

אפליה היא עדיין מקור עיקרי לדאגה בכל הקשור לחוויית התיירות בכללותה:
• 27% מהנשאלים הישראלים שיתפו שהתייחסו אליהם באופן סטריאוטיפי.
• 26% מהנשאלים הישראלים העידו שתיירים אחרים בהו בהם, צחקו עליהם או התעללו בהם מילולית.
• מספר די דומה של נשאלים ישראלים (23%) סיפרו שחוו מקרים דומים, מצד התושבים המקומיים.
• 22% דיווחו שחוו איומים מצד גורמי אכיפת החוק המקומיים.

זוג הומואים גייז. ShutterStock
27% מהנשאלים הישראלים שיתפו שהתייחסו אליהם באופן סטריאוטיפי/ShutterStock

כשליש מהישראלים מרגישים צורך לשנות את מראם בחו"ל

תוכנית "טרוול פראוד" (Travel Proud - "לנפוש בגאווה" בתרגום חופשי) היא תוכנית שהקימה בוקינג ב-2021 שתכליתה לספק הכשרה בחינם בנושאי הכללה וסובלנות לצוותים במקומות אירוח כדי לגרום לתיירים גאים, שנחשבים מגזר שמטייל הרבה, לנפוש בקלות ובביטחון. כיום, יש בבוקינג יותר מ-24,000 מקומות אירוח מרחבי העולם ביותר מ-7,030 ערים ב-118 מדינות וטריטוריות שהם 'Proud Certified', אחרי שעברו הכשרה וקיבלו את תווית.

רבע מהנשאלים הישראלים העידו כי חשו צורך לשנות את ההתנהגות שלהם כדי להימנע משיפוטיות, או מאינטראקציות מביכות עם אנשים אחרים (עלייה מ-16% בשנת 2022), בעוד שכשליש (31%) מהמשיבים הישראלים הרגישו שהם צריכים לשנות את המראה שלהם כדי להימנע מחוויות כאלה (עלייה מ-14% בשנת 2022). הנושא הזה משפיע בעיקר על הדור הצעיר יותר 29% מהתיירות ומהתיירים הישראליים הגאים בדור ה-Z מרגישים צורך לשנות את ההתנהגות שלהם, ו-34% מרגישים צורך לשנות את המראה החיצוני.

86% חוו התנהגות טובה כשהם מגיעים לנכס - מלון או דירה בחו"ל. 65% אומרים שהם מרגישים יותר בטוחים שהם גאים יותר מ-2022 - 53%. 75% מהקהילה מרגישה ביטחון ללכת או לחוות כל אטרקציה תיירותית שהיא.

עוד בוואלה!

היינו בפסטיבל גאווה שנחשב לאחד הטובים בעולם

לכתבה המלאה
דגל הגאווה גייז הומואים. ShutterStock
25% מהישראלים משנים את התנהגותם כדי להרגיש נוח בחו"ל/ShutterStock

"אנשים רוצים לחזור לתל אביב - העיר הגאה הטובה בעולם"

לפי שרה סלנסקי ראש אגף חו"ל במשרד התיירות, שאחראי על קידום התיירות הגאה לישראל, מה שמאפיין את הגייז שבאים לתל אביב אוהבים תיירות עירונית, בעלי הכנסה גבוהה שאוהבים לבזבז על קולינריה ולייף סטייל. "תיירים אלו מחפשים יעד שיתן להם את התשובה לכל הרצונות שלהם", היא אומרת.

יניב ויצמן, פעיל מזה 20 שנה לקידום הקהילה הגאה וחבר מועצת עיריית תל אביב, אמר שההבדל בין המותג "תל אביב" והמותג "ישראל" הוא עצום, וזאת עקב מחקר שערך לפני כ-20 שנה בחו"ל עבור העירייה. "אנשים רוצים לחזור לתל אביב ואפילו דורגה כמקום ראשון כעיר הגאה הכי טובה, וראש העירייה חולדאי מאוד התלהב מכך, וכמה שבועות לאחר מכן הוא כבר עמד על משאיות עם 4 דראגיסטיות", הוא אומר.

לדבריו, "אם לעיר יש קהילה גאה - זה אומר שהיא יעד בטוח", כך היה במקסיקו סיטי שבה ראש העיר הרים חתונה של 100 אלף משתתפים - מה שהפך אותה לבטוחה בדעת הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully