וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גייז זה לא רק לרקוד על משאית": הדבר החם הבא בתיירות הגאה בישראל

עודכן לאחרונה: 25.6.2021 / 9:04

מסתבר שבעולם הגדול, אין ולו מרכז מורשת גאה אחד. מחקר פורץ דרך שנערך באוניברסיטת בן-גוריון שבנגב, מגלה כי הקמת מרכז מסוג זה ימשוך לישראל תיירים רבים, ותציב אותנו במקום ייחודי. איך לא חשבו על זה קודם?

הישראלי שהביא תיירים מהמזרח הרחוק למצעד הגאווה בישראל/אולפן וואלה!

על מה אתם חושבים כאשר אתם חושבים על תיירות גאה? על מסיבות חוף ססגוניות ומצעדי גאווה הומים, בדומה לזה שייערך היום (שישי) בתל אביב? במילים אחרות: יש לכם את זה ביותר סטריאוטיפי?! מחקר חדשני שנעשה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, חשף את העובדה שתיירות מורשת עשויה להיות הדבר החם הבא בתחום התיירות הגאה. והיא הדבר הכי רחוק ממשאיות צבעוניות עם רמקולי ענק.

את הפוטנציאל שיש להקמת מרכז מורשת להטב"קי (ה-ק' מציינת קווייר) חקר לוקאס מאייר, סטודנט אוסטרי לתואר שני במחלקה לניהול מלונאות ותיירות באוניברסיטה, תחת הנחייתו של פרופ' יניב פוריה, חבר סגל במחלקה לניהול מלונאות ותיירות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב והמנהל האקדמי של קמפוס אילת.

לצורך המחקר, נערכו ראיונות עומק עם 22 הומואים ולסביות, הן ישראלים והן זרים. בנוסף, נערך סקר בקרב 200 משתתפים, רובם חברי הקהילה הגאה. "התוצאות היו חד-משמעיות", אומר פוריה. "מרכז מורשת מסוג זה ימשוך תיירים להטב"קים שיהיו מוכנים לבלות זמן ממושך יותר ביעד, וכתוצאה מכך גם להוציא יותר כסף. נוסף על כך, קיומו של מרחב מורשת להטב"קי ימגנט אליו גם קהלים חדשים, כגון משפחות להטבק"יות ובני משפחה של פרטים מהקהילה. יתרון נוסף הוא העובדה שמרכז מורשת יסמן לתיירים כי היעד שבו הם מבקרים הוא בטוח וידידותי לקהילה, מה שיוביל גם כן לגידול נוסף בכמות המבקרים".

מצעד הגאווה בתל אביב, 14 ביוני 2019. ראובן קסטרו
גייז זה לא רק ריקודים על משאית. מצעד הגאווה בתל אביב, 2019/ראובן קסטרו

גם הסטרייטים מוזמנים

"מרכז מורשת ימשוך תיירים להטב"קים שיבלו יותר זמן יותר ביעד"

לדברי פוריה, חלק ניכר ממשתתפי המחקר טענו כי הם מורשתם אינה מיוצגת. כמובן, מורשת זו היא הרבה מעבר למצעדי גאווה. "כולנו מדברים על תיירים צעירים ועל מצעדי גאווה, אך לדעתי זו טעות", הוא אומר. "בערים רבות בעולם יש מצעדי גאווה, וקל מאוד לחקות זאת. אך בשום עיר אין מקום שמיועד להצגת מורשתם. אכן, ישנם מונומנטים, ארכיונים ואנדרטאות, אבל לא מרכז מורשת העומד בפני עצמו".

מי לדעתך יהיו קהלי היעד של מרכז מורשת מסוג זה?
"המרכז ימשוך אליו הן קהל הטרוסקסואלי, שיגיע ללמוד ולהתעמק בנושא, והן קהל להטב"קי, שמעבר ללימוד ההיסטורי-תרבותי עצמו, גם יחווה חוויה רגשית משמעותית. אם אני שולח את הילד שלי ליד ושם או למוזיאון אנה פרנק, הוא יקבל מורשת יהודית וציונית. להורים מהקהילה הלהטב"קית אין לאן לשלוח את ילדיהם בכדי ללמוד על מורשת ספציפית זו. אין להם מקום פיזי שבו יוכלו לצקת תוכן לזהות שלהם ולחוות העצמה אמיתית. הם מכירים רק את מצעד הגאווה, וזה בהחלט לא מספיק.

"יש במורשת הזו הרבה יותר מצעירים וצעירות שרוקדים ומניפים תחתוני חוטיני אדומים על משאיות צבעוניות. באופן זה, מרכז מורשת להטב"קי יביא אליו חברי קהילה שלא מגיעים בדרך כלל למצעדי גאווה, בהם משפחות עם ילדים, מבוגרים וקשישים ועוד. בנוסף, גילינו כי גם מי שעדיין לא יצאו מהארון, ביקור במרכז מסוג זה יסייע להם בתהליך".

עוד בוואלה!

גאים להכריז: אלו 10 הערים הכי גיי-פרנדליות בישראל

לכתבה המלאה
מצעד הגאווה בתל אביב, 14 ביוני 2019. עיריית תל אביב,
מצעד הגאווה בתל אביב, שמושך אליו כ-30 אלף תיירים בשנה רגילה/עיריית תל אביב

כפי שתייר יהודי מבקר בכותל - כך תייר גאה ייבקר במרכז הגאה

אילו תכנים לדעתך יש להציג במרכז מורשת מסוג זה?
"המגוון יכול להיות עצום. כך למשל, מאבקים היסטוריים, סיפורן של דמויות משמעותיות בקהילה, הקשר לדתות - יהדות, נצרות ואיסלאם, נושא הזכויות בארץ ובעולם, הקשר ליהדות ולציונות ועוד. לדעתי, על מרכז כזה לקום בתל אביב".

תל אביב ידועה בעולם גם כך כעיר ידידותית לקהילה הגאה. מה ישתנה?
"פתיחה של מרכז מורשת יהפוך את היעד כולו - במקרה זה, תל אביב - לידידותי. זה לא כמו עוד מועדון או בר גייז שנפתח. כאן, המשמעות הרבה יותר עמוקה, והיא מקרינה על המרחב כולו. הרי כל תייר יהודי שמגיע לישראל, מבקר בכותל. מרכז כזה יוכל להוביל לכך שאנשי קהילת הלהטב"ק מול העולם, כולל אילו שלא חשבו להגיע לישראל, יראו במדינת ישראל Must visit tourist attraction" ואף יבואו עם משפחתו, ולעתים אפילו עם הוריו. ומעבר לכך, למרכז כזה תהיה לא רק יכולת משיכה לתיירים, אלא גם פוטנציאל לשיפור איכות חייהם של חברי וחברות קהילת הלהטב"ק המקומית".

לדברי פוריה, זוהי דוגמה לכך שמחקרים אקדמיים עשויים להניע לפעולה מחוץ לכותלי האקדמיה. הוא כבר נפגש עם מספר גורמים בכירים בעיריית תל אביב, וכעת הנושא מצוי בבדיקה. "במיוחד בימי הפוסט-קורונה, זוהי גם דרך חדשנית ומקורית להביא תיירים לישראל, והרבה מהם. מרכז מורשת להטב"קי ישים את ישראל במקום אחר", הוא מסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully