היינו בפסטיבל גאווה שנחשב לאחד הטובים בעולם

עמית ידגר

4.6.2023 / 11:12

"האווירה במסיבה (ובכלל באי בתקופת הפסטיבל) מחשמלת - כולם מסתובבים שם חרמנים". כ-250,000 איש השתתפו ב-10 ימי פסטיבל הגאווה באיים הקנריים שהסתיים במאי, וגם ישראלי אחד שדאג לדווח על כול מה שראה שם. כולל הכוווול

פסטיבל גאווה בגראן קנריה/צילום: עמית ידגר עריכה: זיו שטיינר

10.5.2023, יום רביעי לפנות בוקר, לקחנו אני וחברי טיסה של 05:30 בבוקר עם עצירה במדריד, וטיסת המשך לגראן קנריה. בסביבות הצהריים אנחנו כבר היינו במלון. המטרה: פסטיבל הגאווה הגדול של מאספלומס (Gay Pride Maspalomas), שנחשב לאחד הטובים בעולם ולאירוע הגאווה הראשון שפותח את חודש הגאווה העולמי.

הגענו בדיוק באמצע מסיבת החוף (שצמודה למלון) שהחלה בסביבות השעה 12:00. התארגנו וזרמנו למסיבה בקצב המוזיקה המטורפת שהייתה שם, מלווה ברקדנים (לבושים במינימום) על הבמה, בזמן שרוב הקהל עצמו כמעט עירום.

בסביבות השעה 19:00 עלה לנגן ה-DJ הישראלי Orel Sabag, שהרים את המסיבה וסגר אותה, ונתן לנו לפחות אחלה פתיחה לחופשה וגם תחושת גאווה כפולה. אחרי זה חיפשנו משהו לאכול וחתכנו לישון כדי שיהיה כוח לתפקד בהמשך, אחרי יום/לילה ארוך בדרכים.

מיותר לציין שהאווירה במסיבה (ובכלל באי בתקופת הפסטיבל) מחשמלת - כולם מסתובבים שם חרמנים. צריך רק לפתוח "גריינדר" ולראות שברדיוס של 100 מטרים כל החתיכים מסביבכם בכל רגע נתון. מיותר לציין שיש סמים למי שמחפש, וכמובן אלכוהול בשפע.

נחשב לאחד הטובים בעולם. פסטיבל הגאווה של מאספלומס/תמונות גולשים, עמית ידגר
בהופעות הדראג נרשמו ביצועים מטורפים, תפאורה צבעונית ואביזרים שנשלפו בהפתעה/תמונות גולשים, עמית ידגר

"שוויצריה הקטנה" של האיים הקנריים

רוב האירועים מתקיימים ב-Yumbo - מתחם קניות עם רחבת ענק עם פאבים שמתפוצצים מאנשים כל ערב. כל הליינים הם של Freedom, שהרימו כל מסיבה כהפקה בפני עצמה.

בחרנו להתחיל מקצת תרבות ונסענו באוטובוס ל"שוויצריה הקטנה" של האיים הקנריים, שנמצאת בעיירה Mogan. משם המשכנו לחוף משגע ונודיסטי (קהל מעורב) מעולה לשיזוף, ומשם בהחלטה ספונטנית המשכנו לחוף נוסף (גם הוא קהל מעורבב ונודיסטי), גדול יותר ויפה יותר, בדיעבד, שבו מגוון פעילויות מים. לאחר מכן, חזרנו למלון להתארגן ולנוח מעט ויצאנו למסיבת דראג ענקית, ברמה בינלאומית - שעתיים שלמות של תחרויות דראג בשיתוף הקהל בהצבעות, עם ביצועים מטורפים של תנועות, תפאורה צבעונית ואביזרים שנשלפו מתוך הבגדים בהפתעה. כל דראג ניסתה להתחרות ולהשקיע בהופעה ובאבזור שלה - בתקווה לנצח בסבב עד לגמר, והכל מלווה במוזיקה קצבית עם המון אנרגיה של הקהל.

לאחר סיום המופע ובחירת מלכת הדראג לשנה זו, החלה המסיבה באותה רחבה לתוך השעות הקטנות של הלילה, או יותר נכון, לפנות בוקר. בכל מסיבה כמו זו, הבחירה היא שלכם: לרקוד וליהנות עם עצמכם והאלכוהול להכיר תוך כדי אנשים סביבכם (תיירים בעיקר, גרמנים, אירים, ספרדים, אמא, איזה חתיכים או בספרדית Guapossssssss).

גראן קנריה. עמית ידגר, תמונות גולשים
Mogan. חוף משגע ונודיסטי מעולה לשיזוף/תמונות גולשים, עמית ידגר
המון מוזיקה, אלכוהול וחתיכים בכל מקום. ה-Pink Party/תמונות גולשים, עמית ידגר

יחסי מין בדיונות

יום למחרת הלכנו לחקור את הדיונות של מספאלומאס (Dunas de Maspalomas), מעבר לשמורה של הדיונות הענקית ומהריבה ביופיה, שלאורכה יש רצועת חוף משגעת שכולה נודיסטית, עם חופים ייעודים לגייז.

ה"קסם" של הדיונות מתרחש בעומקן, באזורים ייעודים (וכאלו שלא) לרוב בין השיחים, אבל גם לא רק - אנשים מקיימים יחסי מין אחד על אחד או קבוצתיים במהלך היום, הערב, הלילה. אה כן, יש כאן גם טיולי גמלים למעוניינים.

לאחר הסיבוב שם, חזרנו למלון המעולה שלנו להתארגן והלכנו למסיבה הכי גדולה ומוצלחת בפסטיבל ה-Sundance. המסיבה שהתקיימה במתחם ה-Ocean, החלה בצהריים והמשיכה עד סביבות 20:30 (שקיעה). מדובר במתחם ענק עם בריכה גדולה, רקדנים, זמרים מוכרים (ספרדים), כולם עם בגדי ים, באמת חוויה של מסיבה יחד עם השמש.

בערב יצאנו ל-Pink Party, "המסיבה הוורדה" - המון מוזיקה, אלכוהול וחתיכים בכל מקום, באופן מוגזם. במהלך המסיבה היתה הפתעה: רצועות קונפטי וכדורים ורודים ענקיים שנזרקו על הקהל (בצבע ורוד מפתיע), וזה היה רגע השיא של המסיבה.

הדיונות של מספאלומאס בגראן קנריה. עמית ידגר, תמונות גולשים
רצועת חוף משגעת שכולה נודיסטית. הדיונות של מספאלומאס/תמונות גולשים, עמית ידגר
עמית ידגר בדיונות של מספאלומאס בגראן קנריה. עמית ידגר, תמונות גולשים
ה"קסם" של הדיונות מתרחש בעומקן. עמית ידגר בחולות/תמונות גולשים, עמית ידגר

יום המצעד

אתם בטח חושבים - שהמצעד בגראן קנריה דומה לזה שבארץ: 6-5 משאיות, קצת מוזיקה, כמה אמנים וזהו. אז זהו, שלא. מצעד ע-נ-ק שהתחיל בכיכר מרכזית וגדולה, כשכל משאית עם נושא אחר, קהל אחר ומוזיקה שונה. בסך הכל השתתפו 31 משאיות במצעד ארוך ומטורף של כשעתיים.

לאורכו של מסלול המצעד היו המון דוכנים שבהם היה ניתן לקנות אלכוהול ונשנושים, המון צבע ברחובות, דגלי גאווה והמון חשמל באוויר. המצעד הסתיים סמוך ל-Yumbo, שם התחילה מסיבת סגירה של האירוע, כזו שהחלה בסביבות השעה 19:00 והסתיימה לפנות בוקר. המון אלכוהול, המון אנשים שמחים, גייז, לסביות ואני בטוח שגם סטרייטים שרצו ליהנות מהמוזיקה (ועוד). המארגנים דיווחו על כ-80,000 איש שבאו אליה והיה אפילו מסוק באוויר שצילם במהלך המצעד והמסיבה של אחרי.

כדי לסבר את האוזן, לפי המארגנים השתתפו בכל 10 ימי הפסטיבל כ-250,000 איש באירועים שונים.

זה היה גם ערב האירוויזיון, אז בשלב מסוים הלכנו לבר סמוך לראות את נועה שלנו ולהרים לה. המצחיק היה שלידנו ישבו שבדים, שדווקא די חיבבו את נועה ופירגנו לה מאוד, אבל עדיין רצו לנצח. כידוע, הסתפקנו במקום השלישי והמכובד, בירכנו במזל טוב את שכנינו השבדים על הזכייה וחזרנו למסיבה.

פסטיבל גאווה בגראן קנריה. עמית ידגר, תמונות גולשים
בכל מסיבה, הבחירה היא שלכם: לרקוד עם עצמכם או להכיר אנשים סביבכם/תמונות גולשים, עמית ידגר
בסך הכל השתתפו במצעד 31 משאיות/תמונות גולשים, עמית ידגר

למצוא "בעל" להמשך הערב

ביום האחרון בחרנו לשנות כיוון ויצאנו לסיבוב בגן החיות של האי - האמת היה ממש מפתיע ומהנה. מופעי דולפינים, המון ציפורים ממינים שונים, מופע של עופות מיוחדים וגן קקטוסים וסחלבים.

חזרנו בצוהריים המוקדמים ישר למסיבה האחרונה של ה-Ice Cream, שהתקיימה בבריכת מלון. זו היתה חוויה אחרת לגמרי, כיוון שהיא היתה יחסית לא גדולה, עם קהל איכותי יותר וכל אחד יותר חתיך מהשני. במסיבה הזו היו פחות גבולות, והיה ניתן למצוא אנשים מקיימים יחסי מין תוך כדי בפינה כזו או אחרת או סתם בג'קוזי ורקדנים שנתנו הופעה מעולה לצלילי המוזיקה. גם המסיבה הזו הסתיימה בסביבות השעה 21:00, ואז כל אחד בחר לעצמו אם למצוא "בעל" להמשך הערב, או להעזר באפליקציית גריינדר.

עם תום ימי המצעד ואחרי שהמסיבות נגמרו, המשכנו לטייל עוד כמה ימים באי שהתרוקן לו לאט-לאט, עד שגם תורנו לחזור הביתה הגיע.

פסטיבלי גאווה יש בגראן קנריה פעמיים בשנה: פסטיבל החורף בנובמבר - שבו לרוב טוענים כי הקהל קצת יותר בוגר, ופסטיבל הקיץ - המתקיים בחודש מאי ומושך אליו בעיקר חבר'ה צעירים יחסית. וטיפ אחרון ממני, אנא השתמשו באמצעי מניעה כדי שתוכלו לשמור על עצמכם ועל אחרים ולחזור גם בשנה הבאה.