יש 3 אפשרויות לטייל בנחל שילה, וכולן מגיעות למעיין היפה הזה

יעל גוטמן

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 22:01

אחד מהיובלים הראשיים של הירקון מתחיל את דרכו בכלל בשומרון. נחל שילה מציע מסלול מקסים למשפחות בן 3 ק"מ, שבו צמחייה מגוונת, בעלי חיים כמו צביאים ודורסים שחגים באוויר, וגם מעיין נהדר שמזין שתי בריכות לטבילה

מסדרון אקולוגי, שמורת נחל שילה/צילום: רשות הטבע והגנים

נחל שילה הוא אחד מהיובלים הראשיים של הירקון. הנחל מתחיל מעמק שילה, במועצה אזורית בנימין, אך מבחינה גיאוגרפית והיסטורית הוא חלק מהרי השומרון.

הנוף של הנחל חושף סיפורים רבים שקרו לאורכו במהלך השנים. מימי התנ"ך, משכן שילה שעמד כמה מאות שנים במקום, סיפורו של רץ המרתון הראשון בעולם - הרץ מבנימין, שרץ מאזור ראש העין של ימינו, שם נערך קרב גדול בין ישראל לפלשתים ועד למשכן שילה, לבשר לעלי הכהן את תוצאות הקרב הקשה. אחד הסיפורים המשמעותיים באזור, הוא סיפורם של הגדודים העבריים שלחמו שם במלחמת העולם הראשונה תחת הצבא הבריטי. יעל גוטמן, מדריכה בבית ספר שדה עפרה של החברה להגנת הטבע מזמינה אתכם לטיול רגלי מהנה בנחל, בין מגוון צמחים ובעלי חיים, ביניהם צבי ארץ ישראלי, קינון של עקב עיטי ועוד.

עוד מסלולי טיול מרעננים:

מעיין עין עוז בנחל שילה. תיירות חבל בנימין, החברה להגנת הטבע
הנביעה ממלאה שתי בריכות. עין עוז/החברה להגנת הטבע, תיירות חבל בנימין

מה עושים?

משאירים רכב אחד בחניון נחל שילה, ורכב שני בסוף המסלול בעין עוז. מחניון נחל שילה, הנקרא גם "חניון הגדודים העבריים", הולכים דרך הכרמים בשביל רחב ומתחברים לסימון הירוק שבנחל. ממשיכים בסימון השבילים הירוק עד לעין עוז - שם נהנים מרחיצה מרעננת.

יש כמה אופציות למסלולים בנחל. הראשונה והמאתגרת ביותר היא הליכה בתוואי הנחל עצמו, על פי הסימון הירוק, שם נצטרך מדי פעם לדלג בין אבנים וקוצים. האופציה השנייה, היא ללכת בגדה הדרומית של הנחל בסינגל לאופניים, הליכה קלה ונוחה בשביל צר. האופציה הקלה מכולן היא ללכת בשביל ג'יפים רחב בגדה הדרומית של הנחל. כל האופציות מתחברות ומגיעות לעין עוז.

בעין עוז יש נביעה קטנה שממלאה שתי בריכות, אחת מותאמת לילדים ועומקה כחצי מטר, והשנייה בריכה עמוקה שעומקה כשני מטרים. במקום עצי פרי מכמה סוגים ומספר שולחנות.

מעיין עין עוז בנחל שילה. תיירות חבל בנימין, החברה להגנת הטבע
כל אפשרויות הטיול מגיעות למעיין הזה. עין עוז/החברה להגנת הטבע, תיירות חבל בנימין
במעיין, זה הזמן לשלוף את הפק"ל קפה/החברה להגנת הטבע, תיירות חבל בנימין

לטיול יצאנו

רמת קושי: קלה
אורך המסלול: כ-3 ק"מ
למי מתאים: מיועד למשפחות
תקופה מומלצת: כל השנה
נגישות: המסלול אינו נגיש
ציוד נדרש: מים, נעלים סגורות, כובע וקרם הגנה.
איך מגיעים: לתחילת המסלול יש לרשום בווייז: "חניון נחל שילה". אם מגיעים מכיוון ירושלים, נוסעים על כביש 60 עד לצומת שילה, פונים ימינה לכיוון שילה ובכיכר הראשונה עושים פרסה חזרה לצומת. ממשיכים ישר בצומת ומיד שמאלה לכיוון החניון.
לנקודת הסיום רושמים בווייז: "עין עוז". מכיוון ירושלים ממשיכים על כביש 60 וממש לפני הפנייה לעלי יש שילוט משמאל לנחל שילה, פונים שמאלה ושמאלה ונוסעים עד שמגיעים לרחבת עפר שנמצאת מתחת למעיין.

*המסלול אינו מעגלי ונדרשת הקפצת רכבים בהתחלה.