וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין רשאש: כך המדינה הרסה מעיין מדהים ששיפצו נערים

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 7:16

היא שופצה ממש לאחרונה על ידי בני נוער והפכה לדבר החם בקרב מטיילים, אבל בריכת עין רשאש שבחבל בנימין נהרסה הבוקר על ידי המנהל האזרחי ורשות הטבע והגנים. הסיבה, ככל הנראה: מי המעיין נותבו לבריכה ששופצה בשמורת טבע. אבל המפה מראה אחרת

המנהל האזרחי ורט"ג הורסים את בריכת עין ראשש/צילום: תיירות חבל בנימין

בימים האחרונים הרשתות החברתיות מלאות בצילומים וסרטוני של עין רשאש - בריכת מים מרובעת שנמצאת על קו התפר שבין חבל בנימין לבקעת הירדן. הבריכה היפהפייה שופצה לאחרונה על ידי בני נוער מהאזור שניקו אותה, הוציאו בוץ, עקרו את העשבייה השוטה מתוכה וניתבו את מי המעיין לתוכה - מה שיצר מראה מרהיב של בריכה עם מים צלולים המשקיפה אל מול נוף מרהיב. הם אפילו הצקינו סולם שניתן לרדת בעזרתו אל המים.

אולם הבוקר (שלישי), הגיעו אנשי רשות הטבע והגנים, תחת המנהל האזרחי שאחראי על שמורות הטבע ביהודה ושומרון, והרסו את הבריכה. בתיעוד שהגיע לוואלה! תיירות נראים אנשי רשות הטבע והגנים מכים במכושים ופטישים והורסים את קירות הבריכה ששופצה.

"הבוקר הגיעו אנשי רט"ג ומנהל אזרחי עם פטישים וקונגו והחלו לשבור את הבריכה", סיפר גורם בחבל בנימין שהגיע אליו הסרטון על הרס הבריכה. "הם טוענים שהבריכה בתוך שמורת הטבע ולכן הרסו אותה, אבל המפות מראות אחרת והבריכה בגבול השמורה". ואכן, לפי מפות טיולים (בצילום למטה), נראית הנקודה הכחולה של המעיין מחוץ לסימון של שמורת הטבע. "הבריכה קיימת כבר 50 שנה והיתה מלאה בעבר", אומר אותו גורם, "וסך הכל שיקמו אותה אחרי שהיתה נטושה שנים והבדואים המקומיים היו לוקחים את המים לשקתות, ומשם הם זורמים בתעלה פתוחה אל הבריכה העתיקה. הפעולה היחידה שנעשתה שם - היא לנקות את הבריכה".

עוד על מעיינות בוואלה! תיירות:
מעיין סודי ובלי אנשים? כך עובדים עליכם באינסטגרם
שביל המעיינות: לא חייבים לנסוע לצפון כדי לטבול
במיוחד לחמסין: טיולים כיפיים שבהם הולכים בתוך המים

עין ראשש. תיירות חבל בנימין, תמונות גולשים
עין רשאש. הבריכה שופצה, אך נהרסה היום/תמונות גולשים, תיירות חבל בנימין
עין ראשש. תיירות חבל בנימין, תמונות גולשים
מים צלולים ונוף מרהיב. הבריכה בעין רשאש/תמונות גולשים, תיירות חבל בנימין
עין ראשש. זיו ריינשטיין
עין רשאש במפה. מחוץ לגבול שמורת הטבע שמסומנת בקו ירוק/זיו ריינשטיין

התושבים לא קיבלו שום אזהרה לפני ההרס

לפי גורם ברשות הטבע והגנים, הבריכה נמצאת בשמורת טבע ובני הנוער ששיפצו אותה בעצם תיעלו את המים מהמעיין, כך שמי המעיין לא זורמים יותר באופן הטבעי שלהם.

"עין רשאש הוא מעיין קסום שנמצא במסלול טיול רגלי מפורסם", מספר אותו גורם מבנימין. "זה מקום שמטיילים בו ומבקרים בו, ותמיד ראו את הבריכה ריקה ממים, והנביעה היתה נשפכת סתם על האדמה ולכן בני נוער ניקו אותה ומילאו אותה". לטענתו של אותו גורם, התושבים לא קיבלו שום אזהרה לפני שבא המנהל והרס את הבריכה. לא התקיים שום שיח.

ראש המועצה האזורית מטה בנימין ישראל גנץ, אמר: "אני קורא לראש הממשלה ולשרים במשרד הבטחון להתערב באופן מידי ולמנוע את המשך ההרס. את המינהל האזרחי חובה לפרק ובהקדם גם כדי למנוע עוול ופגיעה בסביבה ובמשאבי הטבע כפי שעושה המינהל היום".

מהמנהל האזרחי (מתפ"ש) נמסר: "היום (שלישי), בשעות הבוקר, קיימו גורמי יחידת קמ"ט שמורות טבע במנהל האזרחי פעילות שטח בתחום שמורת טבע "נחל פצאל". בתוך כך, ולאחר זיהוי מפגע בטיחותי שנוצר כתוצאה מפעילות בלתי חוקית שבוצעה בתחומי השמורה ופגיעה בנביעת מים טבעית במקום, בוצעו פעולות להשבת המצב בשטח לקדמותו ושיקום הנזקים שנוצרו. הפעילות בוצעה בהתאם לסמכויות ולנהלים ובכפוף לשיקולים המבצעיים".

מרשות הטבע והגנים לא נמסרה תגובה עד כה.

עין ראשש לפני השיפוץ. תיירות חבל בנימין, תמונות גולשים
עין רשאש לפני השיפוץ/תמונות גולשים, תיירות חבל בנימין
עין ראשש לפני השיפוץ. תיירות חבל בנימין, תמונות גולשים
בני הנוער ניקו את הבריכה העתיקה והשמישו לציבור/תמונות גולשים, תיירות חבל בנימין
עין ראשש. תיירות חבל בנימין, תמונות גולשים
"עין רשאש הוא מעיין קסום שנמצא במסלול טיול רגלי מפורסם"/תמונות גולשים, תיירות חבל בנימין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully