וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זוהי רוח החופש": קלאב מד חושפת את זהות המותג החדשה שלה

המיתוג החדש של חברת נופשי הכל כלול הוותיקה מציג שפה עיצובית ייחודית, לוגואים רעננים ומסרים ששמים דגש על יוקרה, משפחתיות ודאגה לסביבה

קלאב מד קאני באיים המלדיביים/צילום: אור יריב

קלאב מד, התאגיד הצרפתי הידוע שנולד בשנת 1950, הכריז על זהות מותגית חדשה שנועדה לשדר הלך רוח יוקרתי יותר, ידידותית למשפחות ובעלת מודעות סביבתית. זהות המותג החדשה של החברה מציעה בידול ייחודי בענף, ובידול זה מודגש באמצעות קמפיין חדש המכונה That's L'Esprit Libre (שילוב של אנגלית וצרפתית, שמשמעו "זוהי רוח החופש" / זוהי הרוח החופשית"). נוסף על כך, קלאב מד גם משפר את כל הסממנים השיווקיים שלו הכוללים, בין השאר, סמלילים (לוגואים) רעננים, שפה עיצובית חדשה וגם פלטות צבעים שונות.

"שינוי הסלוגן נוצר בקלאב מד העולמית", אומר לוואלה! תיירות מנכ"ל קלאב מד ישראל זאב דהן, "ומשרד הפרסום המליץ להשאיר אותו באנגלית וצרפתית ביחד, כי הרעיון שיבינו את המשמעות. זה אומר הנפש המשוחררת, ומאחורי זה עומד הדי.אנ.איי של קלאב מד - לבוא ולהתנתק ולהיכנס לעולם של החופשות ולצאת מהשגרה".

חברת קלאב מד מפעילה ברחבי העולם קרוב ל-70 כפרי נופש בסגנון "הכל כלול", עם ממוצע של 5-3 פתיחות חדשות או שיפוצים מקיפים של אתרים מדי שנה. בישראל היו בעבר שני קלאבים - באכזיב ובאילת - אולם שניהם נסגרו לפני שנים רבות. מאז עולה שוב ושוב הרעיון של פתיחת קלאב חדש בארץ, ואף דובר על ריזורט בחוף דור ואף מלון עירוני בתל אביב, אולם היו אלו רק ספוקלציות בלבד.

אתה לא מפחד שהמיתוג החדש יוריד את הביקוש?
"אנו דווקא רואים שהשדרוג הוא הדרגתי, ובישראל מכרנו בעיקר כפרי נופש ברמה של 3-2 קלשונים ועלינו ל-4-3 ובעיקר 4. אני רואה בעצם שיש שינוי בעקבות הקורונה וגם תפיסה אחרת של מה זה אמור להיות חופש. גם התחרות שלנו עם המותגים של המלונות המסורתית נכנסת יותר ויותר להכל כלול, למרות שזה ממש לא מה שקלאב מד עושה. כולם הבינו שאנשים מחפשים הרבה מעבר לרק לינה. ולכן אנחנו רוצים להציע משהו אחר לאנשים שרוצים לשלם יותר על לינה ברמת 5 קלשונים".

בקלאב מד החליטו ללכת למהלך שבו יפטרו מהכפרים ברמת 4 קלשונים בהדרגה ולשדרג או לפתוח מועדונים ברמת 5 קלשונים, כמו לה רוזייר בצרפת, שבו מתחם של 5 קלשונים. "הרעיון שלו לתת מענה למי שרוצה רמת קומפורט עוד יותר גבוהה, ועדיין לתת להאורחים אפשרות ליהנות מכל הקונספט", מסביר דהן.

"פשטות, יוקרה מודרנית ושובבות"

כל השינויים שעורכת קלאב מד יופיעו באתר האינטרנט של החברה וכן במיילים, באפליקציית My Club Med ובשילוט המופיע באתרי הנופש ברחבי העולם. המיתוג המחודש נובע גם מהרצון לשדר יוקרה רבה יותר באתרים השונים. "מיצוב המותג החדש שלנו מקבל את ההשראה שלו מההיסטוריה הארוכה בת 73 השנים שלנו ומקמפיינים פרסומיים (שנחשבים) איקוניים. הוא מחזק את המהות החלוצית שלנו, כמו גם את הרעיון של פשטות, יוקרה מודרנית ושובבות", אומר קווין ארמסטרונג, מנהל מותג ותקשורת בכיר בקלאב מד צפון אמריקה והאיים הקריביים.

לדבריו של דהן, השינוי בשדרוג הכפרים והלוגו והסלוגן מגיע עקב דרישה של האורחים למוצר איכותי יותר. "תמיד אנשים מתקשרים לחפש מבצעים, אבל בשנתיים האחרונות המחירים עלו ואנשים לא דיברו על הנחות או מבצעים", הוא אומר. "אני חושב שהשחרור מהקורונה גורם לכולם לרצות לנפוש, לא משנה מה המחיר, אבל זה לא יהיה ככה לעד ואנשים יחזרו לממדים יותר צנועים. אבל כרגע אנשים בטראומה של הקורונה ורוצים ליהנות".

אז המהלך שלכם ייקר את החופשות?
"כן, החופשה תהיה יותר יקרה בין 15-10 אחוזים, תלוי גם ביעדים. בעבר היינו מוכרים 12% חדרים משודרגים, אבל בשנתיים האחרונות העלנו את הרף ל-27% וזה המון. שליש מהזמנות האורחים דורשות חדר משודרג והם מוכנים לשלם על זה". לדבריו, גם הביקוש לטיסות במחלקת עסקים של אורחי הקלאב הרבה יותר גבוה.

בנוסף, קלאב מד גם שמה דגש משמעותי על מאמצי הקיימות המוקדשים לתיירות אחראית. בין השאר, מדובר בביטול השימוש בכלי פלסטיק חד פעמיים, ניהול אנרגיה אחראי ושימור תרבותי ביעדים השונים.
כחלק מכך, במהלך השנתיים הקרובות יתעדף מותג הנופש שימוש במשאבים מקומיים, יילחם בבזבוז מזון, ייצור את קולקציית הביגוד Club Med RecycleWear, יממן תוכניות להגנת צבי ים וירחיב את תוכנית Happy to Care שלו, ששמה דגש עם תיירות אחראית.

עוד בוואלה!

קלאב מד פותחת סניפים חדשים בעולם; ומה עם הישראלי?

לכתבה המלאה
המיתוג החדש של קלאב מד. אתר רשמי, צילום מסך
"זוהי רוח החופש". המיתוג החדש של קלאב מד/צילום מסך, אתר רשמי

הגדרה מחדש של "הכל כלול"

"לאורך ההיסטוריה של 73 השנים שלנו, צפינו במותג שלנו מגדיר מחדש את הקונספט של 'הכל כלול' ומתפתח לכדי מוצר שמעניק עדיפות למותרות פשוטות. שבסופו של דבר הן המשמעותיות ביותר עבור הנוסעים", אומרת קרוליין דויון, נשיאת ומנכ"לית קלאב מד צפון אמריקה והקאריביים. "מסיבה זו, חשוב לנו להביט לאחור, אל עבר השורשים שלנו, ולחלוק כבוד למה שהפך את קלאב מד למה שהיא היום: חוויות ייחודיות במקומות נחשקים עם רגעים של 'ביחד', התאמה אישית והזדמנויות ליצור זיכרונות לכל החיים כדי להבטיח שהאורחים שלנו נהנים מהתחושה שהם חסרי דאגות לחלוטין. זהו למעשה L'Esprit Libre".

דהן, כמה תעלה חופשה ממוצעת בקלאב לישראלים הקיץ?
"החופשה התייקרה מ-2019 בערך ב-15-12 אחוזים. חופשה לזוג ושני ילדים משלמים תעלה הקיץ בטורקיה 2,200-1,800 אירו לאדם כולל טיסות, עד גיל 6 זה חינם (פרט לטיסות) לא בחדר של ההורים. באירופה תעלה חופשה עוד כ-20%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully