וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונז'ור ישראל: בקלאב מד מעוניינים לפתוח מלון בתל אביב

ברשת הכל כלול הצרפתית יפתחו עד 2019 15 סניפים ברחבי העולם, כשהדיבור על שובו של הא-ג-דו לציון לא נעלם מעיני החברה. בראיון בלעדי לוואלה! תיירות, חושף נשיא קלאב מד שהריזורט המתוכנן יקום בין ת"א לחיפה, ויש גם מקום משוער: מעל חוף מציצים

קלאב מד, ריביירה הצרפתית/צילום: זיו ריינשטיין

בכל כמה חודשים עולה בישראל רעיון שובו של מועדון הכל כלול הכי ותיק שיש, הקלאב מד, אל ציון הנכספת. בפעם האחרונה דובר על פתיחת ריזורט בחוף דור, כפי שהצהירה בשנה שעברה היידי קונקל, סמנכ"לית קלאב מד העולמית, באולפן וואלה!.

והנה, דיבורים חדשים על שיבתו של הקלאב עוסקים דווקא בפתיחת מלון של החברה בתל אביב, למרות שלא תקבלו על כך אישור רשמי מהחברה עצמה. אבל איפה בתל אביב יש מספיק מקום וחוף פנוי לפתוח בו ריזורט, אתם שואלים? ובכן, לפי גורמים שונים בחברה, מדובר בפתיח מלון בקונספט אחר. מיד נרחיב.

קלאב מד אופיו בריביירה הצרפתית. זיו ריינשטיין
בקרוב גם בת"א? ריקודי "קרייזי סיינס" באופיו, הריביירה הצרפתית/זיו ריינשטיין
קלאב מד אופיו בריביירה הצרפתית. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
כמו מלון משודרג בגליל התחתון, לא יותר. הבריכה בקלאב מד אופיו, צרפת/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

הכל כלול בסינית

בחודש שעבר זימן נשיא קלאב מד העולמי, הנרי ז'יסקר ד'אסטן, כ-80 עיתונאים מיותר מ-20 מדינות לקלאב מד אופיו שבריביירה הצרפתית, ופרש בפני כולם את תוכניות העתיד של המועדון.

מעבר לנתונים על צמיחה במספרים בהכנסות של החורף האחרון שהציגו מנהלי החברה שטפחו על שכמם, הם גילו שבשנתיים הקרובות הם מתכננים לפתוח 15 ריזורטים חדשים בעולם, לא מעט מהם מתרכזים באסיה, סין ויפן, אבל גם בברזיל (לה רזרב), בסיציליה (צ'פאלו) וייתכן שגם בישראל.

בראיון בלעדי לוואלה!, סיפר ד'אסטן כשבישראל מקדמים את הקמת הקלאב בחוף דור, עד כאן אין חדש, אבל גם במקומות אחרים בארץ, כשהסכים לומר רק שהריזורט שמתוכנן ישתרע בין תל אביב לחיפה.

עם זאת, גורם בכיר אחר בהנהלה שהיה נוכח, כמו כל צמרת החברה באופיו, גילה שהמחיר שביקשו בארץ בתמורה לפתיחת הקלאב בחוף המרהיב של דור יקר מאוד, ולכן מחפשים אופציות נוספות. חופים "חופשיים", כידוע, אין כמעט בישראל, ובחברה הצרפתית (שכיום כבר בבעלות סינית) יש מי שדוחף לפתוח מלון של הקלאב דווקא בתל אביב. הלוקיישן המוערך: בגן העצמאות מעל חוף מציצים, היכן שעומד כבר שנים חור באדמה במקומו של מלון (ראו צילום), ונמצא בוויכוח בין העירייה לבעלי הקרקע.

"לתל אביב יש משהו שאין כמעט בשום מקום בעולם", סיפר אותו גורם. "מדובר בעיר שהיא מטרופולין שיש לו חוף ים ותוכל למצוא את זה רק בכמה ערים בודדות בעולם כמו לוס אנג'לס, סידני וריו (דה ז'ניירו - ז.ר), לדוגמא", הוסיף הגורם. לדבריו, הפורמט החדש של פתיחת ריזורטים על ידי קלאב מד, יתבסס בחלק ממדינות העולם על ערים גדולות וחופשות עירוניות. כלומר, לא עוד להשאיר את התייר בקלאב ולספק לו את כל מה שהוא צריך - פעילויות ספורט, ים, אוכל, בידור לילי ומסיבות - אלא לתת לו לצאת לעיר, לחוות אותה, את המסעדות והמועדונים ואת אתרי התיירות במדינה עצמה, ולחזור לישון בקלאב. בנוסף, אחד הרעיונות הוא להביא למלון שף ישראלי נודע ולפתוח מסעדת גורמה שתהיה פתוחה גם לציבור, ולא רק לעונדי צמידי הנופשון שמקבלים בצ'ק-אין.

נשיא קלאב מד העולמי הנרי ז'יסקר ד'אסטן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
מקדם הקמת סניף בישראל. נשיא קלאב מד, הנרי ז'יסקר ד'אסטן, בקלאב אופיו/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
מלון הילטון גן העצמאות. רותם דרוב
ממש מעל חוף מציצים. המקום המדובר להקמת הריזורט של קלאב מד בת"א/רותם דרוב

הנשיא חושש: ההשקעה בישראל לא תשתלם

לפי אותו גורם, לקלאב מד אסור להתעלם ממה שקורה בתל אביב, והכוונה היא לגשם של חברות התעופה שממטירות את מטוסי הלואו-קוסט שלהן על ישראל. העובדה שיש כיום כל כך הרבה אופציות להגיע לישראל, לאילת ולתל לאביב, עם חברות חסך, טומנת בחובה פוטנציאל תיירותי גבוה מבחינת ראשי החברה.

עם זאת, לדעת אותו גורם אחד המכשולים לפתיחת הקלאב בארץ הוא דווקא נשיא החברה, ד'אסטן, מי שאביו, ואלרי ז'יסקר ד'אסטן, היה נשיא צרפת בשנות ה-70, ואילו בנו משמש כנשיא החברה משנת 2002. ביחד עם הרצון להחזיר את קלאב מד לישראל, המצב הפוליטי-בטחוני לא נעלם מעיניו של ד'אסטן ג'וניור, שחושש שהשקעה גדולה בפתיחת קלאב בארץ לא תשתלם לו, ויש לומר - בצדק. באזור שבו בסוריה לא מפסיקים להילחם, במצרים דעאש יושב על הגדר והקונפליקט הישראלי-פלסטיני מספק כותרות מדי יום, הדבר האחרון שד'אסטן צריך זה עוד טיל קסאם מעזה שיזלוג לקלאב שלו בישראל, כפי שקרה ב-1995 כשקטיושה מלבנון נפלה בקלאב באכזיב וגרמה למותו של אחד העובדים.

קלאב מד אכזיב הנטוש ב-2016. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
הקטיושה חיסלה את האג-דו-דו הציוני. קלאב מד אכזיב הנטוש, כיום/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

פשוט קרקס

אז דיבורים על פתיחת קלאב בתל אביב קיימים, ואם יהיה זה בתל אביב, בחוף דור, או בחוף אחר - הסניף הישראלי של הקלאב פועל נמרצות כדי ללחוץ על מקבלי ההחלטות בארגון להשיב לציון את מועדון הא-ג-דו-דו ולהרקיד את המון הישראלים, כמו את התיירים שיבואו בשנים הקרובות לארץ, כך מקווים.

בינתיים, באופיו, למרות שהוא קלאב בינוני ברמה של 4 קלשונים ונראה כמו ריזורט חביב עם בריכה בגליל התחתון, הכניסו כמה שינויים ותוספות שגרמו לכל אותם עיתונאים מהעולם, ביניהם כמה מישראל, לאשר הגעה. מדובר במתקני האקרובטיקה שבהם מפורסם הקלאב, כמו טרפז, טרמפולינות, חבלים וכדומה, שקיבלו שדרוג בדמות פעלולני "סירק דה סוליי" (Cirque du Soleil), שיאמנו את הנופשים ויקיימו איתם הופעות לעיניי אלו שבכל זאת יסכימו לקום מרביצתם.

גם חיבור עם מותג האופנה הצרפתי "לקוסט" הוא חדש בקלאב, כך שכל העובדים, רוצה אומר ה-G.O, ילבשו את חולצות הצווארון הצבעוניות שלהם עם תנין קטן על החזה. וכן, גם אתם תוכלו לרכוש אותן בחנות הקלאב. דבר נוסף, הוא יציאה לסיורים בעיירות הקטנות סביב הריזורט (כחצי שעה מניס), למשל גורדון (Gourdon), שאליהן תוכלו להגיע ברכבים חשמליים קטנים שיוצאים מהקלאב (בתשלום נוסף כמובן). בהחלט יופי של ניקוי ראש ממי שקיבל אובר דוז מהבונז'ור הקלאבי הרווח.

מעבר לכך, קלאב אופיו אינו מספק יותר מדי חידושים או עניין, חוץ מהבריכה שמופרעת עם שיעור אירובי מים או שירי "קרייזי סיינס" מדי פעם (בכל זאת, עדיין קלאב מד), מגרש טניס, גולף וכמובן הארוחות המדושנות בקומה השנייה. קהל היעד של אופיו נסוב בעיקר על משפחות עם ילדים קטנים ואוכלוסיית הגיל השלישי, כך שלא צפויות יותר מדי הפרעות לקלאב המנומנם, ואולי חבל שלא, כשאחת המגרעות שלו היא שאסור להכניס שתייה אלכוהולית למתחם הבריכה. גם הוויי-פיי לא בשיאו. על שבוע ביולי, כולל טיסות, תשלמו החל מ-2,268 אירו לאדם. ביולי דווקא יותר זול - החל מ-2,055 אירו ובספטמבר צניחה של כ-1,000 אירו ממחירי יולי.

בשנה שעברה בילו במועדוני הקלאב בעולם עשרות אלפי ישראלים, כעשרת אלפים מהם רק במועדוני הסקי בלבד. לפי ד'אסטן, בקלאב מד העולמי הישראלים נחשבים כקהל חשוב ונאמן, ולא יוותרו עליו כל כך בקלות, בטח לא בתחום הסקי. אבל האם אנחנו נחליף את נסיעותינו לקלאבים בעולם תמורת זה התל אביבי? ימים יגי-דו-דו.

קלאב מד אופיו בריביירה הצרפתית. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
מהלך אקרובטי של התחדשות. פעלולני סירק דה סוליי בקלאב מד אופיו/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
רכב חשמלי העיירה גורדון הריביירה הצרפתית. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
אפשר גם לצאת מהקלאב. טיול ברכב חשמלי בעיירה גורדון, הריביירה הצרפתית/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully