עינות ענר. משה רונצקי, תיירות בנימין, תמונות גולשים
עינות ענר/תמונות גולשים, משה רונצקי, תיירות בנימין

אלו המעיינות הכי יפים בארץ. באחריות

עודכן לאחרונה: 30.7.2021 / 9:26

מעיינות לא מוכרים ובלי מטיילים אין כמעט בישראל. אבל כדאי לדעת שדווקא אל המעיינות הכי יפים בארץ - שבהם נדנדות, צל, ספסלים ודשא - לא מגיעים כמעט אנשים. למה? כי הם בשטחים. למי שבכל זאת מסתקרן, קבלו את מדריך המעיינות לחבל בנימין לקיץ 2021

אין כמעט מעיינות בארץ שנשארו עלומים. למי שבכל זאת ירצה למצוא כמה מהם, ובדרך כלל גם ללא אנשים, יצטרך להגיע ל"שטחים", או יותר נכון לחבל בנימין שמדרום לשומרון ומצפון לירושלים, שם מחכות עשרות נביעות שעם השנים נבנו סביבן מעיינות מסודרים עם שולחנות פיקניק ועצים מצלים נשתלו בסמוך.

עוד מעיינות בפייס שלנו: wallatravel
וכאן מדריך המעיינות שלנו לכל הארץ

אז נכון, זה לא מתאים לכולם ויהיו ודאי כאלו שיגידו "סכנת חיים", או "זה לא בארץ" אבל דעו לכם שהמעיינות הכי יפים ברחבי ארץ ישראל (באחריות) נמצאים באזור זה. למה? קודם כל הנוף מסביב שהוא של הרים, עמקים, אתרים ארכיאולוגיים, שדות חקלאיים ומספר גדול של נביעות. שנית, תושבי המקום, ובעיקר בני הנוער, תלמידים וחיילים, בונים ומשפצים את המעיינות עבור כולם, ישראלים ופלסטינים כאחד, שיכולים לבוא וליהנות מטבילה מהנה בימים חמים, או סתם לפתוח פק"ל קפה בנוף הנהדר הזה. ושלישית, מגוון האטרקציות באזור דל יותר מחבלי ארץ אחרים - מה שאומר שהטבע שולט, וביננו הוא האטרקציה הכי טובה ומחברת בין עמים, וכן - גם הכי "זולה".

אז באדיבות משה רונצקי, מנהל התיירות בחבל בנימין שנוהג לפקוד את מעיינות האזור עם בנו הקטן, יונתן, קיבצנו כמה מהמעיינות הלא מוכרים אבל היפים ביותר באזור שכדאי לפקוד מתישהו, בטח בקיץ הזה, ויצרנו את מדריך המעיינות לחבל בנימין לקיץ 2021 - פשוט הקלידו את שם המעיין ב-waze, ואתם שם.

חשוב!

  • סעו רק בדרכים ראשיות.
  • כאמור, כל המעיינות מופיעים ב-waze.
  • בכל המעיינות שולחנות פיקניק ועצים עם צל.
  • עדיף לא להגיע בשבת, כשאין כמעט תנועה ישראלית באזור.
  • הרחצה באחריותכם בלבד, וילדים באחריות הוריהם!

צפו במעיינות בנימין המטריפים

מעיינות בחבל בנימין/צילום: משה רונצקי, תיירות בנימין

1. עיינות ענר

לא פחות משמונה בריכות בפארק מעיינות אחד, שבו בריכות מגובה 30 ס"מ לילדים ועד 1.8 מטרים שניתן לקפוץ אליהן. עיינות ענר, או נבי ענר (ייתכן על שם נבי ענר המזוהה כאבי אברהם אבינו), הן קבוצה של שמונה בריכות מים ליד הישוב נריה במערב בנימין.

בין הבריכות, ניתן למנות את עין גפן, עין נריה, עין הנערים ועין הלל. המעיין שופץ ב-2014.

עינות ענר. משה רונצקי, תיירות בנימין, תמונות גולשים
אחת מתוך קבוצה של שמונה בריכות מים. עינות ענר/תמונות גולשים, משה רונצקי, תיירות בנימין

2. בריכות הכרמים

נווה מדבר מלאכותי נהדר עם מפל, דשא ושתי בריכות גדולות בעומק 60 ס"מ ובעומק של מטר מחכות לכם בישוב כוכב השחר. הכירו את בריכות הכרמים שמספקות מתחם מוצל עם סככות, ספסלים ואפילו דשא מסביב.

הבריכות עצמן מלאכותיות, והמים מועברים מאחת לשנייה בעזרת שאיבה מבריכת דגים אקולוגית. שתי הבריכות העגולות מוקפות בכרמי ענבים ומכאן שמן.

בריכות הכרמים, כוכב השחר. משה רונצקי, תיירות בנימין, תמונות גולשים
עגולה ויפה. אחת מבריכות הכרמים/תמונות גולשים, משה רונצקי, תיירות בנימין

3. עין טלמון

בעין טלמון (עין אל-מסרג', הנקרא גם מעיין "האוכף" על שם אוכף שמחבר שתי גבעות סמוכות) יש שתי בריכות ובוסתן הדרים נהדר, בסמוך ממש לישוב טלמון. עומק הבריכה הגדולה בו הוא 1.6 מטרים, ואילו יש גם בריכה רדודה יותר לילדים.

במקום פרגולת עץ וספסלים וגם נדנדת ישיבה לחובבי הסתלבט שביניכם.

מעיין טלמון. משה רונצקי, תיירות בנימין, תמונות גולשים
שתי בריכות ובוסתן הדרים נהדר. מעיין טלמון/תמונות גולשים, משה רונצקי, תיירות בנימין

4. מעיין עטרת

בהרי אפרים, כחמישה ק"מ מזרחית לנוה צוף, שוכן הישוב עטרת. ב-2005 שם לב תושב עטרת לנביעה הסמוכה לישוב, ועם הזמן הוקמו שתי בריכות שמקבלות אליהן מים מהנביעה. ב-2019 הנגישה תיירות בנימין את המעיין לבעלי מוגבלויות והפכה אותו לאחד המעיינות הבודדים בארץ שנגישים.

הבריכה הגדולה במקום הנה בת עומק של 1.8 מטרים, ואילו ישנה בריכה נוספת לילדים. במקום ספסלים ועצים מצלים וגם נופה של העיר הערבית רוואבי - העיר המתוכננת היחידה ברשות הפלסטינית שבנייתה החלה ב-2009 וכמה משכונותיה כבר מאוכלסות בתושבים.

מעיין עטרת בבנימין. משה רונצקי, תיירות בנימין, תמונות גולשים
אחד המעיינות הבודדים בארץ שנגישים. מעיין עטרת/תמונות גולשים, משה רונצקי, תיירות בנימין

5. עין עוז

בעין עוז (עין מוּחַ'יבָּר) תמצאו במקום בריכה בקוטר 7 מטרים ועומק של שני מטרים. זהו מעיין שכבה שנובע בנחל שילה עליון, מתחת למאחז גבעת הרא"ה בבנימין, כשהמים מגיעים מתוך מערה ונובעים לתוך שתי בריכות - אחת בעומק 1.70 מטרים והשנייה לילדים.

המעיין נקרא על-שם הראל עוז בן-נון שנרצח עם חברו שניאור שלמה ליבמן על ידי מחבלים ליד יצהר, ושופץ ב-2005. יש סביבו עצי פרי וכמה מתקנים חקלאיים עתיקים.

מעיין עין עוז בבנימין. משה רונצקי, תיירות בנימין, תמונות גולשים
המים מגיעים מתוך מערה. עין עוז/תמונות גולשים, משה רונצקי, תיירות בנימין

6. עין פרת

מה לא נכתב על עין פרת (עין פארה) שנובע במדבר יהודה, שבו בריכת התמר המלבנית והקרה כל השנה? מדובר על אחד משלושת המעיינות של נחל פרת, הוא ואדי קלט, ששימש את תושבי יריחו העתיקה, כמו גם את תושבי האזור בימי המנדט.

כיום השמורה, שחלקה נשרף לפני כשבועיים, מנוהלת על ידי רשות הטבע והגנים ומכאן שהכניסה בתשלום וההגעה אל הבריכה כוללת הליכה קלה של חצי ק"מ מהכניסה.

עוד בוואלה!

שמורת הטבע עין פרת, שיש בה מים כל השנה, הוצתה הלילה

לכתבה המלאה
בריכת התמר בעין פרת. משה רונצקי, תיירות בנימין, תמונות גולשים
הליכה קצרה ואתם ביופי הזה. בריכת התמר בעין פרת/תמונות גולשים, משה רונצקי, תיירות בנימין

7. מעיין הגבורה

במעיין הגבורה בריכה עמוקה 1.8 מטרים, ולצידה בריכה נוספת נמוכה לילדים. המעיין נקרא בערבית "עין אל עריק" ונמצא ליד הישוב עלי באזור הקרוי "העמק הנעלם".

המעיין שופץ ב-2004 לזכרם של אבי ואביטל וולנסקי (תושבי עלי שנרצחו בדרכם לביתם) במעיין שתי בריכות מחוברות, כאמור, שיוצרות את הספרה 8 או את האין-סוף, וכשמים מטבעת אחת לשנייה, הם זורמים מזו לזו ללא הפסקה ובעצם מקיימים את החיים שנגדעו.

מעיין הגבורה בבנימין. משה רונצקי, תיירות בנימין, תמונות גולשים
שופץ לזכרם תודבי עלי, אבי ואביטל וולנסקי, שנרצחו. מעיין הגבורה/תמונות גולשים, משה רונצקי, תיירות בנימין

8. עין צוף

כדי להגיע לעין צוף תצטרכו רכב 4×4. משכונת נווה אחי בישוב נוה צוף, יוביל אתכם שילוט עד למעיין קסום ומתוק. במקום שולחן פיקניק וספסל אוהבים. ניתן להגיע גם רגלית דרך שביל הצפרים, בשעות המוקדמות לפני שחם.

מעיין עין צוף בבנימין. משה רונצקי, תיירות בנימין, תמונות גולשים
הגעה עם רכב 4X4. עין צוף/תמונות גולשים, משה רונצקי, תיירות בנימין

9. מעיין מאיר

מקבץ נביעות צלולות בעומק מטר אחד ולידן ובוסתן קסום ממתינים בקצה הישוב נוה צוף. המקום מכונה מעיין מאיר (עין אל-קוס)ו שופץ לזכר מאיר סגל ז"ל שנמנה עם מייסדי היישוב.

במתחם ארבע בריכות, כשאחת מהן רדודה ונבנתה ליד הנביעה - המערה עם הקשת - ומכאן שמו הנוסף של המקום "מעיין הקשת". עומק הבריכה כ-30 ס"מ. בריכה נוספת ולידה ספסל מצפה למטיילים בעומק של כמטר.

מעיין מאיר. משה רונצקי, תיירות בנימין, תמונות גולשים
בוסתן קסום וארבע בריכות. מעיין מאיר/תמונות גולשים, משה רונצקי, תיירות בנימין

10. מעיין דולב

קסם של מקום ובו בריכה בעומק 1.2 מטרים. המעיין נבנה ב-2016 ליד הישוב דולב ומקור המים שלו הוא בנביעה ששמימיה מוזרמים בצינור כמה קילומטרים ממנה בשם עין אל מג'ור.

אל הבריכה בעומק של 1.5 מטרים מובילים מדרגות יפות, ולצידה עץ קטן. עוד במקום - ספסלים לפיקניק ואפילו נדנדת עץ (אם היא עוד שם...).

מעיין דולב. משה רונצקי, תיירות בנימין, תמונות גולשים
בריכה מלאכותית אבל עם מים טובים. מעיין דולב/תמונות גולשים, משה רונצקי, תיירות בנימין

תסכימו להגיע למעיינות בחבל בנימין?

בטח, זה ארץ ישראל
אין מצב, זה בשטחים
4083 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully