וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נראה גן עדן, מרגיש גיהנום: הכפר בו כל התושבים גרים באותו רחוב

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 0:22

בסולוסזובה שבדרום פולין חיים כ-6,000 תושבים וכולם מכירים אחד את השני משום שכולם שכנים ומצטופפים סביב אותו רחוב שמשתרע לאורך 9 ק"מ: "לא הייתי מחליף את המקום הזה בשום מקום בעולם". צפו בתמונות והתיעוד

הכפר הפולני סולזווה/LeContempIateur

אתם בטח מכירים את זה, שכנים לא תמיד הופכים להיות חברים טובים. זה נובע מכך שתמיד יש חילוקי דעות לגבי מקומות חניה, גינות משותפות, רעשים מיותרים או גרירת רהיטים. אלא שבאירופה יש כפר אחד שבו כל 6,000 התושבים הם שכנים קרובים וחיים באותו רחוב - ותתפלאו, הם ממש אוהבים את זה.

סולוסזובה הוא כפר בדרום פולין שנמצא 29 קילומטרים צפון מערבית לקראקוב, כאשר כל האקשן במקום הזה הוא סביב אותו רחוב שאורכו 9 קילומטרים. על פי רשות האוכלוסין בפולין, ב-2017 העיר הזו הכילה 5,819 תושבים - כולם חיים בהרמוניה אחד ליד השני לאורך רחוב ארוך ולצידו אדמה עם הרבה מאוד צמחייה ירוקה יפהפיה.

אחרי שתמונה של הכפר הזה הזה הפכה להיות ויראלית בטוויטר החודש, חלק מהתושבים שלו הסבירו איך זה לחיות שם. "לא הייתי מחליף את המקום הזה בשום מקום אחר בעולם. יש לו את הקסם שלו והאווירה מיוחדת", כתבה אחת התושבות שם. "יש משהו בזה", הסכים תושב נוסף, "כל המקום נראה אותו דבר. יש בית ואז מרחב של שדות. לאחד יש דגן ולאחר יש לפתית (סוג של צמח). כל אחד מגדל משהו אחר ליד הבית. זה נראה מהמם במבט מלמעלה".

וזה עדיף?

הצצה נדירה: ככה נראים החיים בעיירה בה כל התושבים גרים בבניין אחד

לכתבה המלאה

תמונה נוספת עלתה לאחרונה ל"רדיט", כאשר אחד העוקבים שאל אם לכל משק בית יש את פיסת האדמה ששייכת לו. התושבים הגיבו לו וכתבו: "לכל בית יש שטח אדמה משלו שהוא יכול לעשות בו מה שהוא רוצה.אחד מגדל שם יבול, אחרים מחזיקים חיות וחלק סתם גרים שם".

עוד דרכים שונות לגור בהן
האי שבו חיים בחושך 24/7 ומסתבר שזה לא כל כך רע

הצצה למגלופוליס הגדול בעולם: עיר ענקית לאורך אלף קילומטרים ו- 5 מדינות

אבל איך נראים החיים שם?

"אתה צריך לנסוע לכל מקום כדי להגיע לחברים שלך. אבל אחרי כמה בירות, תמיד יש צעיר עם רישיון נהיגה שייקח אותך הביתה", אמר אחד התושבים. אחד מאותם 'צעירים' הוא לוקאץ', בן 38 ואבא לשני ילדות קטנות שאמר: "יפה כאן, אבל הבעיה העיקרית היא שכביכול, אנחנו קרובים לכל מקום, אבל בעצם רחוקים"

חברתו מרטינה, בת 37, הוסיפה: "אין כאן מוניות אז אין לך ברירה אלא ללכת ברגל. ביום חג המולד, הלכנו 5 ק"מ לבקר משפחה שכנה", היא התלוננה אבל הוסיפה: "למרות שהכפר ארוך, יש לי הכל בהישג יד. סופרמרקט, בית הכפר, בנק, מרפאה - הכל במרחק הליכה. ש לנו כמה חנויות מכולת שמוכרות מוצרים מקומיים ואפילו יש לנו מאפייה במרחק הליכה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully