וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה נדירה: ככה נראים החיים בעיירה בה כל התושבים גרים בבניין אחד

7.5.2021 / 0:08

משתמשת טיקטוק שחיה באלסקה העניקה הצצה מסקרנת לעיירה הקפואה שכל תושביה גרים יחד בבניין בן 14 קומות עם 196 יחידות מגורים. הבניין ששימש כבונקר צבאי במהלך מלחמת העולם השנייה כולל בתוכו מכולת, מרפאה, דואר, תחנת משטרה ואפילו כנסייה

העיירה באלסקה בה כולם גרים בבניין אחד/messy.nessy/TikTok

חיים בקהילה סגורה זה דבר נהדר, אך איך הייתם מרגישים אילו הייתם מתבקשים לחלוק חדר מדרגות עם כל תושבי העיר? זה מה שרבים שאלו את משתמשת הטיקטוק ג'נסה שהעניקה הצצה מיוחדת לחיים בוויטייר, אלסקה, עיירה קטנה בה 80 אחוזים מהאוכלוסייה מתגוררים תחת קורת גג אחת ומזג האוויר כמעט תמיד קפוא, כשבחורף הטמפרטורות צונחות למינוס 12 מעלות צלזיוס.

הבניין בו גרים כמעט כל תושבי העיר כולל 14 קומות ו-196 יחידות מגורים. העיירה המכונה "עיר תחת קורת חגג אחת", הייתה בעבר מוקד פעילות צבאית מרכזי, כאשר מבנה הבטון שנקרא אז בניין הודג' שימש - ומשמש עד היום - בעיקר למגורים. הבניין, שלימים נקרא מגדלי בגיץ', כולל גם מכולת, דואר, מרפאה, תחנת משטרה ואפילו כנסייה.

לכל מי שמתקשה לדמיין כיצד נראים החיים כשכל תושבי העיר הם שכנים שלך ג'נסה, שהיא גם בתו של ראש העיר, העניקה בטיקטוק הצצה נדירה ותובנות לחיי היום יום בעיירה. בתגובה לסרטון בו עמיתה בטיקטוק הכריזה: "יש עיירה בה כולם גרים באותו בניין", השיבה ג'נסה: "אמממ, אני גרה כרגע בבניין הזה". בסרטון היא העניקה הצצה אל הנוף הנשקף מחלונה והוסיפה: "בבניין הזה יש מכולת, סניף דואר, כנסייה, תחנת משטרה ומשרדים. במרתף של הבניין יש לנו מנהרה שעוברת מכאן לבית הספר שמעבר לרחוב. כרגע 318 אנשים גרים כאן במחזור שנתי".

בסדרת סרטונים השיבה תושבת וויטייר הצעירה לשאלות על המגורים בקהילה שכזאת. היא העניקה גם סיור מהיר בבניין, בו היא גרה מזה שבע שנים, והציגה את הכניסה לכנסייה, המכולת ושאר האטרקציות שיש לו להציע.

סיור בבניין:

וסיור בדירה שלה:

@messy.nessy

Reply to @spazzondem sorry our house is kinda messy ##whittier ##alaska

♬ She Share Story (for Vlog) - 山口夕依

באחד הסרטונים היא ערכה סקירה קצרה על ההיסטוריה של היישוב, היא אמרה: "וויטייר קיימת מאז שנות הארבעים. היא הוקמה במהלך מלחמת העולם השנייה ושימשה כבונקר צבאי. אחרי מלחמת העולם השנייה, אנשים רבים עזבו, אך עדיין הייתה כאן אוכלוסייה גדולה עד רעידת האדמה ב-1964. וויטייר סבלה מנזק רב בעקבות רעידת האדמה ולכן הרבה אנשים עזבו. אחד הבניינים הנוספים באזור ששימש גם לדיור ננטש לגמרי ונותר נטוש עד היום".

ג'נסה מתייחסת לבניין הסמוך - בניין באקנר הנטוש בן 6 הקומות. שני הבניינים יצאו כמעט ללא פגע מרעידת האדמה הגדולה שהייתה בעוצמת 9.2 בסולם ריכטר והביאה למותם של 131 בני אדם. מכיוון שזה יקר ומסוכן מדי להרוס את בניין באקנר, אמא טבע אט אט משתלטת עליו, כאשר האתר פופולרי בקרב צעירים, וונדליסטים וחוקרים עירוניים.

האזור פותח במהלך מלחמת העולם השנייה לאחר שזוהה כחשוב מבחינה אסטרטגית למלחמה בשל נמלו שלעולם אינו קופא וכיסוי העננים הכמעט קבוע שלו. גם בתקופת המלחמה הקרה שני הבניינים שימשו למרכז הפעולות הצבאיות באזור, עם מנהרות המחברות ביניהן ובין מבנים סמוכים. הבנייה היחודית מאפשרת כיום לתושבי העיר "לא לצאת מהבית", כשרוב החנויות והאטרקציות נמצאות ממש מתחת לאף שלהם.

סיפורו של הבניין:

באחד הסרטונים ג'נסה הסבירה מדוע כמעט כל תושבי העיר מתגוררים באותו בניין: "אין כאן בתים מכיוון שאי אפשר לקנות שום נכס כי רובם בבעלות הרכבת. זו הסיבה שכולם גרים בבניין אחד, כי אינך יכול לקנות נכס ולהקים בית. אתה יכול להיות הבעלים של דירה בבניין הזה, או שאתה יכול לשכור ממישהו. ברוב המקרים, לכל אחד יש דירה משלו. עם זאת, אנחנו צריכים לשלם ועד בית, מים, חשמל, דברים כאלה".

המשמעות של המצב הייחודי היא שיש מעט מאוד צעירים בסביבתה. חברתה הטובה ביותר של ג'נסה גרה בקומה אחת מעליה - ויש רק כ-18 תושבים אחרים שהם בני גילן. היא הודתה שהדבר לא בדיוק מספק פוטנציאל טוב לזוגיות. "אף אחד לא באמת יוצא לדייטים כאן כי כולנו גדלנו יחד, אז זה יהיה קצת מוזר", אמרה.

זו הסיבה שכולם גרים בבניין אחד:

בסרטון אחר היא גם הסבירה מדוע אין הרבה עבודה באזור: "מכיוון שוויטייר הוא מקום כל כך קטן, אין הרבה משרות פנויות. וויטייר היא עיר עונתית ולכן בחורף הכל נסגר. אם אתה מחפש עבודה, אתה יכול לעבוד ברכבת, אתה יכול לעבוד במנהרה, בבית הספר, בעירייה, במרפאה, במשרד מנהל הנמל או עבור הנהלת הבניין. אנשים מסוימים נוסעים לעבוד באנקורג'".

כשנשאלה מה קורה אם מישהו זקוק לטיפול רפואי, היא השיבה: "יש לנו רופא אחד בוויטייר ואני די בטוחה שהוא עובד רק בימי שני עד שישי. לוויטייר יש גם מתנדבים לשירותי הדואר, ואני בעצם מתנדבת כאן, אז אם יש מצב חירום תועבר לאנקורג'".

באחד הסרטונים ג'נסה ערכה סיבוב בעיירה והציגה את מבניה המעטים, כולל בית הספר, מגרש הסירות, תחנת דלק זעירה, מרינה פרטית, מנהרת הולכי הרגל, מפעל הדגים, משרדי העירייה, המשטרה, המרפאה וחנות המתנות.

צאו לסיור בעיר:

@messy.nessy

Reply to @christianaaronriker

♬ original sound - jenessa

הסרטונים של ג'נסה צברו יחד יותר מ-20 מיליון צפיות, כאשר הצופים היו מוקסמים ללמוד על העיירה המושלגת. ג'נסה צחקה על הטענה שהיא נראית "מדוכאת" בסרטונים והתעקשה שיש הרבה מה לעשות באזור כדי להעסיק אותה ואת שכניה: "וויטייר היא עיר נהדרת", אמרה בעודה חולפת על פני הנוף הקפוא, "זה רק שעה מאנקורג' שהיא העיר הגדולה ביותר באלסקה, אז זה ממש לא קשה ללכת לקולנוע בעיר הסמוכה", הסבירה.

היא סיפרה שיש במקום גם ברים, מסעדות, חנויות ובית מלון: "בקיץ יש המון דברים שאתה יכול לעשות - אתה יכול לעלות על סירה, אתה יכול לצאת לטיולים רגליים, אתה יכול לדוג, לצאת לסקי ים, לצאת לסיור בקרחונים... כל כך הרבה דברים. זה ממש לא עצוב", הוסיפה בחיוך. לעומת זאת, היא מודה, האזור די שומם בחורף: "בחורף אין הרבה מה לעשות כאן, כי הכל נסגר. יש לנו מזג אוויר די גרוע כאן בחורף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully