וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה לבודקי המכס בשדה התעופה: נוסעת הבריחה 22 נחשים במזוודה

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 4:10

בשדה התעופה הבינלאומי של צ′נאי (Chennai) בהודו, גילו בודקי המכס 22 נחשים חיים בתוך מזוודה של נוסעת שהגיעה מקואלה לומפור. הנחשים התגלו בבדיקה שגרתית, לצדם אף הוטמנה זיקית

נוסעת הבריחה 22 נחשים במזוודה להודו/צילום: יוטיוב

אנשי המכס והאבטחה של שדה התעופה צ'נאי (Chennai) שבדרום הודו, בהחלט לא ישכחו את היום הזה, שבו מצאו בכבודה של אחת הנוסעות 22 נחשים חיים. הברחת בעלי חיים מוגנים אל ומהמדינה היא עניין שכיח ומהווה הפרה של חוק הגנת חיות הבר של הודו, אבל מספרים כאלו טרם נראו בשדה התעופה.

הנוסעת נעצרה לבדיקה שגרתית בשבוע שעבר, לאחר שירדה מטיסה של חברת התעופה אייר אסיה (Air Asia) שהמריאה מקואלה לומפור שבמלזיה. לאחר תשאול קצר בשדה התעופה פתחו אנשי המכס את מזוודתה ומצאו בה את הנחשים החיים - ממינים שונים - בעודם מאוחסנים בתוך מכלי פלסטיק שקופים. לצד הנחשים הוטמנה גם זיקית. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה אחד מעובדי שדה התעופה כשהוא מטפל בזהירות באחד הנחשים.

יש לציין, כי בהודו משגשג ענף הברחות בעלי החיים, וישנו ביקוש ניכר לבעלי חיים ממינים שונים, בהם מינים אקזוטיים.

עוד בנושא:
רק אחרי 14,500 ק"מ באוויר: נוסעת גילתה נחש פיתון בנעל שלה
קשה לצפייה: ראש נחש נמצא בארוחה שהוגשה בטיסה
"נחשים על המטוס 2": נחש חדר למטוס וגרם לבהלה

פחד אלוהים: צפו בנחש צפע שוחה בעמק המעיינות

פלורידה: נחש בריח ענקי בתיק

זה אולי נראה כמקרה נדיר, אבל זוהי בהחלט אינה הפעם הראשונה שנחשים חיים התגלו בתוך תיקיהם של נוסעים שמנסים להעביר אותם בשדות התעופה ברחבי העולם. כך למשל, בחודש דצמבר האחרון נתפסה נוסעת שניסתה להבריח נחש בתיקה בעת שעברה בשדה התעופה טמפה (Tampa) שבפלורידה. שיקוף של תיקה חשף את העובדה המדהימה שהיא הטמינה בו נחש ממין רב-חנק מצוי ("נחש בריח") שאורכו 1.2 מטרים. בתקרית אחרת, שאירעה בשנה שעברה בטיסה של חברת אייר אינדיה מהודו לדובאי, התגלה נחש שהצליח לחמוק מאחד התיקים ויצא ל"סיבוב" בתא המטען של המטוס.

ואם כל זה לא מספיק, הרי שבחודש שעבר התרחש מקרה שטמן בחובו סכנה ממשית: טייס דרום אפריקני שהטיס מטוס נוסעים קל המיועד לארבעה נוסעים, נאלץ לבצע נחיתת חירום לאחר שגילה נחש ארסי ממש מתחת למושב שלו. במקרה זה, הנחש התגלה עוד לפני הטיסה על כנף המטוס, כאשר אנשי שדה התעופה ניסו ללכוד אותו, הוא נמלט והתחבא בתוך הכיסוי של אחד ממנועי המטוס. לאחר בדיקה מעמיקה הוא לא נמצא, וההנחה היתה כי הוא נמלט במהלך ההמולה. והנחה זו, כפי שגילה הטייס מאוחר יותר באוויר, היתה שגויה לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully