וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: האם משתלם להזמין חופשה מראש או לחכות לדקה ה-90?

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 11:38

אז לחכות עם הזמנת החופשה לרגע האחרון או להבטיח מראש? והאם להזמינה דרך אתר ישראלי או אולי בינלאומי? ומה לגבי השכרת רכב? לכבוד יום הצרכן הבינלאומי שחל היום (15 במרץ), ביקשנו ממומחה תיירות לעשות סדר כדי להוזיל את החופשה שלכם

זיו ריינשטיין על הישראלים שמתעדים את החופשות מתוך "המהדורה המרכזית"/עריכת וידאו: ניר חן

רובנו מעוניינים לטוס מבלי לשבור חסכונות ולמצוא טיסה וגם מלון במחיר סביר. אז לקראת יום הצרכן הבינלאומי שחל היום (15 במרץ), ביקשנו מיהודה זפרני מנהל תחום התיירות במועדון צרכנות הוט, לבדוק איך אפשר ליהנות מחופשה בחו"ל ועדיין לא להיכנס להוצאות גדולות.

למה להזמין חופשה דרך הנייד שלכם זה רעיון גרוע
הדרך החסכונית והקלה להרכיב חופשה חלומית דרך האינטרנט
מה זה אומר אם יש לכם את האותיות SSSS על כרטיס העלייה למטוס

מתי הכי נכון לרכוש כרטיס טיסה והאם הזמנת חופשה בדקה ה-90 משתלמת?

כרטיסי טיסה צריך לרכוש מיד עם ההחלטה שלכם לטוס, ככל שתזמינו מוקדם יותר - תרוויחו יותר, ככל שתתקרבו לנסיעה עצמה מחירי הטיסות עשויים לעלות. דוגמא לכך היא שטיסה ליפן לפני שלושה חודשים הייתה יכולה לעלות כ-950 דולר, ואילו כעת המחיר יכול לעמוד על 1,880 דולר, כמעט פי 2. לכן, ההמלצה חד משמעית - ברגע שהחלטתם לטוס לחופשה תבצעו בהקדם את רכישת הכרטיס, זו האופציה הנכונה ביותר לשריין מראש ולחסוך בעלויות.

אישה צעירה מול לפטופ. ShutterStock
הזמן הכי טוב להזמין טיסה? כשהחלטתם שאתם רוציםי/ShutterStock

מהי הדרך הטובה ביותר לחסוך בחופשה לחו"ל?

מלבד הזמנת טיסה מראש, מומלץ להזמין מבעוד מועד גם את שאר החופשה כדי לחסוך בעלויות, כמו מלון, אטרקציות או טיול מאורגן. היום הצרכנים "שוחים" באוקיינוס של מידע באינטרנט ולא תמיד יודעים לבחור את החבילה המשתלמת ביותר עבורם. לכן, לפעמים מומלץ להיעזר בסוכני נסיעות, הם מומחים בתחומם והתפקיד המרכזי שלהם הוא לעשות לנו סדר ולהקנות עבורנו את ההצעות הרלוונטיות והטובות ביותר.

המלצה נוספת, לאחר סגירת הטיסה והמלון, כדאי לרכוש גם את ביטוח הנסיעות שמקנה את הזכות לבטל את החופשה במקרה של בלת"ם. נקודה נוספת, היא השכרת הרכב שרווחת מאוד בקרב הישראלים - כחצי מיליון ישראלים בשנה מזמינים רכב בחו"ל, השתדלו לא להזמין את כלי הרכב בדקה ה-90 כמו שכולם רגילים. מומלץ לבצע את ההזמנה מראש, בעיקר בקיץ, התקופה בה המחירים עולים וקשה מאוד למצוא רכבים להשכרה בגלל הביקוש הגבוה.

סוכנות השכרת רכב מכירת רכב. ShutterStock
כחצי מיליון ישראלים בשנה מזמינים רכב בחו"ל. אל תחכו לרגע האחרון/ShutterStock

איך נכון לנו להתנהל מבחינת בזבוזים בחו"ל?

אל תיקחו איתכם כמויות של כסף מזומן לחופשה בחו"ל, אלא כרטיס אשראי. ההמלצה האידיאלית היא לקחת איתכם 10 אחוז מזומן ולהתנהל בכרטיסי אשראי, ובכל תוכלו לעקוב אחר ההוצאות שלכם. כמו כן, יש לא מעט מדינות בעולם בהן יש חשש מכייסים, ולא בכל מלון יש כספת שניתן להשאיר בה את המזומן - לכן כרטיס האשראי יכול להוות כפתרון במקרים אלה. חשוב לציין, כי כיום רוב העסקים מקבלים את כל הכרטיסים, כך שההתנהלות תהיה עבורכם מאוד נוחה. לפני הטיסה תבדקו עם חברת האשראי את נושא העמלות ותראו אם ניתן לצמצמם עלויות.

גבר מכניס דולרים לכיס המכנסיים. ShutterStock
ההמלצה האידיאלית היא לקחת איתכם לחו"ל 10 אחוז מזומן ולהתנהל בכרטיסי אשראי/ShutterStock

מהי הדרך הטובה ביותר להשוואת מחירי טיסה?

הדרך הטובה ביותר להשוואת מחירי טיסה היא קודם כל להיות מפוקסים ולהחליט לגבי מה שאתם מחפשים: סוג טיסה - לואוקוסט או קונקשיין, ואיזו רמה של בית מלון - חמישה כוכבים, שלושה או בכלל AIRBNB. ברגע שהחלטתם, תכנסו לאחד מאתרי השוואת מחירים הישראלים, ותבצעו את ההשוואה. בנוסף, חשוב לא לשכוח את סוכן הנסיעות, שלעיתים זול יותר או שווה במחיר לספקים באינטרנט.

סוכני נסיעות סוכן נסיעות, גלובוס. ShutterStock
סוכן הנסיעות לעיתים זול יותר או שווה במחיר לספקים באינטרנט/ShutterStock

איפה כדאי להזמין טיסות באינטרנט - באתרים בינלאומיים או בישראליים?

את כל שירותי התיירות שלכם תשתדלו לסגור דרך אתרים ישראליים או ספקים ישראלים עם נציגות מקומית, מכיוון שאז חוק הגנת הצרכן יחול עליכם, לדוגמא, אם בעבר על עסקה של 1,000 ש"ח הייתם משלמים דמי ביטול מלאים, היום ניתן לבטל עד 14 ימים מיום ההזמנה, ודמי הביטול יהיו על סך 100 ש"ח או 5 אחוז מערך העסקה, הנמוך מבניהם. במידה והחלטתם להזמין אצל ספק זר, חשוב שתקראו את האותיות הקטנות. כמו כן, יש לקחת בחשבון שלא תמיד יש להם שירות לקוחות אנושי, והם לא תמיד יהיו נגישים. לפעמים כדאי לשלם קצת יותר אבל לקבל שירות איכותי.

הזמנת חופשה אונליין. ShutterStock
הזמנת חופשה אונליין - עדיפה אצל ספקים ישראלים/ShutterStock

איך הכי נכון לתכנן את הטיול משפחתי?

הדבר הכי נכון זה לשבת כמשפחה ולתכנן את הטיול ביחד, אם לפני שנים ההורים קבעו את היעדים, היום כל הטיול המשפחתי הפך להיות חוויה שמשתפת גם את הילדים. לפי סקרים שבוצעו לאחרונה, ההחלטה על יעד לטיול המשפחתי עברה מהחלטה בלעדית של ההורים להחלטה משותפת עם הילדים. מומלץ, במיוחד בטיול עם ילדים, לשריין מראש את כל האטרקציות והטיולים הרלוונטיים, במיוחד בתקופות שיא כמו חגים וחופש גדול. לבסוף, אל תשכחו את כלל מרכיבי הטיול - סגירת מלונות, רכבים, אטרקציות וביטוח מראש.

משפחה צעירה חותמת על חוזה. ShutterStock
הכי טוב זה לשבת כל המשפחה ביחד, ולתכנן את החופשה/ShutterStock

מה החידוש בשנה זו מבחינת תיירות וחופשות?

השנה, עולם השיט הוא הדבר החם בעולם התיירות, הוא מתחיל לתפוס תאוצה מאוד גדולה. ניתן לראות ש-2022 הייתה שנה היסטורית לעולם השיט בישראל, כשחברות הקרוזים הגדולות הגיעו ארצה ויצאו מישראל לשיט בים התיכון, ובשנת 2023 צפויים מעל רבע מיליון ישראלים לשוט באחת מאוניות הקרוזים הגדולות בעולם. ברמה הבינלאומית, אחת מדרכי הנופש הפופולאריות ביותר בעולם היא חופשות קרוזים, מדובר בסוג של קלאב שמקנה חוויה של הכול כלול - בידור, מסעדות מגוונת, דיוטי פרי, הופעות, סרטים, ברים, מועדוני לילה, ואפילו מועדוני ילדים שכוללים בייבי סיטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully