וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה אומר אם יש לכם את האותיות SSSS על כרטיס העלייה למטוס

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 8:03

זה יכול לקרות במחלקה ראשונה או במחלקת תיירים, בטיסת פנים או בחזרה לארץ - אם מופיעות על הבורדינג פס שלכם האותיות SSSS, אתם בבעיה

אנשי אל על מקבלים נוסעים בשדה התעופה רמון/צילום: אל על

רבים מהאמריקנים כבר מכירים אותו, את צירוף האותיות הידוע לשמצה SSSS. אך מי שלא מכיר, כמו ישראלים רבים שטסים לארה"ב, ורואים על כרטיס העלייה למטוס את האותיות הללו, יכולים לחשוב בטעות שהם זכה במשהו מיוחד. עם זאת, ההיפך הוא הנכון.

אז מה זה בעצם SSSS? אלו הם ראשי התיבות של Secondary Security Screening Selection. בקיצור, זה אומר ש"נבחרתם" על ידי רשות אבטחת התעבורה של ארצות הברית (TSA) לעבור בדיקה ביטחונית נוספת, והרבה יותר מעמיקה. זו יכולה להיות בדיקה ממושכת בנבכי הכבודה שלכם, בדיקה ייעודית לגילוי חומרי נפץ, תשאול ממושך ועוד. כך או אחרת, סביר להניח שהיא תגרום לכם לבזבז 45-15 דקות נוספות באזור האבטחה של שדה התעופה.

כרטיס טיסה עם SSSS. Creative Commons
יש לכם SSSS בכרטיס? "נבחרתם" לעבור בדיקה ביטחונית נוספת בארה"ב/Creative Commons

למה דווקא אתם? אל תקחו את זה אישית

נשאלת השאלה: מדוע דווקא אני? האם מדובר בבדיקה אקראית? ובכן, התשובה מורכבת. דובר ה-TSA, מייקל מקארתי, מסביר כי צירוף האותיות SSSS מופיע על כרטיס העלייה למטוס של נוסע שנבחר על ידי מערכת ממוחשבת חכמה לגילוי מוקדם של גורמי סיכון. המערכת משקללת את מידת הסיכון שעלולים להוות נוסעים מסוימים, עוד לפני שהם בכלל מגיעים אל שדה התעופה. התוכנה עורכת את הבדיקה הזו לפי פרמטרים רבים, בהם רשימות מעקב שונות, רשימת "נוסעים מהימנים" ועוד.

עם זאת, בכדי להגן על הפרטיות של כל נוסע ונוסע, התכונה אוספת אך ורק את המידע המינימלי הנחוץ של מידע אישי - שם מלא, תאריך לידה ומין - הנחוצה לביצוע התאמה יעילה. כך, מי שמצוי ב"רשימות שחורות" למיניהן, יופיעו בקטגוריית הסיכון הגבוהה. רשימות אלו כוללות לא רק שמות של טרוריסטים, אלא גם מי שמופיעים כבעלי סיכון ברשימות של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן וכן מסורבי טיסות מסיבות שונות.

בידוק. ShutterStock
האם מדובר בבדיקה אקראית? התשובה מורכבת/ShutterStock

זה יכול לקרות לכולם

אבל מה שבטוח - אם עליתם בגורל וקיבלתם את ה-SSSS, זה בהחלט לא אומר שאתם נחשבים כבעלי סיכון גבוה או שאתם מסורבי טיסה. הסיבה: המערכת תמיד משלבת בפרוטוקול שלה גם נוסעים שנבחרו באקראי ובאופן בלתי צפוי. וכך, זה פשוט יכול לקרות לכל אחד ואחת. כמובן, זה שקיבלתם פעם אחת את האותיות הללו, ממש לא אומר שזה יקרה שוב גם בעתיד.

כך או אחרת, נוהל זה קיים בטיסות פנים בארצות הברית וכן בטיסות ממנה ליעדים בינלאומיים. "זכיתם" לעלות בגורל? הכינו את עצמכם לשהות ממושכת יותר עם אנשי אבטחה, אבל לא יותר מזה. זה בהחלט לא יכאב...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully