וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך החסכונית והקלה להרכיב חופשה חלומית דרך האינטרנט

25.10.2017 / 8:13

גם על ענף התיירות עוברת מהפיכה טכנולוגית של ממש וזה הזמן לקצור את הפירות. באינטרנט אפשר להשוות מחירים, לנהל אונליין את תהליך ההזמנה ולהשתמש בכלים שילוו אתכם בחופשה עצמה ויהפכו אותה למהנה יותר. איך עושים זאת? התשובות בפנים

הביג בן בלונדון אוגוסט 2017. רויטרס
לארגן את החופשה בלונדון מהמחשב שבבית/רויטרס

שמתם לב שהפכנו לאומת און ליין? ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בקניות באינטרנט ואמנם אנחנו עדיין לא רוכשים מכוניות ובתים דרך האינטרנט, אבל בכל מה שקשור לעולם הנופש התרגלנו לעשות הכול דרך הרשת והאפליקציות. ייתכן שבקרוב נוכל כבר להכריז על "מותו" של סוכן הנסיעות כפי שהכרנו אותו עד היום, כשאת מקומו בחיינו יתפסו אתרי אינטרנט ואפליקציות המאפשרים לנו לקבל השראה לגבי יעדים מומלצים, להשוות מחירים, להזמין וליהנות מליווי צמוד בחופשה עצמה. איך נכון להשתמש ברשת ובאפליקציות כדי להרכיב לנו את החופשה המושלמת או טיול ביעד רחוק ומרתק? בואו נצא לדרך.

האפליקציות שיעזרו לנו לבחור יעד ולבנות מסלול

ראשית יש להחליט לאן אתם רוצים לטוס. ההיצע גדול ומסחרר עד כדי כך שלעתים ממש קשה לבחור אבל אחרי שבחרנו אפשר להתחיל להשתמש באפליקציות ובאינטרנט כדי להפוך את החופשה לזולה והמהנה ביותר שאפשר.

עלות כרטיס הטיסה היא פקטור חשוב בבחירת היעד והזמן שבו אנחנו רוצים להגיע אליו. לשם כך צריך למצוא את הכרטיס הזול ביותר ואפליקציית Hopper תעזור לכם למצוא ברשת את העסקה הכי משתלמת באמצעות סריקה של יעדים טרנדים ומחירים של כרטיסי טיסה. היא יכולה גם להעריך כמה יעלה לכם כרטיס טיסה אם תחליטו לטוס ליעד מסוים בעוד שבוע או בעוד כמה חודשים ולסייע לכם להחליט מתי משתלם יותר לרכוש כרטיס טיסה.

אתר inspirock עושה סדר בתכנית הנסיעה. הוא למעשה בונה מסלול שכולל את כל האתרים שיכולים לעניינן אותנו ונרצה לבקר בהם לפי תכנון יומי שאנחנו בונים לעצמנו באתר. כך למעשה נוצרת תכנית טיול ב"רוח" הרצויה לנו ובקצב המתאים.

ככה זה עובד: מכניסים את יעד הנסיעה ואת המועד המתוכנן, את הרכב, הנוסעים ואת הגדרת התוכנית הרצויה. אפשר לבחור בין ביקור באתרים פופולריים או בשכיות חמדה חבויות, אתרי תרבות, אתרים לילדים, קניות, מוזיאונים וכדומה - ומקבלים תכנון נסיעה וביקור באתרים בחלוקה לימים.

אתר momondo מתגאה בהמלצה שקיבל מרשת CNN, שהגדירה אותו כ"מנוע החיפוש הטוב ביותר עם הפריסה הרחבה ביותר והמהירות הגדולה ביותר". מומונדו מציע השוואת מחירי מלונות וטיסות בחינם. כשאתם מחפשים טיסה ליעד מסוים, הוא יציג בפניכם שלוש אופציות: המהירה ביותר, הזולה ביותר והטובה ביותר – שמשקללת זמן טיסה עם מחיר.

גם חברת התעופה אל על השיקה לאחרונה מגזין תיירות שיאפשר לכם למצוא את התוכן הכי רלוונטי על ידי חיפוש פשוט של סוג החופשה שאתם מעוניינים בה. לאחר שתבחרו את היעד שמסקרן אתכם תוכלו להעמיק את ההיכרות עמו ולמצוא מידע על האטרקציות, המקומות הרומנטיים, אתרים למשפחות ועוד.

חוף באיי תאילנד. ShutterStock
האפליקציות יסייעו לנו לחסוך זמן וכסף/ShutterStock

להזמין מראש ולנצל את הזמן

ההתרחבות החדשה של גוגל לשירותי נסיעות אינה מוגבלת לתכנון נסיעות באמצעות אפליקציית Google Trips. החברה השיקה פיצ'ר שנקרא דסטיניישנס. הוא מחבר בין גולשים המחפשים מידע על נסיעות לחו"ל עם מידע על היעדים – כולל טיסות ומחירי מלונות. הפיצ'ר הזה מציב את גוגל, לכאורה, בתחרות עם ספקי התיירות הגדולים, אבל היא טרם השיקה שירותי הזמנות משלה. במקום זאת, האפליקציה מקושרת להוטלס.קום או לבוקינג.קום.

בשנתיים האחרונות מודל "הרגע האחרון" איבד מקסמו. השפעת מחירי הדלק על חברות המעניקות דיל ברגע האחרון יחד עם מדיניות השמיים הפתוחים והחידושים הטכנולוגיים, הפכו את ההזמנה מראש למשתלמת. מנתוני חברת אל על עולה כי יש גידול משמעותי השנה בפרקי הזמן מרגע החיפוש למועד ההזמנה וממועד ההזמנה למועד הטיסה. השוק מזהה את ההזדמנויות החדשות בדמות מחירים אטרקטיביים לתיירים המתכננים את נסיעתם מראש.

קראתם את המלצות הגולשים, מצאתם חבילה משתלמת, טסתם אל היעד והתחלתם את החופשה לפי התכנית - עכשיו הזמן ליהנות. לעתים אנחנו מבזבזים בחו"ל זמן יקר על עמידה בתורים לאטרקציות שונות וכאן באה לעזרה אפליקציית Placer, שתפתור לכם את בעיית התורים המייאשים. היא מזהה של אטרקציות שנמצאות באזור שבו נמצא הסמארטפון שלכם ומציעה לשלם כסף תמורת שמירת מקום בתור למקומות פופולריים כמו מסעדות, הצגות, מופעי רוק וכדומה. לתופסי התור בתשלום קוראים "פלייסרים", ועלות שכרם בערים הגדולות היא כ-25 דולר בשעה. מגדירים כמה זמן הפלייסר יעמוד במקומכם בתור ומתי בדיוק תחליפו אותו. התשלום מתבצע דרך האפליקציה. בינתיים, בזמן שהם מחכים עבורכם בתור, אתם יכולים לנצל את הזמן ולבלות במקום אחר.

תור של תיירים למרגלות מגדל אייפל, פריז, אוגוסט 2004. Francois Mori, AP
יש אפילו אפליקציה שפותרת את זמן ההמתנה הארוך בתורים. הכניסה למגדל אייפל/AP, Francois Mori

הכי נוח: להזמין ה-כול דרך אתר אחד בלבד

רובנו עובדים ומטפלים בילדים, ואין לנו ברירה אלא לתכנן את החופשה בחו"ל מראש. עד עכשיו, במסגרת תכנון החופשה נאלצנו לג'נגל בין כמה אפליקציות: זו של הטיסות, זו של המלונות וזו של שכירת הרכב. השוק שיווע לשימוש באפליקציה שתרכז תחת קורת גג אחת את כל השירותים הנדרשים לנוסע.

את הצורך הזה זיהתה אל על שהשיקה אפליקציה חדשה, המספקת את כל המידע הנחוץ לארגון חופשה מושלמת. דרכה ניתן להזמין טיסה, לסגור מלון ולשכור רכב. אפשר גם לבצע אקספרס צ'ק אין ללא תשלום, מה שחוסך זמן יקר של המתנה בשדה, לבחור את המושב בטיסה, לבחור את הארוחה שתתאים לאורח חייכם ואפילו להדפיס את כרטיס העלייה למטוס, כך שלא נבזבז זמן יקר בדרך לדיוטי פרי.

האפליקציה ממלאת גם את תפקיד מדריך הטיולים. בהסתמך על ניסיונם של אנשי אל על, שמרבים להתעופף ברחבי הגלובוס, יש בה המלצות למסלולי טיולים בערים הגדולות והפופולריות כמו ברלין ולונדון לצד הצעות לטיולים מאורגנים ביעדים אקזוטיים כמו ווייטנאם. שווה הורדה!

אם כל תהליך המחקר והחיפוש מיותר לכם תוכלו פשוט לבצע חיפוש ולהזמין טיסה, עדיף לעשות זאת מספר חודשים מראש ואם התאריכים שלכם גמישים – אל תפספסו במסך ההזמנה את תצוגת המחירים על פני לוח הזנה, לפעמים אם תקדימו או תאחרו את הטיסה במספר ימים בודדים תוכלו ליהנות ממחירים זולים יותר במאוד דולרים.

נסו עכשיו:

App Store Google play

למידע נוסף בקרו באתר אל על

וואלה! NEWS בשיתוף אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully