וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורכת את הרשת: הטייסת ההולנדית ששוברת את כל הסטריאוטיפים

6.3.2023 / 8:34

היא מעלה סרטונים שבהם היא מבצעת נחיתות מדהימות ביעדים ציוריים, והפופולריות שלה רק גדלה כל הזמן. הכירו את הטייסת ההולנדית מישל גוריס. "בחברה שבה אני עובדת, אני מרגישה שמתייחסים אליי כאל אחד מהחבר'ה. מעולם לא חוויתי סקסיזם גלוי"

טייסת הולנדית/DutchPilotGirl

יש לה 330,000 מנויים ביוטיוב ו-323,000 עוקבים באינסטגרם: הכירו את מישל גוריס, הידועה יותר בכינוי שלה: DutchPilotGirl. מישל הפכה לכוכבת רשת אמיתית, אבל בראיון שנערך עמה באתר הדיילי מייל, היא אומרת שהיא ממש לא מרגישה כך. "אני חשה כמו טייסת שמשתפת עם העולם את הסיפור שלה ומנסה לעורר השראה בקרב אנשים אחרים". כך או אחרת, נראה שהיא עושה עבודה מצוינת.

מישל בת ה-31 היא טייסת בואינג 737 בחברת תעופה הולנדית, והיא מפרסמת סרטונים מרתקים המציגים אותה בתא הטייס בחלק מטיסותיה. בסרטונים שלה היא גם מסבירה לצופים מה היא עושה וכמובן - מציגה את מה שהיא רואה. בכתבה שפורסמה עליה באתר הבריטי נכתב כי "מישל, בלונדינית מהממת, שוברת את הסטריאוטיפ של "בלונדינית קלת דעת".

הטייסת בת ה-22 זועמת: למה תמיד חושבים שאני דיילת?
כולם רוצים לטוס ולטייל עם טייסת המסוק היפה בעולם
טייסת ודוגמנית רשת שוברת את תדמית הבלונדינית הטיפשה: "הטסתי בואינג בגיל 21"

סלפי ויוגה בעולם: הטייסת השבדית שמושכת תשומת לב

"כיום יש יותר טייסות מאי פעם"

"לפעמים אנשים אינם מצפים מנשים להיות טייסות, אבל זה קורה רק בקרב מי שמצויים מחוץ לענף התעופה", היא אומרת. "בחברה שבה אני עובדת, אני מרגישה שמתייחסים אליי כאל אחד מהחבר'ה. מעולם לא חוויתי מצבים שבהם לא התייחסו אליי ברצינות או סקסיזם גלוי. עם זאת, שמעתי סיפורים כאלו מנשים אחרות, אז אני לא יכולה לומר שזה כלל לא קורה".

אין זה סוד שנשים הן מיעוט מובהק בקהילת הטייסים, אבל האם היא מרגישה שתקרת הזכוכית הולכת ונסדקת בעבורן? מישל, שמתגוררת באמסטרדם, עונה כי "אנחנו אמנם במיעוט, אבל אני כן רואה שיפור. כיום יש יותר טייסות מאי פעם, אז אני סבורה שאנחנו בכיוון הנכון. אני לא מרגישה שקשה יותר להתקדם בענף התעופה, מאחר שכל הדרישות והמבחנים זהים (לנשים ולגברים). הכל מסתכם בוותק. לא תתקדם לאט יותר או מהר יותר בגלל המגדר שלך".

עוד בוואלה!

סלפי ויוגה בעולם: הטייסת השבדית שמושכת תשומת לב

לכתבה המלאה

הנחיתה באיסלנד: חצי מיליון צפיות

הסרטונים שמשתפת מישל ברשתות החברתיות הפכו להיות ויראליים כבר לפני כשש שנים, וגם כיום הם מושכים מספר עצום של צופים ומגיבים. כאשר היא נשאלת מה החלק האהוב עליה בטיסה, היא עונה: "הנחיתה". לאחרונה היא גם פרסמה סרטון מדהים של נחיתה שלה בשדה התעופה קפלאוויק (Keflavik) באיסלנד. הסרטון אף גרף יותר מחצי מיליון צפיות. היא גם פרסמה סרטון המראה מאותו שדה תעופה, שזכה לכ-214,000 צפיות. למישל, שעוסקת במקצועה מזה עשר שנים, יש חיבה מיוחדת לאיסלנד. "זהו מקום אדיר לטיולים בכבישים מיוחדים, תצפיות על הזוהר הצפוני, טיולים רגליים לקרחונים אל להר געש, לגונות ועדו הרבה יותר מכך", היא אומרת.

סרטון פופולרי נוסף בערוץ היוטיוב שלה מציג נחיתה שלה באי היווני סנטוריני. "המסלול שם קצר מהרגיל, אבל הנחיתה שם לא נחשבת קשה במיוחד". וכאשר היא שם, היא נוהגת לערוך טיולי טרקטורונים ולצפות בשקיעות מדהימות מהכפר אויה (Oia).

ערוץ היוטיוב של מישל
האינסטגרם של מישל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully