וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייסת ודוגמנית רשת שוברת את תדמית הבלונדינית הטיפשה: "הטסתי בואינג בגיל 21"

2.1.2022 / 23:50

קים דה קלופ מטיסה כיום מטוסי בואינג 747 ומספרת שנוסעים מופתעים לגלות שהיא הטייסת: "לרוב אני נשאלת 'את מצוות הדיילות?. אני גאה להיות אישה בתעשייה הזאת - בה יש רק 5% נשים"

הטייסת קים דה קלופ בטיסה/737pilotgirl

קים דה קלופ המהממת היא לא עוד דוגמנית אינסטגרם עם יותר מ-100 אלף עוקבים. היא גם טייסת - ודואגת לנפץ סטראוטיפים הנוגעים לג'וב המאוד מגדרי שלה. קים הבלגית רק בת 27 ומטיסה מטוסי בואינג 747 לארצות הברית וסין, לאחר שהחלה את הקריירה שלה בחברת הלואו-קוסט הרומנית Blue Air כשהיא רק בת 21, אז הטיסה מטוסי בואינג 737.

על אף שנות הניסיון הרבות שלה בתפקיד, קים אומרת שאנשים לרוב מופתעים שמישהי שנראית כמוה מטיסה מטוסי נוסעים. היא אומרת: "לעיתים קרובות 'את אחת הדיילות?' זו השאלה הראשונה שאנשים שואלים אותי. כשאני אומרת שאני הטייסת, הם שואלים אם אני באמת מטיסה את המטוס. אני גאה להיות אישה בתעשייה הזו. גאה להיות חלק מ-5 אחוזים מהנשים שמטיסות וטסות מסביב לעולם".

קים החליטה שהיא רוצה להיות טייסת בגיל 19 והתחילה מיד לעבוד על זה. היא בילתה שנתיים בלימודים ברומניה ופרסמה את הסלפי הראשון שלה בסיפון טיסת Blue Air מדגם 737 בספטמבר 2015. בשנת 2017 היא עזבה את בלו אייר והודיעה ברשת: "תודה ל-Blue Air על היותה זו שהציעה לי את ההזדמנות להטיס את ה-737 בגיל 21". היא הוסיפה: "אני עוזבת עם מלא זיכרונות מדהימים'.

לאחר מכן, היא החלה לעבוד ב-Norwegian והכריזה על הג'וב באינסטגרם עם סלפי במדים החדשים והטקסט: "חיים חדשים, סטייל חדש". התמונה קיבלה מעל 10 אלף לייקים. לאחר שהצטרפה ל-Norwegian, קים הוצבה באליקנטה, ספרד, שם היא מתגוררת כיום. מאחר שהנכסים שם זולים יותר מאשר בבלגיה מולדתה, קים רכשה לעצמה בית ליד שדה התעופה. בתזמון מושלם, ברגע שהיא הגיעה לבסיס קים פגשה את וויליאם, טייס נאה של חברת התעופה Norwegian והשניים התאהבו. מהר מאוד וויליאם עבר לגור אצלה. "זה בא באופן טבעי מכיוון שהיינו חברים בהתחלה", אומרת קים בראיון לדיילי מייל.

קים היא קצינה ראשונה, הידועה גם כטייסת משנה של המטוס, אז היא טסה לצד הקפטן וצוות הקבינה שלהם. במהלך שלוש שנותיה בחברת התעופה Norwegian, קים טסה עשרה ימים בחודש בין אליקנטה לסקנדינביה. היא הייתה טייסת לטווח קצר, שעבור קים הרגיש "כמעט כמו עבודה רגילה" מכיוון שהיא הייתה חוזרת הביתה לאליקנטה בערב כדי לבלות עם וויליאם. במהלך 20 ימי החופשה שלה בחודש, קים בילתה בשחייה, בבילוי עם חברות ובחדר כושר.

ואז הגיעה הקורונה

כשהקורונה הגיעה ב-2020 והטיסות המסחריות הקבועות שלה הופסקו, קים וויליאם הוצאו לחופשה ואחרי חודשים ארוכים בבית הם החליטו לעשות שינוי. שניהם הפכו לטייסים ב-Challenge Aircargo, חברת תעופה הכוללת טיסות ליעדים רחוקים - וקים הכירה מטוס חדש לגמרי. כעת היא טסה במטוסי בואינג 747-400 מסיביים - הידועים בתעשיית התעופה כ"מלכת השמיים". המטוסים שוקלים בסביבות 400 טון בהשוואה ל-80 טון של מטוסי 737 שקים הייתה רגילה אליהם. "זה היה כל כך מפחיד בהתחלה," אמרה קים. עד מהרה היא התרגלה לדגמים החדשים - ויש לג'וב החדש את היתרונות שלו.

בעבודתה החדשה קים ביקרה בערים רחוקות כמו ניו יורק, אטלנטה, יוסטון ואפילו ווהאן. כשהיא נוחתת לראשונה במקום חדש, קים מקפידה להצטלם כי "כל מה שאני יכולה לחשוב עליו אחרי טיסה זה להוריד את המדים שלי", היא אומרת. לאחר מכן היא חוקרת את העיר ברגל כי "זו הדרך הטובה ביותר לגלות את העיר ואת כל המסעדות שאולי לא תמצאו ברשת". קים מסתדרת היטב עם הקברניטים שלה ועם הצוות ולעתים קרובות מבלה איתם במסעדות וברים חדשים, לפני שהיא חוזרת למלון לשנת לילה.

עם קצבת חברה נדיבה לארוחות ובתי מלון מפנקים, קים מסוגלת להפיק את המיטב ממה שיש לכל יעד להציע. קים ביקרה בהמון יעדים, אך ניו יורק היא האהובה עליה - שם ביקרה שמונה פעמים מאז שהחלה לטוס בטיסות ארוכות במרץ. "כשאני מגיעה לבקרת גבולות בניו יורק כולם מזהים אותי!" קים אומרת.

למרות שהיא נהנית מההרפתקאות שלה בערים שונות, קים אומרת שהיא מתגעגעת לשגרת הטיסות שלה לטווח קצר. אם היא אי פעם תרצה לחזור ל-Norwegian - והפעם לשבת במושב בצד השמאלי כקפטנית - היא תצטרך לצבור שעות נוספות, שכן התקדמות בקריירה מבוססת על שעות טיסה. יש לה כרגע 3,500 שעות טיסה צבורות, אך היא תצטרך לצבור 4,000 שעות כדי להיות קפטן ב-Norwegian. חבר שלה צבר 2,500 שעות - כלומר היא עשויה להפוך לקפטן לפני וויליאם. "אנחנו צוחקים על זה", היא אומרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully