וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיילים שכחו? טיסת תאי איירווייס נחתה עם מגשי האוכל על השולחנות. צפו

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 11:44

חברת התעופה התאילנדית תאי איירווייס פתחה בחקירה שהוגדרה "דחופה", כדי לברר כיצד ומדוע לא פונו חלק מהמגשים, כפי שחובה לבצע לקראת נחיתה. צפו בנחיתה שתועדה על ידי אחת הנוסעות

טיסת תאי איירווייס נחתה עם מגשי האוכל על השולחנות/צילום: טיקטוק

חברת התעופה הלאומית של תאילנד, תאי איירווייס (Thai Airways), הכריזה כי פתחה בחקירה דחופה בשל תקרית שבה הדיילות שכחו לאסוף מגשי אוכל של לפחות שלושה נוסעים, בטיסה שנערכה מסינגפור לבנגקוק.

נוסעת בשם פראווה נאנג מאנה פרסמה בחשבון הטיק-טוק שלה סרטון קצר שצולם במטוס בעת נחיתתו בשדה התעופה סוברנבהומי (Suvarnabhumi) שבבנגקוק. בסרטון נראים מגשי האוכל פתוחים ועליהם הארוחות. כל זאת, בשורה אחת שבה שלושה מושבים.

על חברות התעופה מוטלת האחריות והחובה לוודא כי המגשים הללו מקופלים עוד לפני הנחיתה, כך שבמקרה חירום הדבר לא ימנע פינוי מהיר מהמטוס. מאנה הוסיפה וסיפרה כי לה ולחברותיה בשורת המושבים היה קושי ממשי בהידוק חגורות הבטיחות בשל ההפרעה שיצרו המגשים הפתוחים.

תאי איירווייס. ShutterStock
על חברות תעופה מוטלת האחריות לוודא שהמגשים מקופלים לפני הנחיתה. תאי איירווייס/ShutterStock

אף אחד לא ענה לקריאה

כאשר הטיסה, שנמשכה כשעתיים, עמדה להסתיים, הופתעה מאנה לשמוע את קברניט המטוס קורא לדיילות להתכונן לנחיתה, בעוד שמגשי האוכל של חלק מהנוסעים עדיין היו פתוחים ועליהם נמצא האוכל. לדבריה, הדיילות כלל לא שמו לב לעניין זה. מאנה אף לחצה על כפתור הקריאה כדי להזהיר את צוות האוויר, אך איש לא ענה לקריאתה.

דובר חברת התעופה הגיב ואמר כי עשויות להיות מספר סיבות לכך שהמגשים לא נאספו לפני הנחיתה, אך הוסיף כי "חברת התעופה לא תהיה שאננה בכל הקשור לחקירת האירוע הזה".

כאמור, החברה פתחה בחקירה דחופה כדי לברר מדוע וכיצד התרחש מקרה זה. עוד נמסר כי "תאי איירווייס מבקשת להדגיש כי החברה רואה חשיבות עליונה בבטיחות הנוסעים. לצוות האוויר יש רשימת בדיקות (שיש לבצע) כדי להבטיח את תקינות תא הנוסעים לפני ההמראה ולפני הנחיתה, ועליו לעבוד על פי תקני בטיחות תעופה בינלאומיים".

על פי הדיווחים, רק לאחר הנחיתה בבנגקוק, הבין צוות האוויר שמגשי האוכל נותרו פתוחים, ורק אז נאספו מהם הארוחות. על פי אחד ההסברים האפשריים לעניין, מה שקרה הוא שמערבולות אוויר שהיו צפויות במסלול הטיסה, גרמו לקברניט להמליץ לצוות האוויר לשבת ולהיחגר, כך שפינוי המגשים הנותרים נשכח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully