וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם חייבים להכיר: הטריק המדהים לגילוי מצלמה נסתרת במלון עם הסלולר

דיילת העלתה לטיק-טוק סרטון שבו היא מדגימה שני טריקים פשוטים שיאפשרו לכם לדעת אם מצלמים אתכם במלון או בדירת הנופש

אלה המקומות בהם מסתירים מצלמות נסתרות בחדרי מלון/@malwaretech

הטריק הזה עומד לשנות את חייכם (או לפחות לשמור על הפרטיות שלכם בחדר המלון). דיילת וטיק-טוקרית הולנדית בשם אסתר העלתה סרטון שכבר זכה לכ-3.5 מיליון צפיות ולכמעט חצי מיליון לייקים, ובו היא מדגימה שני טריקים לגילוי מצלמה נסתרת שאולי חבויה בחדר המלון שלכם. שני הטריקים הללו ניתן לביצוע פשוט באמצעות הסמאטרפון שלכם.

כידוע, מצלמות נסתרות בחדרי מלון ושאר אתרי נופש גורמות לדאגה בקרב לא מעט מטיילים. הרי אף אחד לא באמת מרגיש בנוח עם הרעיון שמישהו אולי מצלם אותו בהיחבא. וזה עלול לקרות במיוחד בדירות נופש שבהן בעלי הבית מעוניינים לעקוב אחר מה שמתרחש בנכס שלהם.

הפרטים הקטנים: כך תגלו אם מצלמים אתכם בדירת ה-Airbnb

זוג שכר דירה ב-Airbnb וגילה בה מצלמת וידאו מוסתרת

טיסה חולנית: הטייסים הטמינו מצלמה נסתרת בשירותי המטוס

מראה, מראה שעל הקיר - מי מסתתר מאחוריך?

בסרטון שהעלתה לטיק-טוק, מדגימה אסתר את שתי השיטות. הראשונה היא בדיקה של המראות בחדר האירוח. כדי לגלות אם מסתתרת מאחוריהן, יש לגעת בזכוכית עם קצה האצבע ולהביט היטב במה שקורה: אם נוצר רווח של כסנטימטר בין האצבע שלכם לבין ההשתקפות שלה, הרי שהמראה עושה את עבודתה כראוי. עם זאת, אם האצבע וההשתקפות מתאחדות יחדיו, הדבר עלול לעורר חשד. ואם אתם כעת חושדים שמדובר בסוג של מראה דו-כיוונית, אפשר פשוט לכבות את האורות בחדר, להדליק את האור בפנס הטלפון שלכם ולהצמיד אותו אל פני המראה. כך תוכלו לגלות אם בצד השני שלה יש חדר שממנו צופים בכם או מצלמים אתכם.

בסרטון שלה, אסתר עוברת מהמראות שבחדר השינה אל חדר הרחצה, שם היא בודקת את המקלחת. בנוסף, היא בוחנת היטב באמצעות תאורת הסלולרי שלה את המתקן לגילוי אש ועשן, את הטלוויזיה ואת הווילונות. מאחר שבמצלמות נסתרות (כמו בכל מצלמה אחרת) ישנן עדשות שמחזירות את האור שמכוון לעברן, הרי שיהיה זה רעיון מצוין לכבות את אורות החדר, להגיף את הווילונות ולבדוק את הפריטים השונים בחדר באמצעות תאורת הטלפון שלכם. כך תוכלו לזהות השתקפויות של מצלמות נסתרות.

עם זאת, קחו בחשבון שזה עלול לקחת זמן-מה, מאחר שיש להאיר לכל מיני כיוונים. הסיבה: ההשתקפות מתרחשת רק כאשר האור שאתם מכוונים פוגע בזווית הנכונה בעדשת המצלמה הנסתרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טריק של דיילת לחיפוש מצלמה נסתרת במלון. טיקטוק, צילום מסך
שני הטריקים לגילוי מצלמות נסתרות מתבצעים באמצעות הסמאטרפון שלכם. אסתר בפעולה/צילום מסך, טיקטוק

תתאמנו עם שלט הטלוויזיה

אתר Mirror מוסיף עוד כי ישנן מצלמות נסתרות העושות שימוש בתאורת אינפרה-אדום לצורך צילומים בחושך. תאורה מסוג זה אינה נראית לעין האנושית, אך ניתן לגלות אותה באמצעות הטלפון. לדברי מומחי אבטחה של חברת קספרסקי (Kaspersky), "כאשר מצלמים בחושך, מקור האור האינפרה-אדום יופיע על המסך כנקודה שנראית כאילו היא פועמת".

יש לזכור כי ייתכן שהמצלמה הראשית של הסמאטרפון לא תעשה היטב את העבודה כי ברובן יש מסנן של תאורת אינפרה-אדום, לכן מומלץ לבצע זאת עם המצלמה הקדמית (זו שמשמשת לצילומי סלפי). "כדי להתאמן ולבדוק האם הסמארטפון שלכם מתאים למשימה, ניתן להתנסות בכך על שלט הטלוויזיה, שגם הוא פולט אור אינפרה-אדום", מציעים המומחים. "ואם הטלפון שלכם אינו יכול להפעיל את המצלמה והפנס בו-זמנית, יש להשתמש בפנס נפרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully