וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשמרו את הלינק הזה: נער יצר מפה חינמית של כל חניוני הלילה בישראל

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 7:26

רועי לי, בן 18 בסך הכל, אסף את כל חניוני הלילה בישראל ו"שם" אותם על מפה של גוגל שניתן לפתוח ולשמור אצלכם, והכל בחינם כשירות למטיילים. כיום יש במפה מעל 340 חניוני לילה ונקודות שניתן לישון בהן בכל אזור בארץ

חניון לילה מצפה המכתש בנגב/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

יוצאים לקמפינג בארץ אבל לא יודעים איפה? יופי, לשם כך יש המון חניוני לילה ברחבי הארץ. אבל איפה מוצאים אותם?

רועי לוי, בן 18, ישב במשך שנתיים ו"אסף" כמעט את כל החניוני הלילה בישראל, ו"שם" אותם על מפה של גוגל שניתן לפתוח ולשמור אצלכם, והכל בחינם כשירות למטיילים.

"זה התחיל בשנה שעברה", הוא סיפר לוואלה! תיירות. "הייתי אז נער בכיתה י"א, וזו הייתה התקופה של שביל הגולן. נפתחה קבוצת וואטסאפ של כל האנשים מרחבי הארץ שמתכננים לצאת לשביל, והשאלה העיקרית שנשאלה שם הייתה 'איפה אפשר לישון בסוף כל יום?' הבנתי שאין מספיק מידע על לינת השטח בארץ, והתחלתי למפות רק את הגולן ושלחתי בקבוצה שאנשים יוכלו להעזר בזה".

רועי מסביר שלא כל הנקודות במפה הן באמת חניון לילה, אלא נקודות שבהן הלינה אפשרית ומותרת. "במפה ישנם מספר סוגים של מקומות: חניונים של רשות הטבע והגנים, חניונים בתשלום, כאלה עם שירותים, מקלחות, מים, לפעמים חשמל ועוד. יש חניונים של קק"ל, שנמצאים בעיקר ביערות עם שולחנות פיקניק ופחים, ויש נקודות טובות ללינה שלא מוגדרות חניון, כמו למשל נהר הירדן, החופים בכנרת וכדומה".

פותחים שנה בשטח: 12 הצעות לגלמפינג וקמפינג לכל כיס
10 אתרי קמפינג מומלצים בדרום הארץ
כולם רוצים לישון בשטח: כך הפכו חניוני הלילה למוצר הכי מבוקש

מפת גוגל עם חניוני לילה בישראל. רועי לוי, אתר רשמי
יותר מ-340 חניוני לילה על המפה שיצר רועי/אתר רשמי, רועי לוי
מפת גוגל עם חניוני לילה בישראל. רועי לוי, אתר רשמי
"ברוב המקומות במפה יש תיאור של הנקודה, מה יש בה ותמונה של החניון". חניונים בצפון/אתר רשמי, רועי לוי

"החברים התלהבו, אז החלטתי להפיץ לציבור"

לאחר שסיים למפות את כל חניוני הלילה ברמת הגולן, התקדם רועי בהמשך לשאר חלקי הארץ. "כדי לאסוף את המידע המדוייק ביותר והנכון ביותר, נעזרתי בתוכנת 'עמוד ענן' ובאפליקציה 'israel hiking maps', הוא מסביר. "שלחתי לחברים הקרובים, והם התלהבו וסיפרו לי כמה שהם השתמשו בזה, והחלטתי להפיץ את זה גם לציבור הרחב".

כרגע במפה יש מעל 340 חניוני לילה ונקודות שבהן ניתן לישון בשטח בכל הארץ, ורועי מוסיף שהמפה עוד משתפרת ומתעדכנת מפעם לפעם. "ברוב המקומות במפה אמור להיות תיאור של הנקודה, מה יש בה ותמונה של החניון. אם יש נקודות שדיין אין להם פרטים כאלו - זה כי המפה עדיין ממשיכה להיבנות, והתיאורים שלהן יגיעו בהמשך. יש לשים לב לא לישון במקומות אסורים או כאלו הפוגעים בחיות הבר וכמובן לקחת את הזבל ולא להשאיר בחניונים".

אז כל הכבוד לרועי! והנה מפת חניוני הלילה של ישראל. שמרו על הטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully