וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לישון מבלי לשלם: 5 חניוני לילה ללא תשלום בלב הטבע

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 15:01

עדיין לא הספקתם להזמין מקום לינה לפסח והכל כבר מלא? אם תסכימו לצאת מאזור הנוחות שלכם, תגלו את נפלאות לינת השטח בחניוני הלילה החינמיים שמסתתרים בלב הטבע. הקומזיץ והכוכבים המנצנצים כבר כלולים בחבילה

חניון לילה הר יהורם בשמורת טבע מסיב הרי אילת/צילום: חן טופיקיאן, רשות הטבע והגנים

יש לנו יכולת לחזות את העתיד. הנה: ברגע שאתם קוראים את הכתבה הזו, רוב מקומות הלינה ברחבי הארץ כבר יהיו תפוסים לפסח. אנחנו מדברים על בתי מלון, צימרים, אתרי קמפינג בתשלום, הוסטלים וכל השאר.

אז לטובת מי שהתעצלו, דחו או סתם לוקים בספונטניות יתר - הנה הצעה מעולה שתוציא אתכם מאזור הנוחות שלכם: לינת שטח בחניוני שלט.

חניוני שלט הם חניוני לילה המצויים בלב הטבע. מצד אחד הם חינמיים לחלוטין - בלי להוציא שקל ובלי לתאם מראש. מצד שני, הם הכי לא מפנקים. אין בהם מקלחות, מאהלים מוסדרים או אפילו גזלן עם גלידה. יש בהם פשוט מקום לישון תחת שמים זרועי כוכבים. בחלקם יש אפילו ברז מים וסהרונים (נישות המיועדות להגן עליכם מפני רוחות עזות). המפנקים שבהם מציעים אפילו שירותים אקולוגיים. היתרון הגדול: באים, מקימים אוהל, מדליקים מדורה (במקומות המותרים), ישנים ומתעוררים הישר אל הטבע. רק תביאו אוהל ונשנושים - ואתם מסודרים.

ברחבי הארץ יש יותר מ-100 חניוני שלט. הנה חמישה מהשווים שבהם, חלקם זכו לאחרונה בפיתוח ושיפוץ. אל כל החניונים המתוארים בכתבה זו ניתן להגיע עם רכב פרטי.

חניון לילה הר יהורם. דורון ניסים, רשות הטבע והגנים
חניון לילה הר יהורם/רשות הטבע והגנים, דורון ניסים

חניון לילה ברכת צפירה: במרחק נגיעה מערד

ברכת צפירה מציעה את אחד מטיולי המים הטובים ביותר במדבר יהודה. מדובר בגב עמוק בנחל צאלים, שההליכה אליו אינה ארוכה, וקצת מאתגרת. אז אם אתם רוצים להיות ראשונים במים, נסו פשוט ללון בחניון הלילה הממוקם כ-1.5 ק"מ מברכת צפירה.

החניון שודרג לפני כשנה וחצי, ונוספו לו סהרוני אבן וסימונים נוחים וברורים בין מתחמי הלינה לבין חניות הרכב. תביאו אתכם הרבה מים. לפני השקיעה, מומלץ לצעוד כמה דקות בשביל חדש שיוצא מהחניון ומגיע אל "תצפית ברכת צפירה", גבוה מעל נחל צאלים. פשוט מקסים.

להגיע: מכביש 3199 מערד לכיוון מצדה-מערב. כשמגיעים לכפר הנוקדים, פונים שמאלה וממשיכים בדרך עפר עד חניון הלילה.
טיול של בוקר: ברכת צפירה כמובן. אפשר גם לנסוע למסלול בנחל קינה, כולל טבילה בגב קינה (המסלול המעגלי המלא בנחל קינה מיועד למשפחות מיטיבות לכת ואורכו כשמונה ק"מ. אפשר גם להגיע לגב ולחזור באותה הדרך).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חניון לילה ברכת צפירה. איל שפירא, איל שפירא
שודרג לפני כשנה וחצי. חניון לילה ברכת צפירה/איל שפירא, איל שפירא

חניון האגם - פארק הכרמל: הכרמל המפנק

חניון הלילה השוכן לצד האגם שבתוואי נחל אורן בכרמל, תמיד נעים. גם כאשר מלא פה, אפשר למצוא פינה שקטה יחסית. החניון מסוגל להכיל כ-700 לנים, והוא מעוטר בכרמי זיתים ועצי חורש. להשלמת הסצנה הציורית, אכן יש פה אגם. עונתי אמנם, מלאכותי אמנם, אבל בכל זאת - אגם.

יחסית לחניוני השלט המדבריים, חניון הלילה הזה כולל שירותים, ברזייה, פחי אשפה ושולחנות פיקניק. מומלץ להגיע מוקדם ולתפוס מקום. בכל זאת, פסח.

להגיע: חניון האגם בווייז. הגעה מכביש 721, מצפון לצומת אורן.
טיול של בוקר: מסלול משפחתי קל יחסית בנחל אורן, שכולל תצפיות פנורמיות, עתיקות, חורש מוצל וכמובן - האגם. אורך המסלול כ-3 ק"מ. את המסלול אפשר להתחיל ולסיים באוהל שלכם.

שביל האלונים חניון האגם בכרמל. צילום: אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
החניון מסוגל להכיל כ-700 לנים. האגם בחניון האגם/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אריאלה אפללו

חניון משואה - פארק בריטניה: נשארים במרכז

כשכולם נוסעים לקצוות של ישראל - מצפון ועד דרום, יכול להיות מרענן ללון דווקא במרכז הארץ. בפארק בריטניה שבשפלה נמצא חניון משואה. לצד כל יתרונותיו (בעיקר העובדה שהוא משמש נקודת יציאה לשפע של טיולים באזור), שימו לב לשקיעה שנראית ממנו בזמן הנכון. המראה מהפנט. בחניון יש נקודת מים ושירותים, אך במקרים רבים הם נעולים בשעות הלילה.

להגיע: החניון ממוקם כמה מאות מטרים מהכניסה למצפה משואה בפארק בריטניה (הגעה מכביש 38).
טיול של בוקר: טיול קליל ב"שביל האלות" הסמוך. מומלץ גם לשלב תצפית נוף יפה במצפה עזקה. שני הטיולים קלים ומתאימים למשפחות עם ילדים.

מצפה משואה. עומר זיו, מערכת וואלה! NEWS
מצפה משואה בפארק בריטניה/מערכת וואלה! NEWS, עומר זיו

פארק גורן: בלב החורש הגלילי

אחת מפינות החמד של הגליל המערבי מגיעה בדמות פארק גורן - מרחב נהדר לטיולים, רביצות, פיקניקים וגם לינת שטח לאוהבי טבע. כאן, גבוה מעל נחל כזיב, ממתינים לכם כ-2,000 דונמים של מרחבים ירוקים, שבהם סומנו מסלולי טיול. ברחבי הפארק מצויים מספר חניוני לילה משולטים. פשוט ביחרו את החביב עליכם. בכל חניון יש ברזייה, בחלקם יש שירותים (אך אלו עשויים להיות נעולים בשעות החשכה).

להגיע: הכניסה המרכזית לפארק גורן מצויה כקילומטר ממזרח לקיבוץ איילון (הגעה מכביש 899). מומלץ להגיע בשעה סבירה כדי לתפוס מקום טוב. יש לתאם לינה עם קק"ל בטלפון 04-9950102.
טיול של בוקר: ירידה אל נחל כזיב והליכה לאורכו עד עין תמיר. אופציה קצרה יותר היא ירידה לתוואי הנחל וטיפוס אל מבצר המונפורט.

קמפינג בפארק גורן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
רביצות, פיקניקים וגם לינת שטח. קמפינג בפארק גורן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

חניון לילה הר יהורם: חניון מהז'ורנל

הסיבה שאנחנו מתייחסים אל חניון לילה הר יהורם כ"חניון מהז'ורנל", היא תנופת הפיתוח והשדרוג שלו, שהפכה אותו לאחרונה לאחד השווים מסוגו. כן, הוא עדיין פראי וספרטני, אבל נוספו לו סהרונים נגד רוח ואפילו ברז מים שמחובר למכל גדול, שאותו מקפדים ברשות הטבע והגנים למלא פעמיים בשבוע. ולצד כל אלו - נוף מדברי מהמם של הרי אילת. יש פה גם מוקדים מיוחדים המיועדים להבערת אש. ובכלל, זהו חניון גדול למדי, שיכול לאכלס בקלות 700 מטיילים. למעשה, החניון הזה הוא חלק ממספר חניוני לילה על תוואי "שביל הרי אילת", מה שיאפשר למטיילים הקשוחים יותר מביניכם לבצע טיול של מספר ימים בשטח.

להגיע: צפונית לכביש מעלה אילת, כ-2.5 ק"מ ממזרח למחסום נטפים.
טיול של בוקר: שביל טיול חדש יחסית ממתין לכם בנחל שלמה. זהו מסלול מעגלי הכולל תצפית נהדרת לעבר הרי אילת ומפרץ אילת. אורך המסלול כ-4.5 ק"מ ורמת הקושי בינונית. נקודת ההתחלה והסיום בחניון לילה נחל צפחות. חובה להצטייד במפה ובתיאור המסלול.

חניון לילה הר יהורם בשמורת טבע מסיב הרי אילת. חן טופיקיאן, רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
עבר לאחרונה פיתוח ושדרוג. חניון לילה הר יהורם/רשות הטבע והגנים, חן טופיקיאן, רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully