וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנפץ הגולגלות: צבוע מפוספס אוכל פגרים, אבל עד הסוף

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 0:31

הצבועים המפוספסים ניזונים מקשת רחבה של מזונות, בעיקר פגרים, ובעל דרכים מגוונות מאוד להשיג אותם. שן הלחי המאסיבית שלו ומערכת השרירים, מאפשרות לצבוע לכרסם ולשבור עצמות, שריון של צב יבשה ועוד

צבועים נלחמים בתל קריות/צילום: עיסא אבו יונס, רט"ג

יש בטבע הישראלי חיה כל כך עוצמתית, שהלסת שלה מסוגלת אפילו לפצפץ עצמות. לדברי עזרא חדד פקח רשות הטבע והגנים, הצבועים המפוספסים ניזונים מקשת רחבה של מזונות ודרכים מגוונות מאוד להשיג אותם. "עיקר המזון שלהם הוא פגרים - כאלו שנמצאו מתים בשטח, דרוסים בכביש או שאריות שהשאירו להם בעלי חיים כמו זאבים ותנים. בנוסף, הם גם צדים בעלי חיים קטנים - מכרסמים, זוחלים, ציפורים פצועות או חלשות וכדומה", הוא אומר.

לדבריו, צבועים החיים ליד יישובים נוהגים להיכנס ולאסוף מזון מפחי האשפה. "פחות מוכרת העובדה שהם לא ניזונים מבשר בלבד - צבועים נהנים גם מפירות וירקות, הן שמקורם בטבע והן משדות חקלאיים".

תיעוד נדיר בערבה: צבוע טורף עופר צעיר, והכל תועד במצלמה
תושב עוספיה שיסה את כלביו בצבוע, שמת בייסורים קשים, וייכנס לכלא
באמצע המדבר: תיעוד נדיר של שני צבועים מפוספסים בקרב אימתני

צבוע עם גולגולת של צבי. עזרא חדד, רשות הטבע והגנים
צבוע עם גולגולת של צבי/רשות הטבע והגנים, עזרא חדד
צבוע עם גולגולת כבש. עזרא חדד, רשות הטבע והגנים
צבוע עם גולגולת כבש/רשות הטבע והגנים, עזרא חדד
צבוע עם צב יבשה. עזרא חדד, רשות הטבע והגנים
צבוע עם צב יבשה/רשות הטבע והגנים, עזרא חדד

שן לחי מאסיבית

הצבוע המפוספס הוא בעל שן לחי מאסיבית, בנוסף למערכת שרירים שמאפשרות לו לכרסם ולשבור עצמות, שריון של צב יבשה ועוד. התפתחות שיניים בעלות יכולת ריסוק, והיכולת למצות הזנה אפילו מעצמות שהתייבשו זמן רב בשמש, היא אחת מההסתגלויות הראשונות במעלה של הצבוע המפוספס.

יכולת מדהימה נוספת היא העובדה שהוא מסוגל לשתות מים מאיכויות שונות, החל ממים רעננים ועד מים מלוחים. צבועים נוהגים גם להטמין מזון - הם יקחו שרידי פגרים גדולים למאורה שלהם, יטמינו עצמות וחלקי עור בתוך עשבייה סבוכה, ויחזרו מאוחר יותר לסיים את הארוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully