וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב עוספיה שיסה את כלביו בצבוע, שמת בייסורים קשים, וייכנס לכלא

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 9:53

בית משפט השלום בחיפה גזר שלושה חודשי מאסר בפועל על תושב הצפון, ששיסה את שני כלביו בצבוע ליד ביתו, עודד אותם ואף תיעד את המתרחש והעלה לפייסבוק עם הכינוי "האריות שלי". אזהרה: סרטון קשה מאוד לצפייה!

אזהרת צפייה קשה: כלבי אקיטה שוסו בצבוע שמת בייסורים/שימוש לפי סעיף 27א

**אזהרת צפייה: תיעוד אכזרי ביותר!**

תיעוד וידאו מזעזע ששותף בפייסבוק באוגוסט 2019 והגיע לידי רשות הטבע והגנים שפתחה בחקירה בעקבותיו, הוביל היום (רביעי) לגזר דין של שלושה חודשי מאסר בפועל כנגד תושב הכפר הדרוזי עוספיה שבכרמל בשנות ה-40 לחייו בגין ציד אכזרי של צבוע, המוגדר בחוק כחיית בר מוגנת, באמצעות שני כלביו.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי רשות הטבע והגנים וגזר הדין שניתן על ידי השופט זאיד פלאח בבית המשפט השלום בחיפה, באוגוסט 2019 הנאשם הבחין בשני צבועים בסמוך לרכבו וביתו בעוספיה ושחרר את שני כלביו, שהם כלבי תקיפה מסוג "אקיטה" כדי לשסותם בצבועים. הנאשם נכנס לרכבו, נסע אחרי הכלבים שהתרחקו כ-400 מטרים מביתו ושם ראה שהכלבים תפסו את אחד הצבועים, שהיה פצוע וצולע. הכלבים תקפו ונשכו את הצבוע באכזריות ובעודו צופה במתרחש, הוציא הנאשם את מכשיר הטלפון הנייד שלו וצילם סרטון, במסגרתו תיעד את התקיפה של שני הכלבים כלפי הצבוע. זאת תוך שהוא קורא בקול ומעודד אותם להמשיך ולתקוף את הצבוע שוב ושוב ללא רחם. עקב מעשי התקיפה והנשיכות הרבות של הכלבים, בעידודו של הנאשם, הצבוע מת ביללות ובייסורים קשים.

הנאשם העלה בעצמו את הסרטון הקשה והאכזרי לאינטרנט באמצעות פוסט בפייסבוק, במסגרתו התפאר על האקט האכזרי שביצעו כלביו וכינה אותם "האריות שלי".

תושב עוספיה שיסה את כלביו בצבוע שמת, וייכנס לכלא. שימוש לפי סעיף 27א, צילום מסך
הצבוע מת בייסורים לאחר ששני כלבי האקיטה שוסו בו/צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27א

"הנאשם הגדיל באכזריותו כאמר שהוא גם נהנה מכך"

בהכרעת הדין שניתנה לאחר ניהול המשפט ושמיעת העדים, כתב השופט כי "הנאשם למעשה הודה שהוא עודד את כלביו להמשיך ולתקוף את הצבוע גם לאחר שהוא נכנע, והנאשם הגדיל באכזריותו כאשר אמר, שהוא גם נהנה מכך".

הנאשם הורשע בעבירות של ציד ללא רישיון או היתר, איסור ציד בשיטות אכזריות ואיסור ציד בלילה ומעבר לעונש של שלושה חודשי מאסר בפועל נגזרו עליו גם שישה חודשי מאסר על תנאי אם יבצע עבירות דומות תוך שלוש שנים מיום שחרורו ממאסר, קנס בסך 10,000 שקלים והתחייבות כספית בסך 50,000 שקלים להימנע מביצוע אחת או יותר מהעבירות בהן הורשע בתיק זה וזאת למשך שלוש שנים מיום גזר הדין.

עוד בוואלה!

סוף-סוף מעט צדק: מאסר חסר תקדים לציד הצבאים הסדרתי

לכתבה המלאה
צבוע. יובל דקס, החברה להגנת הטבע
צבוע (צילום אילוסטרציה)/החברה להגנת הטבע, יובל דקס

"המורשע הביא חוות דעת פסיכיאטרי שהפחיתה את גזר הדין"

את התיק מטעם רשות הטבע והגנים ניהל עו"ד רונן מאיר. לדברי שי פרץ, התובע הראשי ברשות הטבע והגנים: "מדובר באירוע אכזרי ביותר אשר נענה באופן ראוי על ידי בית המשפט הנכבד עת הטיל על הנאשם, עונש מאסר לריצוי בפועל לצד רכיבי ענישה משמעותיים נוספים. בכך הולך בית המשפט השלום בחיפה בתלם אותו התווה בית המשפט העליון שקבע כי מקומם של המתאכזרים לחיות הבר המוגנות הינו בנסיבות המתאימות, מאחורי סורג ובריח, וזאת בין היתר לצורך הרתעת נאשמים מסוג זה ועבריינים פוטנציאלים נוספים".

פרץ הוסיף ואמר לוואלה! תיירות, שלא מדובר בצייד רגיל, אלא אדם שהחזיק כלבים ופתאום נכנס צבוע למתחם שלו, וזו גם עבירה ראשונה שלו בתחום. "רשות הטבע והגנים ביקשה שישה חודשי מאסר בתיק הזה, וגזר הדין שהתקבל הוא בגדר ענישה שראויה בנסיבות העניין", אמר.

עוד הוסיף פרץ, כי גזר דין לא יומר לעבודות שירות, כי האשם לא נמצא כשיר מבחינתו לכך ובית המשפט עמד על כך שהוא ייכנס לכלא. "המורשע הביא חוות דעת פסיכיאטרי שהפחיתה את גזר הדין, ולמרות חוות הדעת שהוא הציג - שמאסר בפועל יהווה עבורו סכנת ממשית - עדיין בית המשפט קבע לו מאסר, ולכן העונש ראוי בנסיבות העניין, וזה קריטי מבחינתנו גם לעתיד", אמר.

לדברי ליעד לינג, ממונה חקירות ומודיעין במחוז צפון של רשות הטבע והגנים: "מדובר בפעולות של שיסוי, ציד והתעללות אכזרית בצבוע שהובילו למותו בייסורים. גזר הדין שניתן הוא פרי פעולות אכיפה וחקירה שנוהלו על ידי פקחי וחוקרי רשות הטבע והגנים בשיתוף האגף לרווחת בעלי חיים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות במטרה למצות את הדין עם הנאשם. אנו נמשיך בפעולות הסברה ואכיפה נחושות על מנת למנוע הישנות מקרים אלו ולצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה בחיות הבר ותופעת הצייד הלא חוקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully