וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף החם ביותר באירופה: אתרי הסקי סובלים ממיעוט בשלג

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 17:18

זהו החורף היבש ביותר באירופה מזה מאות שנים, והכל הודות להתחממות הגלובלית שמשפיעה על מיעוט שלג באתרי הסקי באירופה, שנעזרים בשלג מלאכותי כדי לאפשר תנאי גלישה מינימליים. אך ינואר עוד לפנינו ויש מי שאופטימי

סקי בעיירה מורזין, אוסטריה, 29.12.22/צילום: anastasialucy, טיקטוק

אצלנו אין כל כך גשם בחורף הדי שחון הזה, אבל באירופה, שאמורה להיות מושלגת מאוד בתקופה זו - לא רואים כמעט שלג. אתרי הסקי הפופולריים באירופה וריזורטים של חורף נמצאים בבעיה קשה השנה, היות ומזג האוויר המתון יחסית הותיר אזורים רבים ביבשת ללא שלג.

מדרונות הסקי בהרי האלפים ובמקומות הרריים קטנים יותר, מסתמכים בימים אלה על שלג מזויף ותותחי שלג כדי ליצור מסלולי גלישה צרים, המתפתלים במורד הקרקע הסלעית והשוממה. אתרי סקי בהרי האלפים באוסטריה, גרמניה ושוויץ, כמו גם בהרי הפירנאים באנדורה, מתמודדים עם ינואר חם מאוד, שהביא לשיא בטמפרטורות גבוהות בחלקים רבים באירופה. עם זאת, אתרי הסקי המרכזיים ביבשת, כמו בצרפת, מלאים בשלג ופועלים מזה שבועות רבים, והשיא כנראה עוד לפניהם. לצד זאת, במדינות שאינן נמנות עם "אריות הסקי" הנ"ל, חלה עליית טמפרטורה גבוה. כך, למשל: פולין - 19 מעלות, דנמרק - 12.6 מעלות, הולנד - 16.9 מעלות, בלארוס - 19.6 מעלות, ליטא - 14.6 מעלות.

מומחים טוענים שהמחסור בשלג בעונה זו, מציע הצצה לעתיד המדאיג שמחכה לנו, שכן הטמפרטורות העולמיות מטפסות גבוה מתמיד עקב שינויי אקלים שנגרמו על ידי האדם.

אתר סקי עם שלג מלאכותי בפילצמוס, אוסטריה. 4.1.23. רויטרס
הגולשים נעזרים בשלג מלאכותי באתר הסקי פילצמוס, אוסטריה, כדי לגלוש. 4.1.23/רויטרס
אתר סקי עם מעט שלג בביילשניצה, בוסניה והרצגובינה. רויטרס
אתר סקי עם מעט שלג בביילשניצה, בוסניה והרצגובינה, השבוע/רויטרס

בצורת שלא נראתה כבר מאות שנים

תחנות מזג אוויר ברחבי אירופה רושמות את הטמפרטורות היומיות הגבוהות בכל הזמנים בחודשים דצמבר וינואר, כך על פי הארגון המטאורולוגי העולמי (WMO), במיוחד בערב השנה החדשה ובימים שאחרי.

גל החום היחסי והבלתי סביר לעונה זו, מגיע בעקבות הקיץ שהיה חם מאוד ובצורת בממדים שלא נראו כבר מאות שנים. כתוצאה מכך, חסר שלג חסר באזורים רבים שבדרך כלל מכוסים בלבן בתקופה זו של השנה, בין היתר בהרי האלפים והפירנאים.

יש לכך השפעה לא רק על ספורט החורף, אלא גם עשוי להחמיר את תנאי הבצורת בהמשך השנה באירופה, שכן שלג חורף בהרים כמו האלפים, הוא מאגר מים טבעי חשוב.

עוד בוואלה!

המקומות ההיסטוריים והנסתרים בעולם שנחשפו בגלל הבצורת

לכתבה המלאה
אתר סקי עם מעט שלג בזיפלד, אוסטריה. 7.1.23. GettyImages
אתר סקי עם מעט שלג בזיפלד, אוסטריה, 7.1.23/GettyImages
אתר סקי עם שלג מלאכותי בפילצמוס, אוסטריה. 4.1.23. רויטרס
גולש באתר סקי פילצמוס שבאוסטריה, סוחב את ציוד הגלישה שלו בין הדשא לשלג/רויטרס
אתר סקי עם מעט שלג בביילשניצה, בוסניה והרצגובינה. רויטרס
גם תותחי השלג לא עזרו לאתר הסקי ביילשניצה שבבוסניה והרצגובינה/רויטרס
גולשי סקי קרוס קאנטרי ברמסאו אם דכשטיין, אוסטריה, 6.1.23. GettyImages
גולשי סקי קרוס קאנטרי במסלול מכוסה בשלג מלאכותי ברמסאו אם דכשטיין, אוסטריה, 6.1.23/GettyImages

אתרי הסקי הגדולים - מלאים בשלג

עם זאת, יש לציין שרוב אתרי הסקי המוכרים במערב אירופה, כמו ואל טורנס בצרפת, פאסו טונלה באיטליה, אישגיל באוסטריה ואחרים פתוחים ומתפקדים כרגיל.

לדברי רונן כץ מנכ"ל SkiDeal שמוכרת חופשות סקי לישראלים, אין כל כך ממש בידיעות על מיעוט שלג באתרי הסקי הגדולים, היות והם מכוסים שלג ועוד נכונו לנו ימים מושלגים בינואר, שהוא חודש מושלג מאוד בכל שנה. "התעוררנו הבוקר לידיעות כאלו ואחרות לגבי חלק מאתרי הסקי באירופה", אמר כץ לוואלה! תיירות. "בכל הנוגע לסוגיה זו, אני רוצה להרגיע ולומר שרובם המכריע של אתרי הסקי שלנו פתוחים עם שלג, ובתנאי גלישה הדומים לאלו ששררו בעונות האחרונות. בנוסף, השבוע צפוי שלג כבד ברחבי אירופה בכלל, ובאתרים שלנו בפרט. כולכם מוזמנים להנות מחופשות סקי ומסיבות אפרה סקי באקסטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully