וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עף אל עצמי: זה לא משבר, זה קרע גיל ה-40

יגאל לרנר

22.3.2018 / 13:46

"זה כמו גלישת גלים רק יותר כיף", אמרו ליגאל לרנר, שיצא לחופשת סקי לראשונה בחייו. תנועה קטנה ובלתי צפויה שעשה על הסנובורד, גרמה לקנאק מהברך וקרע במיניסקוס. אבל אז הוא גילה את הספא המשותף בעירום וכמה שנאפסים שדאגו שהחופשה לא תהיה טוטאל לוסט

תאונת רכבל סקי בגיאורגיה/צילום גולשים

בווידאו: תאונת רכבל באתר סקי בגיאורגיה, בשבוע שעבר

"תשמור על עצמך", אמרו לי כולם - המוכרת בחנות השכרת הציוד, העורך באתר התיירות ובעיקר אשתי שהחליטה להפתיע ושלחה אותי לחוויית השלג הראשונה שלי בגיל 40(גרסת הסנובורד ליתר דיוק), ביחד עם יובל וגיא עמוסי הטסטוסטרון המנוסים והמכורים, עידן הקרח מתחיל מבחינתי עכשיו.

"זו לא חופשה, חביבי באת לתת עבודה", הם דאגו לעדכן אותי עם המראת המטוס, ואכן די מהר הבנתי - חופשת סקי זה אוקסימורון: מדובר במחנה אימונים - אתה מטפס, מזיע, מתאמץ, מקבל מכות, מותח שרירים שלא הכרת ומגיע מרוט לחדר בערב, האדרנלין מתארגן על מנה חדשה מחר בבוקר. למי ששורד ומנתב נכון את הכוחות, נשאר מקום לבילויי הערב, מסיבות האפרה-סקי.

כל קשר למושג חופשה כפי שהכרתי או חשבתי שאני מכיר - דורש הגדרה מחדש עם המירוץ אחר עוד אתרים חדשים בפרשה הידועה בכינויה: שלג שלג תרדוף.

זו כתבה שמתחילה את עצמה במרפסת החדר במלון, עם נקניק מקומי ופלאסק ביום שישי שמשי (לפני כניסת שבת) על מנת לייעל את הזמן It's shnaps time ונגמרת עם נחיתת המטוס בנתב"ג. למה לטפס על הרים (או לגלוש עליהם), כי הם שם אני חושב לעצמי, יושב וכותב, כמו על נהרות בבל שם ישבנו ובכינו, אל מול ההרים המושלגים כשפעמוני הכנסייה ברקע. גוטה מורגן גם לכם.

"אתה הולך להתמכר", הצדיק את הבחירה החבר ואיש השלג רונן רק כמה ימים קודם לכן, "זה כמו גלישת גלים רק יותר כיף - לא צריך להתאמץ ולחתור אל הגל, אתה פשוט עולה עם הגונדולה אל ההר ומיד חוזר לגלוש, המסלולים מתחלפים ויש הרבה יותר נופים, בקיצור שנה הבאה אנחנו עושים את זה יחד" ובאוסטריה, באופן מובהק, עדין עושים יותר סקי מסנובורד.

סקי במאיירהופן. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
"אתה הולך להתמכר". האומנם? עיירת הסקי מאיירהופן, אוסטריה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

תעשה כל יום משהו שמפחיד אותך

בינתיים, יצאנו לדרך בקומבינה אווירית משולשת - טיסה של סנדור, בחברת ישראייר עם צוות של אל על. יחד עם לא מעט ישראלים (קהילה של כ-50 אלף מאלו בארץ - כולל יסמין מכפר שמריהו ואושרי מבאר שבע, המטוס ככור היתוך), נחתנו בזלצבורג ומשם שעתיים וחצי בנסיעה למאיירהופן. 3,500 איש גרים בעיירה המנומנמת והמושלגת הזו בעמק הזילר, הנמצא במחוז טירול האוסטרי. הסקי פס מכסה 600 קילומטרים, 136 מתוכם רק באתר המקומי, כך דווחנו.

10 מיליון תושבים באוסטריה נהנים ביותר ממאה אתרי סקי, אבל לנו יש את ים המלח. בארץ הקודש, אגב, באופן מפתיע אתר החרמון מספק 45 ק"מ של גלישה. הדבר היחיד שהזכיר לי כאן את הארץ ופרשת תיק 3000 היה גובה ההרים. הרכבים הכי עסוקים בשלב הזה של שיא עונת השלג הן המפלסות, הן מגיעות גם למסלול התלול באוסטריה, החרקירי. מסלול שחור באורך 1,500 מטר הנמתח על פני גובה של 375 מטרים ומייצר שיפוע ממוצע של 78 אחוזים, שגבה לפני שלוש שנים את חייו של אחד הגולשים שלקח רחוק מדי את המנטרה של אשתי - תעשה כל יום משהו שמפחיד אותך.

ואני, ביום הראשון קיללתי את כל העולם, ביחס ישר לכמות הנפילות, ביום השני רק את מי שהביאני עד הלום וביום השלישי עברתי ל"מודה אני"... שם נעצרתי.

תנועה קטנה ובלתי צפויה גרמה לקנאק לא חרישי שנשמע מברך ימין, "יכול להיות יותר גרוע", אמרתי לעצמי שרוע על המסלול, חכם רואה את חצי הכוס המלאה, גם זו של הבירה.
מעבר מהיר לקליניקת הספורט המקומית, סשן צילומי רנטגן ו- MRI הזכירו לי את האמרה המיוחסת לוודי אלן, "כשאני רוצה להצחיק את אלוהים, אני מספר שיש לו תוכניות". הופה ואני בצד הלא נכון של הסטטיסטיקה או של הבורד, "יש לך קרע במיניסקוס", אבחן באבחה ד"ר סטויצ'קוב. "האם אפשר לחזור לגלוש אחרי מנוחה קצרה", עוד תהיתי בקול רם, "אם כך יש סיכוי גבוה שתאלץ לחזור עם מסוק", כאן הסתיימו שידורנו, כפי שתכננתי אותם.

בזמן שחברים שלי קורעים את ההר, אני קרעתי את המיניסקוס והספא, הופתעתי לגלות, שדווקא בעידן המי טו, הספא באוסטריה משותף לגברים ונשים, בלי הביגוד החל מגיל 16 ועד כמה שאתם מוכנים לספוג.

סקי במאיירהופן. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
600 קילומטרים של מסלולי גלישה. מאיירהופן/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

עוד נחזור אליך שנית מאיירהופן

למחרת, כבר מנסה להפוך את הלימונים ללימונצ'לו, כמו שאישה בהריון רואה יותר הריוניות סביבה, כך שמתי לב ליותר פצועים סביבי פתאום. כך הכרתי את עופר, אח לצרה ולתור בקליניקת הספורט, "אתה סומך על רופאים אוסטריים?" הוא שאל בחצי צחוק, "מקווה שלא סיפרת לו גם שיש לך אח תאום".

בכל יום סגריר, יש מצב שלא הייתי מתחבר עם מישהו שמתעקש שיגישו לו את הקפה רק מצד ימין ולא משמאל (ולמה לי פוליטיקה עכשיו), אבל אחדות הגורל חיברה שניים שלא נועדו בסיטואציה הגיונית אחרת. בימים הבאים חלקנו חוויות משותפות בקונדיטוריה המפונפנת של קוסטנר, עם בריג'יט בשנאפס בר המקומי המציע 42 סוגים שונים (כולל אחד מיוחד מאיצטרובלים), ממול מרק גולש מעולה ומשביע בארבעה אירו (חמש עם לחם) בדליקטסיה (מעדנייה בשפת הקודש) של גרוס (המכונה בפינו החזיריה), או במסעדה האיטלקית המבוקשת של מיקלה ממילנו. ולסיום החלק הקולינרי, אציין את הביקור במסעדה המקומית Griena, שעבורה חצינו חצי עיירה בכדי להתענג על מעדן בשר צבי שבהחלט מקיימת את ההבטחה - ככל שהמסעדה נידחת יותר, כך האוכל טעים יותר. ולסיום סיומת, יין גלו חם עם הופעה חיה במוס. מלצרים פה זה מקצוע שמכבד את הגיל.

"סטטיסטית זה ספורט מסוכן, אולי המסוכן ביותר עם אחוז פציעות גבוה מאוד בהשוואה לענפי ספורט אחרים. מה שמתחיל כחופשה משפחתית מפנקת יכול להיגמר עם רגל מרוסקת קשורה למוט ברזל בהטסה מיוחדת חזרה לארץ", עופר ניסה לנחם והמשיך בכמה מילים על הכנה פיזית (ריצות וקפיצות לא כל כך עוזר, יותר בכיוון של TRX וקרוספיט) ומנטאלית לקראת החוויה בלבן, זה אקסטרים אגרסיבי עם כל המשמעות: פציעות, מכות וכאבי שרירים - כך מצאתי את עצמי ישן בתנוחת כוכב ים, גפיים לצדדים וראש על שתי כריות.

"שלא לדבר על איתני הטבע ומזג האוויר שיכולים להשפיע/לשבש את חווית הגלישה - ערפל ושלג שגורמים למשטח המושלג להראות אחיד ומקשה באבחון השטח וצבעי המסלולים (ירוק, כחול, אדום, שחור) ובכל צבע יש גם גוונים". This mountain can kill, you must give him respect הוא נשמע כמו קזבלן מהול במרלון ברנדו.

עוד נחזור אליך שנית מאיירהופן אוסטריה, היית זופר (כלומר סופר, בהגה מקומית) אך כעת, כמו המיניסקוס, אני מרגיש קצת קרוע. עם זאת, לא סתם בחרתי לחזור ארצה עם חולצה ורודה, סופר את הימים עד "החופשה" הבאה... The snow must go on.

ותודה לאשתי, שבלעדיה כל זה לא היה קורה... בסך הכל רציתי לחזור הביתה בשלום, בחתיכה אחת. מקווה שאת תצליחי יותר באי היווני.

נ.ב.
משפט שבחור יקר בשם שי אמר לי: הגולש הכי טוב בעולם הוא זה שמסיים גלישה עם חיוך על הפנים. לא סתם לבית הקפה מול תחנת היציאה/חזרה מהאתר קוראים: Happy End.

סקי סנובורד במאיירהופן. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
באופן מובהק, עדין עושים יותר סקי מסנובורד. גולש במאיירהופן/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully