וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קר, לוהט והכל כלול: חופשת החורף המושלמת שלנו באירופה

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 22:54

גם אם אתם קצת מפחדים, קלאב מד טין הוא המקום בשבילכם לעלות על המגלשיים. ואם הדרכת סקי צמודה, ארוחות מסביב לשעון ואלכוהול חופשי לא שכנעו אתכם - אנחנו בטוחים שכשתראו את הבריכה הגדולה באלפים הצרפתיים ברקע ההרים המושלגים, כבר תחפשו את המזוודה הקרובה

בווידאו: קר, לוהט והכל כלול: חופשת החורף המושלמת שהיא הרבה יותר מסקי/מערכת וואלה!

החשש הגדול ביותר שלי לפני היציאה לחופשת הסקי בטין בצרפת היה שאשבור יד, רגל או כל דבר אפשרי אחר. בכל זאת, מעולם לא גלשתי - לא על סקייטבורד, רולר-בליידס וגלגיליות - וכל שכן, מן הסתם גם לא על מגלשיים או סנובורד. כאדם שאוהב ללכת על בטוח (בדגש על ללכת, ולא להחליק), חופשת סקי מעולם לא נראתה לי אטרקציה גדולה ובטח לא מעוררת קנאה - גם בסטוריז השווים ביותר (כן, אתם יודעים מי אתם). בסך הכל אני בן אדם די הישרדותי. אבל הפעם החלטתי להשאיר את החששות מחוץ למזוודה, ולאלפים הצרפתיים ארזתי בעיקר בגדים חמים וגופיות טרמיות (והרבה מקום פנוי לקניות, כי בכל זאת...).

לשמחתי, בקלאב מד דאגו שהנחיתה בחוויה המרתיעה תתחיל כבר בהמראה בנתב"ג. הטיסה לז'נבה נקבעה מבעוד מועד כבר עם הזמנת התאריכים לחופשה. גם ההסעה מהשדה למלון אורגנה על ידי הצוות - כך שכל שנשאר לי לעשות הוא בגדול כלום. כאחד שלא אוהב ביורוקרטיה ותיאומים - זה מאוד מצא חן בעיניי. וכך התחיל המסע שלי לארץ "הכל כלול" - יעד מסתורי אליו לא חשבתי שאסע, אך כיום אני בטוח שאחזור אליו.

אירופה מאחורייך: כך הולכת סין להפוך למעצמת סקי
גולשים על צרפת: עונת הסקי בוואל טורנס נפתחת בסערה
לצפות בשלג מבריכה מחוממת: הריזורט החדש שמושלם לישראלים

קלאב מד טין בצרפת
דצמבר 2022. בועז אפרת
הכניסה למועדון המושלג. חוויה מתחת לאפס/בועז אפרת
סקי בקלאב מד טין. יוג'ין לויט,
מרפסת פרטית עם מינוס מעלות ונוף להרים המושלגים. קלאב מד טין/יוג'ין לויט

פנטזיה שהתגשמה

ככל שהתקרבנו לקלאב, ההרים הפכו יותר ויותר מושלגים, מי המרזבים הפכו קפואים - ומד המעלות האדום בקדמת האוטובוס החל לצלול - עד שהתקבע על מינוס 3 מעלות. כמי שאוהב לישון עם מזגן קר גם בחורף, לא מדובר בפחות מפנטזיה שהתגשמה.

בקלאב מד טין, שבנייתו הסתיימה השנה, ישנם 430 חדרים סטנדרטיים לזוגות, משפחות ויחידים - וגם מתחם סוויטות של חמישה קילשונים עם שירותי קונסיירז' מותאמים. אתר הסקי עצמו הוא מהמובילים והידועים בעולם, והוא נפרס על פני כ-300 קילומטרים של מסלולים וקרחונים שמגיעים לגובה של יותר משלושה קילומטרים.

מיד עם הכניסה למלון דאג הצוות לקחת את המזוודות ולענוד לי צמיד ירוק ואלגנטי, שהוסבר שאיתו אוכל להיכנס לחדר וגם לפתוח מתקנים נוספים במלון. מה שנראה כמו גימיק נחמד, התברר בהמשך כנוח מאוד ומונע אובדן כרטיס בהחלפת הבגדים בין הפעילויות השונות והבילוי בבריכה.

בדרך מעט מפותלת בין מפלסים וקומות הגעתי לבסוף לחדרי בקומה הרביעית. מדובר בחדר גדול למדי (24 מ"ר) ובו מיטת ענק, מקלחת מפנקת עם כיור כפול ושירותים נפרדים. מקרר לא היה שם, אבל למען האמת כשבחוץ יש מרפסת פרטית עם מינוס מעלות ונוף להרים המושלגים - אין באמת צורך. כדי להתמודד עם הקור, בחדר ישנו מתקן חימום יעיל במיוחד שתוך דקות הופך את החדר לאילת ביום שרב, ומחמם מגבות - כמתבקש.

קלאב מד טין בצרפת
דצמבר 2022. בועז אפרת
הנוף המרהיב שנשקף מחלונות החדרים. בקרוב תגלשו כאן/בועז אפרת
סקי בקלאב מד טין. יוג'ין לויט,
האתר מותאם לכלל הרמות של חובבי ספורט החורף. גולש במדרונות של טין/יוג'ין לויט

התפריט - על פי ארצות המוצא של התיירים

לארנק אמרתי שלום וזנחתי אותו בכספת, ועם כיסים ריקים ונפש חפצה ירדתי לבר הפתוח שבלובי המלון. שם, ניתן להזמין כל סוג אלכוהול שתרצו ללא הגבלה וגם מבלי למסור את מספר החדר. מדי אחר-צהריים נפרסים בסמוך ללובי שולחנות מזון עם אפרטיפים מפנקים שכוללים מיני-ברוסקטות עם דגים ופירות ים, לחמים, ירקות, גבינות ונקניקים. עם מעט מקום בבטן עליתי לארוחת הערב בקומה השלישית, שם חיכו עשרות מנות שונות לבחירה - צרפתיות ואחרות.

הכמות בלתי נתפסת, העין פוזלת לכל מגש והרגליים הולכות מעצמן בין עמדות המזון. את התפריט, אגב, מתכנן צוות המלון בקפידה על פי ארצות המוצא של התיירים - וזאת על מנת להתאים את הטעמים וגם את כמות המזון האופיינית שצורך תייר מכל מדינה כדי להפחית כמה שיותר את בזבוז המזון. בקיצור, מכאן לא תצאו רעבים בבוקר, בצהריים ובערב. למעשה, מלבד הארוחות הדשנות האלו (והאפרטיפים המפתים) - כנראה שלא תחושו רעב כלל.

מדי ערב אחרי הארוחה נערך בלובי מופע נחמד של אנשי צוות המלון (G.O כפי שהם מכונים). לפעמים הוא קצת מביך, לפעמים קצת קרינג' אבל אין דבר שמעט אלכוהול לא פותר. אחרי דרינק ושיחה נעימה עם חברים ליד האח בלובי, המסיבה האמיתית מתחילה. אמנם קצת אמיתית משנות ה-80 בואך תחילת ה-2000 - אבל מסיבה.

קלאב מד טין בצרפת דצמבר 2022. בועז אפרת
חדרים מפנקים עם נוף מהמם - אך בסיסיים/בועז אפרת
קלאב מד טין בצרפת
דצמבר 2022. בועז אפרת
הניסיונות צלחו, ואפילו אני הצלחתי לגלוש/בועז אפרת

בדילוגים קלים

האור הראשון על ההרים המושלגים הזכיר שעם כל הכבוד לפינוקים, בכל זאת באנו גם בשביל האתגר. אחרי ארוחת בוקר מפנקת, הגיע הזמן להתרכז בחדר הלוקרים בקומה התחתונה לקראת היציאה לסקי.

בטרם החופשה, בקלאב ביקשו לדעת את רמת הניסיון שלי בסקי או סנובורד, במה מהשניים ארצה להתנסות - ומה מידת הנעליים והמשקל שלי על מנת שיוכלו להתאים לי את המגלשיים, הנעליים ומקלות הגלישה. כל הציוד - חדש לחלוטין - חיכה לי בלוקר אישי שנפתח באמצעות הצמיד המיוחד (יעיל, זוכרים?) למזלי הכל התאים בול, אבל במידה ואתם צריכים שינוי במידה - ניתן לעבור לחדר הסמוך, שם הצוות ישמח לעזור לכם במדידות ולהתאים לכם את הציוד האופטימלי לגלישה.

בדילוגים קלים יצאתי יחד עם חבורת המתחילים מחדר הסקי, ובתום נסיעה קצרה בשאטל של העיירה הגענו למדרון המתון ממנו התחלנו לתרגל לראשונה בחיינו גלישה בשלג. בצעדי תינוק (ליטרלי) הסביר לנו המדריך המקומי בסבלנות כיצד מכניסים את הנעל למגלשיים ואת רזי הגלישה לפעוטות הגלישה שאנחנו. וכך, לאורך שלושה ימים, חזרנו למסלול והמשכנו להתאמן. היו הצלחות וגם נפילות מלחיצות (50 מטר של גלישה לא רצונית במהירות שיא במדרון ותפילות לאלוהים) - אבל אף עצם לא נשברה וכרטיס הביטוח לא נוצל.

גם אם אתם לא מתחילים, האתר מותאם לכלל הרמות של חובבי ספורט החורף. גם המיומנים שביניכם יכולים ליהנות מייעוץ אישי של אנשי המקצוע באתר ולהתאמן עם המדריכים המצוינים של בית הספר הצרפתי (ESF). היציאה לגלישה מתקיימת פעמיים ביום - אחרי ארוחות הבוקר והצהריים, ותמיד תוכלו להמשיך עם המדריך שלכם או לעבור לאחר בהתאם לתחושותיכם ולהתקדמות האישית שלכם.

קלאב מד טין בצרפת
דצמבר 2022. בועז אפרת
אחד ממופעי הקרינג' בלובי. צריך קצת אלכוהול/בועז אפרת
קלאב מד טין בצרפת
דצמבר 2022. בועז אפרת
הבריכה המהממת שאסור לכם לפספס/בועז אפרת

לפנק, לפנק, לפנק

באופן אסטרטגי, או שלא, הדרך לחדר בחזרה מהלובי וכלל האטרקציות עוברת ליד הכניסה לספא. חבילת הכל כלול אמנם לא כוללת בתוכה גם טיפול, אך אם בכל זאת בא לכם להוציא את הארנק ולהשקיע כמה מאות שקלים בטיפול גוף או פנים עם מוצרים של Sothys הצרפתית, אגיד לכם שזו השקעה משתלמת. בתום הטיפול תוכלו להתפנק גם בסאונה הרטובה וללכת לחדר ההירגעות.

עם החלוק והכפכפים (אותם לא מקבלים בחדר, אגב, אלא רק בספא) תוכלו לרדת לאחר מכן לבריכה - שגם אם לא תיכנסו אליה, שווה לרדת אליה רק כדי להתפעל מהעיצוב. מדובר בבריכה המקורה הגדולה ביותר באלפים הצרפתיים, והיא בעלת צורה גיאומטרית מעניינת שמאפשרת לשחות במסלול או להיות תחת מפלי העיסוי ובקרבת כיסאות השיזוף. מעל. הבריכה נתלה ציור ענק שמדמה מעין מראה, ומעניק עומק ונופך נוסף לחלל היפיפה - ממנו תוכלו לראות את ההרים המושלגים. בקיץ תוכלו גם לחצות את הוויטרינות ולהינות גם מבריכה חיצונית וג'קוזי. לי פחות התחשק, אבל אם אתם בקטע של כושר - יש גם חדר כושר מאובזר עם מתקני אירובי ומשקולות, כך שלא תצאו משגרת האימונים. לצדו יש חלל יוגה, אליו תוכלו להגיע עצמאית או בשיעורים אליהם ניתן להירשם מראש.

קלאב מד טין בצרפת דצמבר 2022. בועז אפרת
אחד מהמופעים בזמן האפרטיף. ד"ש מהאייטיז/בועז אפרת
בריכה בקלאב מד טין. יוג'ין לויט,
שווה לרדת אליה רק כדי להתפעל מהעיצוב. הבריכה בקלאב/יוג'ין לויט
קלאב מד טין בצרפת דצמבר 2022. בועז אפרת
העיירה המושלגת. מהמם!/בועז אפרת

הצורך לבזבז

עם כל הכבוד לפינוקים, לא יכולתי להתכחש לטבע האנושי שלי - הצורך לבזבז מטבע זר בחו"ל. אל מרכז העיירה (ואל מרכולתה) ניתן להגיע רגלית מהקלאב בהליכה של כחמש דקות. לא תמצאו שם חנויות מותגים כלל, ובאופן כללי בעיקר חנויות מזכרות ובגדי ספורט וסקי. כן יש ברחוב הראשי מאפיות ומעדניות קלאסיות בהן תוכלו להצטייד בפינוקים לארץ, וגם מעט סופרים לצרכים בסיסיים (אם שכחתם כמוני להביא שפתון...).

באחד הערבים מומלץ לצאת לאחד הברים שפזורים בעיירה. אין מבחר גדול מדי, אך הבירה המקומית מעולה - ואם תרצו לשבת בחוץ ולצפות בהרים המושלגים ובשלג שיורד, תוכלו למצוא גם ספוט עם שולחנות שבמרכזם מדורה קטנה לחימום הידיים בקור המקפיא.

את הערב האחרון בחרנו לבלות במסעדה מקומית מעולה בשם Le Kaya שמציעה תפריט מגוון לאוהבי פירות הים והבשר, אך גם לכאלה שלא. בכל אופן, בעונות מתוירות כדאי להזמין מקום מראש לכל מסעדה אליה תרצו ללכת, למרות ששוב - לא חסר אוכל גם בקלאב.

לסיכום, גם אם מעולם לא יצאתם לסקי ואתם חוששים לקחת את הצעד הראשון, אין ספק שמדובר בחוויה שהיא הרבה מעבר להחלקה על השלג. חבילת הכל-כלול היא באמת כל כך מקיפה שלא תמצאו את עצמכם חסרי מעש לרגע אחד, והעיירה הקסומה של טין תדאג לכם גם אם תבחרו לצאת מהמתחם. בקיצור, אורוואר - ונתראה בעונת הסקי הבאה.

קלאב מד טין בצרפת דצמבר 2022. בועז אפרת
האוכל מותאם לאורחים. אחת המנות בחדר האוכל/בועז אפרת
קלאב מד טין בצרפת דצמבר 2022. בועז אפרת
לאונג' העסקים. אם אתם רוצים להשקיע עוד קצת/בועז אפרת

דברים נוספים שכדאי לדעת

  • אקסקלוסיב: עבור תוספת תשלום (די משמעותית) ניתן להתפנק באחת מהסוויטות המפנקות והמהודרות, שירותי קונסיירז' מותאמים אישית ושאר פינוקים. הנופשים במתחם האקסקלוסיבי ייהנו ממרחבים פרטיים וטרקלין מרכזי למתחם הסוויטות.
  • ילדים: קלאב מד מציע למשפחות מסגרות ייחודיות לילדים, בהם הילדים נהנים בחברת בני גילם מכל העולם ובליווי צמוד של מדריכי G.O מוסמכים. בנוסף, ניתנים שיעורי סקי בעברית לילדים בגילי 4 עד 11 (כולל), במסגרת מועדון המיני קלאב.
  • הגעה משדה התעופה: כשלוש שעות נסיעה מז'נבה או גרנובל.
  • מחיר: דצמבר-אפריל 2023 החל מ-2,010 אירו למבוגר עבור חבילת 7 לילות הכול-כלול (טיסה, העברות והדרכות סקי).

הכותב היה אורח של קלאב מד בטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully