וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להגיע לסקי בבולגריה יעלה לכם 600 דולר, אבל בביזנס

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 13:51

בולגריה הפכה להיות אחד היעדים המועדפים על הישראלים שרוצים לחוות חופשת סקי - אבל בלי לקרוע את הכיס. במרחק של שעתיים טיסה, נמצאים כמה מאתרי הסקי היפים של אירופה. יצאנו לגלוש, ובזול

אתר הסקי של בנסקו, בולגריה/צילום: מערכת וואלה!

אתרי הסקי בבולגריה פותחים את שעריהן לכל חובבי הסקי מכל העולם, ומסתבר כי הישראלים מאוד אוהבים לטוס לחופשת סקי ועדיין להישאר עם עודף בארנק. אז אומנם לא מדובר באתרי הסקי המוכרים באלפים הצרפתיים, או בשוויץ ואוסטריה, אבל למי שמחפש "ואליו פור מאני" - האופציה של חופשת סקי בבולגריה בהחלט שווה.

בולגריה התברכה בהרים מדהימים ביופיים, החולשים על פני חלק גדול מהמדינה, המיקום של בולגריה באזור בו נפגשים אקלים אירופאי עם אקלים ים תיכוני, מייצר מזג אוויר די מעורב. חודשי החורף של בולגריה הם קרים ונעים סביב 0 מעלות, בתוספת גשמים ושלגים בתדירות גבוהה, דבר המספק כמויות גדולות של שלג בהרים הגבוהים, שנשאר לאורך חודשים רבים והופך אותה ליעד מושלם לסקי.

שני אתרי הסקי הפופולריים, נמצאים בערים בנסקו ובורביץ' ומציעים תנאים ומסלולים במגוון רמות, לרוב לקהלים המשפחתיים והחובבים יחד עם מחירים אטרקטיביים לכל כיס, הפכה בולגריה לאחד מיעדי הסקי המועדפים על הישראלים.

אתר הסקי בנסקו, בולגריה. הדר כהן, אתר רשמי
בולגריה התברכה בהרים מדהימים ביופיים שמצוינים לסקי/אתר רשמי, הדר כהן

סופיה: בירת השופינג

בירתה של בולגריה היא יעד חורף מעולה, המציעה נופים הררים, מוזיאונים, מבנים עתיקים, חיי לילה פעילים, בתי קזינו ואזורי טבע נפלאים לטיולים, כמו גם אפשרויות רבות לחופשות ספא ומעיינות חמים.

סופיה מתאימה גם לחובבי השופינג, שכן המחירים בה נוחים מאוד. היא משופעת בשווקים פתוחים כמו שוק הנשים, חנויות רחוב וקניונים, כשהמרכזיים הם פרדייז וקניון סרדיקה. בהם נמצאים רוב חברות האופנה הגדולות בעולם, במחירים זולים.

לחובבי הטבע מומלץ להגיע לפארק ויטושה, פארק לאומי ירוק ויפהפה, הכולל הרים, שמורות טבע, נהרות ושלל חיות וצמחים ייחודיים. על הר ויטושה ניתן למצוא תופעת טבע ייחודית הנקראת נהר האבן, שם ניתן לטייל לאורך גדות הנהר.

לאחרונה נפתח במרכז סופיה ה'אייס פארק' הגדול ביותר במדינות הבלקן. למחפשי האקסטרים ניתן להגיע למסלול מרוצי קארטינג מקצועי לחווית נסיעה במכוניות מהירות מאוד. סופיה התברכה גם במספר רב של מסעדות, לצד המסעדות המסורתיות עם המאכלים הבולגרים, הכוללים מנות בשר ותבשילים, ניתן למצוא מסעדות אסיאתיות, טורקיות ואוכל איטלקי. נראה כי המיקום של סופיה, באזור הלבנט, משפיע גם הטעם הקולינרי.

בית המלון הילטון, הנמצא במרכז סופיה, יכול להיות אופציה מצוינת לטיולי כוכב. במרחק שעתיים נסיעה ניתן להגיע לאתר הסקי בנסקו לבילוי יומי ואז לשוב בחזרה אל העיר הגדולה. רוב בתי המלון בסופיה מאפשרים שירותי שאטלים לכל אתרי הסקי הגדולים, כחלק מחבילת האירוח.

עוד בוואלה!

לואוקוסט בלבן: תכירו את אתר הסקי הזול החדש של אירופה

לכתבה המלאה
פתיחת עונת הסקי בבולגריה, נחיתה של מטוס אל על. צילום: דוברות אל על, אתר רשמי
מטוס אל על נוחת לראשונה בסופיה, החודש/אתר רשמי, צילום: דוברות אל על
עונת הסקי בבולגריה. יח"צ, אתר רשמי
העונה המומלצת לסקי בבולגריה היא מתחילת ינואר עד סוף מרץ/אתר רשמי, יח"צ

עונת הסקי

בחורף, בולגריה נחשבת כיעד סקי אהוב ומתאימה לגולשים מתחילים ומקצועיים כאחד. קיימים שני אתרי סקי מרכזיים בעלי שם עולמי, המספקים עניין רב לגולשים. העונה המומלצת לסקי היא מתחילת ינואר עד סוף מרץ. רוב אתרי הסקי הגדולים עושים שימוש בציוד לייצור שלג, על מנת להגביר את הסקי בשלג הטבעי, דבר המבטיח איכות שלג גבוהה במיוחד לאורך כל העונה. בתי הספר לסקי באזורי הסקי המרכזיים, משתמשים בשירותיהם של מדריכים מוסמכים המספקים שיעורים לילדים ולמבוגרים.

בנוסף לפעילויות ספורט החורף, אתרי הנופש מציעים מגוון רחב של בילויים באווירה נינוחה ורוגעה. ישנם מספר מעיינות תרמיים מינרליים ומרכזי ספא, המציעים מגוון של טיפולים שהופכים את החופשה בבולגריה ליעד פופולרי לחופשת ספא ובריאות.

אתר הסקי בנסקו, בולגריה. צילום: הדר כהן, אתר רשמי
בולגריה נחשבת כיעד סקי אהוב, ומתאימה לגולשים מתחילים ומקצועיים כאחד/אתר רשמי, צילום: הדר כהן
נערכים באתר הסקי בנסקו. באדיבות המצולמים
נערכים באתר הסקי בנסקו/באדיבות המצולמים

בנסקו - מתחילים ומתקדמים כאחד

אתר הנופש בנסקו (Bansko) הוא אחד מאתרי הנופש הפופולריים ביותר בבולגריה, הממוקם במרחק של 160 ק"מ מסופיה (מרחק של כשעתיים נסיעה ברכב) ומציע תנאים מתקדמים לפעילויות ספורטיבית. בנסקו היא עיירה יפהפייה ששמרה על הקסם האותנטי והמורשת ההיסטורית שלה. אזורי הסקי של אתר הנופש, מספקים תנאים טובים לגולשי הסקי המתחילים והמתקדמים, כמו גם גולשי סנובורד.

האתר מציע מספר מסלולי סקי, כאשר הנקודה הגובה ביותר על ההר מגיעה ל-2,550 מטרים, והמדרון ממנו יוצאים נמצא בגובה של 990 מטרים.

בבנסקו מקומות מסודרים להשכרת ציוד, חנויות ומלונות עם מרכזי ספא. לרוב מגיעים הגולשים למספר ימים ומתארחים באחד מבי המלון שנמצאים מרחק הליכה מהאתר עצמו. למי שרוצה להתרחק מעט מאתר הסקי של בנסקו ולשלב גם אירוח במלון ספא, אז במרחק נסיעה של 6 ק"מ נמצא על צלע הר מתחם האירוח Ruskovets, המשלב חופשת ספא במעיינות תרמו מינרלים, אוויר הרים וחיבור לטבע.

עלות הכניסה לאתר הסקי נחשבת זולה יחסית לאתרי סקי באירופה - 130 לב בולגרי = 244 ש"ח. כל גולש מתאים לעצמו את ציוד הסקי באחד ממרכזי ההשכרה, שם גם ניתן לשכור את שירותיו של מדריך, המלווה את מי שעושה את הגלישות הראשונות על השלג. עלות השכרת סנוברד עבור יום גלישה מלא - 30 לב בולגרי = 56 ש"ח.

תותחי השלג באתר הסקי בנסקו, בולגריה. צילום: הדר כהן, אתר רשמי
בבנסקו משתמשים בעזרים לייצור שלג/אתר רשמי, צילום: הדר כהן

בורוביץ - מתאים למקצוענים

אתר הנופש הבולגרי הוותיק ביותר הוא בורוביץ (Borovets). האתר ממקום בהר רילה המלכותי בגובה של 1,300 מטרים ומרוחק מסופיה 70 ק"מ (כשעה נסיעה). בורביץ מתאים למקצוענים בעלי ניסיון, שכן הוא מציע שיפועים גבוהים ומאפשר תנאים מצוינים לסקי אקסטרים. כמו כן, חלק מהמסלולים מותאמים לגולשי סנובורד ברמות שונות.

המלונות בבורוביץ מציעים הזדמנויות שונות לבילוי ופנאי מחוץ למדרונות, כמו בריכות שחייה מקורות ומרכזי ספא. ברחבי העיר ניתן ליהנות ממסעדות וברים רבים, המציעים מגוון מאכלים בולגריים ובינלאומיים.

איך מגיעים?

אל על מפעילה ארבע טיסות שבועיות לסופיה ויוצאת בהטבת חורף לחובבי הסקי - הטסת ציוד סקי בחינם. בנוסף, מציעה מחירי מבצע לסופיה במחלקת העסקים ב-599 דולר (תקף למזמינים בין ה-21 ועד ה-31 לדצמבר, להמראות בין ה-1.1.23 עד ה-28.2.23). במחלקת תיירים כרטיס החל מ-279 דולר ללא כבודה והושבה וכרטיס הקלאסיק מ-369 דולר הכולל כבודה והושבה. החברה תפעיל לראשונה את מטוס הדרימליינר הגדול בקו.

הכותב היה אורח של חברת אל על בבולגריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully