וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפר כמא הוכר על ידי ארגון התיירות של האו"ם כ"כפר תיירותי"

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 11:26

130 בקשות מ-57 מדינות הוגשו לקבלת התואר היוקרתי "כפר תיירותי" מטעם ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO), וברשימה המכובדת נכלל גם כפר כמא הצ'רקסי שבגליל, שיזכה בהכרה בינלאומית שצפויה לעודד גידול בתיירות אליו

ריקוד חיזור צ'רקסי בכפר כמא/צילום: זיו ריינשטיין

הישוב הצ'רקסי כפר כמא שבגליל התחתון, זכה להיכלל על ידי ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO) ברשימה האקסקלוסיבית לשנת 2022 של כפרים תיירותיים, שמומלץ לבקר בהם.

מטרת התחרות היוקרתית, המתקיימת בפעם השנייה ברציפות, היא למנף את התיירות הכפרית, זאת מתוך רצון לשמור על הצביון הכפרי והתיירותי של יישובים המונים עד 15,000 תושבים. החשיבות לקידום כפריים תיירותיים נובעת מהרצון לשמר את האופי הקהילתי, לצד הנופים הקשורים אליהם, מערכות ידע, מגוון ביולוגי ותרבותי, תוך חתירה לקדם גישות חדשניות ובנות-קיימא לפיתוח התיירות ביעדים כפריים.

הישוב הזה הוא ריכוז גדול של הפתעות על הר אחד
רצינו לראות שלכת בגולן, וגילינו את המקום המדליק הזה
שעב: הכפר הגלילי שלא שמעתם עליו או הייתם בו

כפר כמא. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
נכנס לרשימה של כפרים תיירותיים של האו"ם, שמומלץ לבקר בהם. כפר כמא/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
שוק האיכרים בכפר כמא. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
שוק האיכרים בכפר כמא/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

130 בקשות מ-57 מדינות הוגשו לקבלת התואר היוקרתי, ובכללן ההצעות של משרד התיירות הישראלי. בהליך שהוביל המשנה למנכ"ל, קובי ברדה, ואחראית קשרי חוץ, נירה פישר, הגיש משרד התיירות הישראלי מועמדות עבור שלושה יישובים ובהם גם עבור קיבוץ נאות סמדר שבנגב, שזכה להיכלל בתוכנית השדרוג של הארגון, ולליווי צמוד כדי שיוכל להגיש מועמדות גם בשנה הבאה ולזכות במעמד. כמו כן הוגשה מועמדותו של היישוב ציפורי, שלא זכה להכרה. הרשימה הסופית של הכפרים הזוכים תוצג ב-20 בינואר 2023.

כפר כמא מקפל בתוכו סיפור היסטורי על קהילה צ'רקסית המתגוררת בסמוך לכפר תבור, שהוקמה לפני למעלה מ-150 שנה על ידי צ'רקסים מוסלמים, שמוצאם מהקווקז. הכפר, המשמר את אחת משתי קהילות הצ'רקסים הקיימות בישראל (השנייה בריחניה), מאפשר לתייר ביקור העובר דרך מנהרת זמן.

המבקר מוזמן להלך ביישוב, שיש בו אדריכלות ייחודית ומוזיאון של המורשת הצ'רקסית. לצד שימור המורשת והתרבות של הקהילה, הכוללת מופעי ריקוד ופסטיבלים תיירותיים, פוגש התייר חוויה קולינרית ותרבותית יוצאת דופן. הכפר, שתשתיותיו התיירותיות שופצו בסיוע משרד התיירות, משופע במסעדות, אטרקציות רכיבה לכל המשפחה, מחלבה המציעה סדנאות על תהליכי הכנת גבינות ומרכז לשימור המורשת הצ'רקסית, המציע סיורים בסמטאות הכפר הישן, מופע אור-קולי וטעימות מהמטבח הצ'רקסי.

הזכייה בהכרה הבינלאומית, צפויה לעודד גידול בתיירות ובפיתוח המרחב הכפרי, ובמיוחד זה הסמוך לכפר הזוכה.

אייבק נאפסו מנהל המרכז למורשת הצ'רקסית בכפר כמא. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
אייבק נאפסו מנהל המרכז למורשת הצ'רקסית בכפר כמא/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
המסגד בכפר כמא. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
המסגד בכפר כמא/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

נציגי כפר כמא ומשרד התיירות הוזמנו לכנס ההכרזה, שיתקיים בערב הסעודית ב-27-28 בפברואר הקרוב.

אייבק נפסו, המנהל את מרכז המורשת בכפר כמא, אמר לוואלה! תיירות: "אנחנו מברכים על הבכירה של משרד התיירות ו-unwto לכלול את כפר כמא כחלק מהכפרים הגלובליים. מדובר על היסטוריה גם צ'רקסית וגם ישראלית. אנו מודים לשר התיירות יואל רזבוזוב על התמעכה והעזרה לאורך כל התחרות. לזכייה זו שותפים כל תושבי כפר כמא, הממשיכים לטפח את הישוב ועושים הכל למען שימור והפצת המורשת הצ'רקסית".

יואל רזבוזוב, שר התיירות : "הזכייה של כפר כמא כ'כפר תיירותי' ממצבת את ישראל בשורה אחת עם אתרי תיירות מפורסמים מהעולם. בחירתו של הישוב ע"י ארגון התיירות של האו"ם, תהפוך אותו למוקד עלייה לרגל עבור תיירים רבים ותהווה השפעה חיובית חשובה על הסביבה הכפרית בגליל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully