וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצינו לראות שלכת בגולן, וגילינו את המקום המדליק הזה

עודכן לאחרונה: 18.11.2022 / 15:12

השבועות הקרובים מספקים מראות מהמים של "קיץ אינדיאני" בצפון הגולן. בקיבוץ מרום גולן גם מציעים סיורי שלכת בכל סופ"ש ואפשר גם לישון במתחם אירוח משפחתי מדליק, וגם לפתוח את היום בבית קפה מקומי ופוד טראק שכולם עומדים בתור בשבילו

חופשת סתיו ברמת הגולן/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

אלה הם ימים של שלכת מדהימה בצפון הגולן. כל מי שיטייל בחודש הקרוב לאזור החרמון, הכפרים הדרוזים בגולן ואזור הר בנטל והר אביטל - יזכה בצבעים של "קיץ אינדיאני" כמו בניו אינגלנד.

בעיקר כדאי להיכנס לקיבוץ מרום גולן, שעובר תנופה תיירותית בשנים האחרונות, וגם מלא בעצי נוי, חלקם בר, שהפכו צהובים-כתומים-אדומים בעונה זו. בימי שישי בסופ"שים הקרובים של נובמבר ותחילת דצמבר השנה (18.11, 25.11, 2.12 וסיורים נוספים לפי הביקוש) יצאו טיולי שלכת (בשעות 13:00-10:00) מהקיבוץ בהדרכת חנוך שנק - מי שאחראי על הבאת הצמחייה המיוחדת לקיבוץ, שלה דגש בוטני אירופי. הסיור בעללות של 60 שקלים למבוגר (מגיל 12) ו-40 שקלים לנער, אך אינו מתאים לילדים קטנים. 04-6960267, שלוחה 5.

שלכת מרום גולן. צילום: פיני ירון,
העצים הופכים כתומים-אדומים. שלכת במרום גולן/צילום: פיני ירון
שלכת בתל אביטל. גיל ברנר, מערכת וואלה!
שלכת גפנים בלוע של הר אביטל, רמת הגולן/מערכת וואלה!, גיל ברנר
מאגר מרום גולן. זיו ריינשטיין
פינת חמד ממש מחוץ לקיבוץ ובתחילת שביל הגולן. מאגר מרום גולן/זיו ריינשטיין

משפחות? זה בשבילכם

אם אתם מחפשים לשים את הראש באזור, אז כפר הנופש מרום גולן מציע לינה טובה, אבל הנה הצעה ללינה קצת אחרת: הכירו את מתחם הלינה המשפחתי-זוגי "ידיים מרפאות", שהוא מושלם ל-3-2 משפחות או כמה זוגות חברים.

למה קוראים למתחם לינה "ידיים מרפאות"? ובכן "זה התחיל מהקליניקה שלי", מספרת איה כספי, בעלי המתחם ומטפלת בעיסויים בשילוב רפואה סינית, שבדי, שיאצו ושמנים ארומטיים, "והשם פשוט נשאר".

המתחם נפתח ב-2017 מעל ביתה של כספי, שעברה לפני כ-20 שנים מחיפה לגולן עם שלושת ילדיה, ובגג ששימש כמחסן, היא הפכה למתחם הלינה הנוכחי. לשם כך, הצטיידה בנגר ובמשטחי עץ גדולים שביחד הם פירקו והרכיבו מחדש וכיסתה את הקירות בעץ. "כל הריהוט פה הוא מעץ ממוחזר", היא מסבירה.

"ידיים מרפאות" במרום גולן. זיו ריינשטיין
עליית הגג הפכה למתחם אירוח משפחתי. "ידיים מרפאות"/זיו ריינשטיין
"ידיים מרפאות" במרום גולן. זיו ריינשטיין
הקירות בגג כוסו בעץ/זיו ריינשטיין
"ידיים מרפאות" במרום גולן. זיו ריינשטיין
"השם פשוט נשאר". הכניסה ל"ידיים מרפאות"/זיו ריינשטיין

המתחם כולל שתי יחידות לינה מופרדות, אחת גדולה יותר ומואבזרת בכל טוב, והשנייה קטנה יותר, ובסך הכל מתאימה לעד 13 אנשים. בחדר הגדול יש מקום מרווח ל-9-8 מיטות (כולל ספות נפתחות), כולל מיטה זוגית, אבל המתחם הוא מעין לופט גדול כך שאין בידוד הרמטי בין כל הלנים. מעבר לכך, מטבח מאובזר גדול ונוח, שולחן גדול לארוחות, חדר מקלחת עם שירותים, פינת ישיבה וגם טלוויזיה בכבלים. מחוץ לשני החדרים מרפסת עץ, עם פינות ישיבה חמודות ומי שרוצה יכול לרכוש מאיה יין מקומי מצוין של יקב פלטר מעין זיוון.

הכניסה למתחם נפרדת, כמובן, מהבית של איה, וכוללת עלייה במדרגות העץ המקסימות לשני החדרים. למרגלות המתחם, ישנו אזור ישיבה גדול, עם המון פינות ישיבה מגניבות, כולל נדנדה, וגם מקום למדורה עם עצים שכבר מוכנים להדלקה. בנוסף, אזור מנגל מצויד וכל מה שצריך לשהיית לילה קרה במקום.

מחיר: 1,300 ללילה לזוג אבל אם באים קבוצה, המחיר לפי ראש. למשל, 10 איש בשני צימרים ישלמו 3,200 שקל, כלומר ככל שתבואו יותר - תשלמו פחות.

ידיים מרפאות. לפרטים נוספים: 050-6899971.

"ידיים מרפאות" במרום גולן. זיו ריינשטיין
כל הריהוט מעץ ממוחזר. שולחן האוכל ואזור המטבח/זיו ריינשטיין
פינת מנגל "ידיים מרפאות" במרום גולן. זיו ריינשטיין
פינת מנגל לטובת האורחים/זיו ריינשטיין
"ידיים מרפאות" במרום גולן. זיו ריינשטיין
ויש גם אזור מדורה ללילות הקרים/זיו ריינשטיין

קפה ב"הר קפה"

בצימר לא מקבלים ארוחת בוקר, אבל יש לכם כמובן מטבח מאובזר בכל מה שצריך. אם בא לכם משהו בחוץ, אז כדאי להגיע למרכז הקיבוץ, שם נמצא בית הקפה "הר קפה", שמציע כריכים (22 שקלים), סלטים (35 שקלים), מאפים, קישים (25 שקלים), משקאות חמים, מיצים וקינוחים, כמו עוגת נמסיס (ללא גלוטן) או טארט פלאן (20-17 שקלים). בקיצור, יופי של נשנוש בוקר-צוהריים ובמחירים ממש משתלמים.

הקפה שייך לכפר הנופש מרום גולן והתחיל כמיזם קפה פרטי, ואז נרכש לפני כשנה על ידי כפר הנופש. בתחילת החודש הותקנה מעליו פרגולה מעץ ובקרוב תהיה גם סגירת חורף. אגב, קפה אחר ששייך לכפר הנופש הוא "קופי ענן" הוותיק שבהר בנטל.

הר קפה. פתוח כל יום מ-08:00 עד 18:00 (שבת עד 15:00). 04-6960406.

סנדוויצ'ים בית קפה "הר קפה" במרום גולן. זיו ריינשטיין
מבחר כריכים ב-22 שקלים. "הר קפה"/זיו ריינשטיין
בית קפה "הר קפה" במרום גולן. זיו ריינשטיין
הותקנה פרגולה חדשה ובקרוב גם סגירת חורף. מתחם הקפה/זיו ריינשטיין
בית קפה "הר קפה" במרום גולן. זיו ריינשטיין
מחירים ממש משתלמים/זיו ריינשטיין

הפוד טראק שמגיש את "הטסלה של הבשר"

אם הגיעה שעת צוהריים ואתם עדיין באזור, אז ממש צמוד ל"הר קפה", בחנייה הרחבה, עומד לו הדוכן (AKA הפוד טראק) של "קונפאפא" שמציע מנות המבורגר ונקניקיות בתוך לחמניות, והשמועה אומרת שיש שם גם מנה טבעונית מטורפת - נאלצתי ללכת לבדוק הכצעקתה.

קונפאפא (בספרדית "ביחד עם אבא") הוא מיזם של אב (מוזי) ובנו (יוני), תושבי מרום גולן, שפתחו בינואר 2021 את עגלת המזון הפופולרית הזו, שהתור אליה מתארך בשעות הצוהריים בכל סופ"ש. מוזי, איש שיווק אינטרנטי שעבד בגוגל ובוואלה! שופס, הגיע לקיבוץ לפני 15 שנים וחלם על מסעדה. "במשך שנים שגעתי את אשתי שאני רוצה לפתוח משהו", הוא אומר, "והיא, כרואת חשבון, הפתיעה אותי לפני שנה ואמרה 'בוא נלך על זה'"

אז הוא התחיל בקבבים ואז עבר להמבורגרים ונקניקיות. "הרעיון היה שכל שישי-שבת אני אעבוד בפוד טראק ובאמצע השבוע באינטרנט", הוא אומר. "השמועה עשתה את שלה, וחברות הייטק שבאו לצפון רצו אוכל והתחלתי לעבוד בפסטיבלים והופעות". לפני שלושה חודשים עזב מוזי את האינטרנט לגמרי, ועתה מקדיש את כולו לעסק. בדוכן שפתוח שעות מצומצות במהלך היום, תמצאו למשל, את ההמבורגר "מונדי" עם נפאח (בטטה בטמפורה), שמגיע עם בשר "ישראל" כטופינג - שזה בשר מפורק שהתבשל 15 שעות. גם נקניקיות של המותג רידיפיין - "הטסלה של הבשר" מכנה זאת מוזי מאוד פופולריות אצלו, אבל מוזי מתגאה שבגזרה הלא-בשרית אין על הנקניקיות הטבעוניות שלו, שהיו באמת טעימות מאוד, במיוחד עם רטבים מיוחדים שניתן להוסיף. "בחורף יש גם מרקים, כמו שעועית או חרירה", הוא מוסיף, מה שמתלבש בול על השלג שיגיע ודאי בחודשים הקרובים לאזור.

קונפאפא. שישי: 13:00-16:00, שבת: 13:00-16:00. 054-7799330.

פוד טראק "קונפאפא" במרום גולן. זיו ריינשטיין
בכל סופ"ש תמצאו שם תור. "קונפאפא"/זיו ריינשטיין
פוד טראק "קונפאפא" במרום גולן. זיו ריינשטיין
מנת הנקניקיות הטבעוניות. הטעם היה נהדר/זיו ריינשטיין

הכותב היה אורח של תיירות גולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully