וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תטוסו לשם: המפה שמגלה את המקומות המסוכנים בעולם לשנת 2023

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 11:33

מפה אינטראקטיבית חדשה מדרגת את רמת הסיכון הבטיחותי והרפואי בעולם, ולראשונה - גם את הסיכון הנפשי. זה הזמן לגלות: האם ישראל היא אכן "חברה בחרדה"?

בווידאו: הפגנת נשים באפגניסטן לציון שנה להשתלטות הטאליבן/תיעוד ברשתות חברתיות

מפה אינטראקטיבית חדשה, שנמסכת על מחקר כלל-עולמי מקיף, חושפת כמה מהמקומות המסוכנים ביותר בעולם שאליהם תוכלו (או לא) לנסוע. ולראשונה מאז תחילת פרסומו של הדוח השנתי המקיף הזה, נכללת בפה גם אוקראינה.

את המפה הפיקה, כמדי שנה, חברת ניהול סיכוני הנסיעות International SOS במטרה לסייע למטיילים ולאנשי עסקים לדעת היכן מצויים הסיכונים הגדולים ביותר. החברה עשתה שימוש בנתונים שלוקטו מגורמים שונים, ובין המסקנות שעלו נראה כי היעדים המסוכנים בעולם כוללים את אפגניסטן, סוריה, מאלי, עיראק ואוקראינה. יש לציין כי עד למלחמה באוקראינה, דורגה המדינה כבעלת סיכון בינוני מבחינה ביטחונית, אך כעת היא מצויה בסיכון הגבוה ביותר.

וכצפוי, רוב מדינות אירופה מצויות בסיכון נמוך. כך למשל, בריטניה, גרמניה וצרפת. המקומות הבטוחים בעולם לביקור של תיירים כוללים את נורבגיה, פינלנד, שוויץ, דנמרק ואיסלנד. בדרום אמריקה, היעדים משתנים - ונעים מסיכון נמוך לגבוה. כך למשל, ארגנטינה וצ'ילה מופיעות בסיכון נמוך בעוד שהעלייה במעשים פלילים של קולומביה על רקע המגיפה הובילה לעלייה שלה במדד והפכה אותה לבעלת סיכון גבוה.

מפת המקומות המסוכנים בעולם לשנת 2023. International SOS, צילום מסך
רוב מדינות אירופה מצויות בסיכון נמוך. מפת המקומות המסוכנים בעולם השנה/צילום מסך, International SOS

עולם בהפרעה (נפשית)

המדד דירג את מדינות העולם בהתבסס על גורמים שונים, כגון ביטחון אישי, שדירג לכל מדינה את גורמי שיעורי פשיעה, תסיסה אזרחית ואיומי טרור. מדד נוסף הוא מדד הבריאות, הכולל את שיעורי המחלות הזיהומיות ונגישותם של שירותי הבריאות. ולראשונה מאז שנת 2015, נלקחה בחשבון גם בריאות הנפש, שכללה גורמים כגון שיעורי החרדה, הדיכאון ומחלות נפש שונות. אלו בולטים לא מעט במקומות מסוימים באירופה, כפי שניתן לראות על המפה.

למעשה, מהמפה עולים נתונים לא ממש אופטימיים. כך למשל, מסתבר כי אחד מתוך שבעה בני אדם בעולם חווה ברגע זה ממש הפרעה נפשית או שימוש בסמים. במדינות כמו גרינלנד, ספרד, אוסטרליה ויפן, בין 17.5 ל-20 אחוזים מהאנשים חווים בעיה נפשית כלשהי. איראן, שסובלת מחודשים של זעם עממי והפגנות בהובלת נשים נגד חוקי המוסר הנוקשים במדינה, נמצאת במצב הבריאות הנפשי הגרוע ביותר בעולם.

עוד בוואלה!

אלו המדינות המסוכנות בעולם לשנת 2023. ואיפה ישראל?

לכתבה המלאה
מפת המקומות המסוכנים בעולם לשנת 2023. International SOS, צילום מסך
אנחנו מדורגים במפה ברמת סיכון בינונית בביטחון אישי, וברמת סיכון נמוכה בבריאות הפיזית/צילום מסך, International SOS

ואיפה ישראל?

ד"ר איירין לאי, מנהלת רפואית בחברת International SOS, אמרה כי "עם העלייה בסיכוני הנסיעות והבריאות באזורים רבים, חשוב לארגונים להתמקד גם בהפחתת ההשפעה המתמשכת של בעיות בריאות הנפש. למרות שבעיות רפואיות חריפות אחרות שעשויות להשפיע באופן משמעותי מתעוררות באופן קבוע, הרי שבעיות בריאות הנפש נותרות ברקע ואי אפשר להתעלם מהן. ארגונים חייבים לטפל בבעיות פיזיות ונפשיות מרובות".

ומה באשר לישראל? אנו מדורגים במפה ברמת סיכון בינונית מבחינת ביטחון אישי, וברמת סיכון נמוכה בכל הקשור לבריאות הפיזית. באשר לבריאות הנפשית, ישראל מצויה ברמת סיכון בינונית (15-12 אחוזים מהישראלים חווים ברגע זה בעיה נפשית מסוג מסוים). לעומת זאת, בשטחי הרשות הפלסטינית, סיכוני הבריאות הנפשית גבוהים מאוד - 20-17 אחוזים.

למפת הסיכונים העולמית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully