וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד, סוריה וגם "ישראל הכתומה": מפת המדינות המסוכנות של 2020

לוב וסומליה הם לא היעדים שאליהם תרצו לנסוע בשנה הקרובה. לעומת זאת, ארצות סקנדינביה הוכתרו בדוח בינלאומי חדש כיעדים הבטוחים בעולם. ומה עם ישראל ב-2020 - האם היא בטוחה לתיירים?

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בווידאו: הרוגים בפיצוץ מכונית תופת בסומליה בשבוע שעבר. המדינה המסוכנת בעולם

לוב וסומליה ניצבות בראש רשימת המדינות המסוכנות בעולם לשנת 2020. כך עולה מדוח מקיף חדש, שבממצאיו ניתן לצפות באמצעות מפה אינטראקטיבית המציגה את האיומים השונים בכל יעד.

"מפת סיכוני התיירות" (Travel Risk Map) השנתית כוללת נושאים כביטחון אישי, סיכוני בריאות וסיכונים הכרוכים בתחבורה בכל יעד. לצד לוב וסומליה, ש"זכו" במדדים הנמוכים ביותר בכל קטגוריה, ניתן למצוא יעדים נוספים כאפגניסטאן וונצואלה.

תושבים חולפים ליד מכונית תופת שהתפוצצה במוגדישו, סומליה 29 באוקטובר 2017. רויטרס
תושבים ליד מכונית תופת שהתפוצצה במוגדישו, סומליה - המדינה המסוכנת ל-2020/רויטרס

עוד עולה כי פינלנד, נורבגיה ואיסלנד הן הבטוחות בעולם בכל הקשור לסיכוני תיירות. לצדן ניצבות שבדיה וגרינלנד.

בכל הקשור לסיכוני בריאות (מזיהומים ועד רמת השירותים הבריאותיים), מדינות במיקום נמוך במיוחד בדוח כוללות יעדים באפריקה כגון גינאה, ניז'ר, סיירה לאון, ליבריה, דרום סודן, אריתריאה והרפובליקה המרכז אפריקאית. גם תימן הוגדרה יעד בסיכון בריאותי, יחד עם סוריה וצפון קוריאה.

בצד השני של הסקאלה הבריאותית, מצויות מדינות רבות באירופה, כמו גם קנדה, ארצות הברית, ניו זילנד, אוסטרליה, דרום קוריאה ויפן.

מפה האיומים האינטראקטיבית ל-2020

לא מומלץ לנהוג בתאילנד

באשר לביטחון, החוקרים שיקללו מדדים כגון אלימות פוליטית (כולל טרור והתקוממויות אזרחיות), חוסר שקט חברתי, אלימות ועבריינות קלה. כאן, מדינות בסיכון הגבוה ביותר כוללות את אפגניסטאן, סוריה, תימן, עיראק, סומליה, לוב וחלקים מניגריה. בקצה השני של טבלת הביטחון, נמצא את נורבגיה, גרינלנד, פינלנד, איסלנד, שוויץ וסלובניה.

בכל הקשור לבטיחות בדרכים, המדדים השליליים ביותר מצויים במדינות מסוימות באפריקה, וכן בוונצואלה, בליז, הרפובליקה הדומיניקנית, ערב הסעודית, ווייטנאם ותאילנד. המדינות הבטוחות ביותר בתחום התחבורה כוללות את רוב מדינות אירופה, וכן יפן, אוסטרליה וניו זילנד.

בחברת המחקר והחיזוי Ipsos MORI מציינים עוד כי בסקר שנערך, 47 אחוזים מהנוסעים העסקיים מצפים כי הסיכונים בתיירות יעלו במהלך שנת 2020. זאת לעומת 51 אחוזים שסברו כך לקראת שנת 2019.

עוד בוואלה!

לא ידידותית למשתמשת: המדינות המסוכנות לנשים בעולם

לכתבה המלאה
בנגקוק תאילנד אילוסטרציה. ShutterStock
בנגקוק, תאילנד. לא כדאי לכם לנהוג בה/ShutterStock
אישה שטה באגם בלפלנד, פינלנד. רויטרס
מאוד בטוח כאן, לכולם. אישה שטה באגם בפינלנד/רויטרס

ישראל: תחבורה בטוחה, ביטחון ברמה בינונית

ומה באשר לישראל? עיון בדוח מגלה כי בכל הקשור לבריאות ותחבורה, רמת הסיכון הוגדרה כנמוכה. עם זאת, בכל הקשור לביטחון - רמת הסיכון היא בינונית. רמה זו היא אחת מחמש הרמות הבאות: "לא משמעותית", "נמוכה", "בינונית", "גבוהה" ו"קיצונית".

על פי עורכי המחקר, רמת ביטחון בינונית מוגדרת כך: "מתיחות פוליטית, הפגנות אלימות, התקוממויות אזרחיות ו/או מקרי טרור. מבקרים ביעד צפויים לסיכוני אלימות על רקע קנאות או גזענות, וכן פשיעה אלימה".


.

לוחמי חמאס מתפללים במהלך תצוגה צבאית נגד ישראל בדרום רצועת עזה ב-11 בנובמבר 2019. רויטרס
בכל הקשור לביטחון - רמת הסיכון בישראל היא בינונית. לוחמי חמאס במהלך תצוגה צבאית בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully