וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגנבים יש שיטה פשוטה לפרוץ לכספת בחדר המלון שלכם - וכך תמנעו זאת

5.12.2022 / 23:53

מתברר שיותר ויותר גנבים למדו את השיטה לפריצת הכספות שבחדרי בתי מלון בעזרת "קוד מנהל מערכת", שבבתי מלון רבים קל מאוד לפענח. כך תדאגו שהשיטה שלהם לא תעבוד - ויש לנו עוד כמה רעיונות טובים עבורכם

איך פורצים לכספת במלון?/@user-tc3uv7fm6k

אחד הדברים החשובים בבחירת מלון בחו"ל הוא לוודא שיש כספת בחדר. כעת מתברר שגם כשאנחנו משתמשים בכספת כדי לשמור על כסף עודף, מחשב ודרכונים - החפצים שלנו לא לגמרי בטוחים. גנבים מצאו דרך קלה לפרוץ לכספות חדרי המלון - עם קצת מזל ואמונה שבית המלון בו בחרתם להתארח לא אחראי במיוחד.

האם קרה לכם שניגשתם לאסוף את הדברים שלכם מהכספת והבנתם ששכחתם מהו הקוד שהזנתם? להרבה אנשים זה קרה ולכן למלונות יש קוד מאסטר שהם משתמשים בו כדי לפתוח את הכספת עבור הלקוחות השכחנים. רוב המלונות יגדירו קוד מאסטר משלהם כשהכספות מותקנות אולם, למרבה הצער, יש כאלה שלא טורחים, שוכחים או לא יודעים שהם צריכים לעשות את זה ולכן הכספות נותרות עם קוד ברירת מחדל שהוא בדרך כלל משהו פשוט כמו 9999, 000000 או 1111. זה מקל מאוד על גנבים לפרוץ את הכספות האלה.

תראו כמה זה קל:

והנה עוד דוגמא:

כיצד להפוך את הכספות לבטוחות יותר?

ישנם כמה צעדים פשוטים שאנשים ומלונות יכולים לנקוט כדי לוודא שחפצי הערך נותרים בטוחים בכספות חדרי המלון. עבורכם הנופשים, בדקו שאין לכספת בחדר שלכם קוד ברירת מחדל על ידי גישה ל"מצב משתמש על" או "קוד מנהל מערכת", בדרך כלל על ידי לחיצה על לחצן הנעילה והקלדת כמה מקודי ברירת המחדל האופייניים.

בדקו אם הכספת שלכם מחוברת כהלכה לקיר. נסו להימנע משימוש בקודים קלים לניחוש כמו תאריך לידה, מספר חדר או תאריך צ'ק-אין. ודאו שאתה סוגרים את דלת חדרכם בחוזקה בכל פעם שאתם יוצאים - ואם אתם ממש מודאגים, הזמינו חדר אך ורק במלונות שמחזיקים בתקן גלובלי מוכר של אבטחת מלון.

עבור המלונאים מביניכם - בידקו שאף אחת מהכספות שלכם לא מוגדרות בקודי ברירת המחדל, בצעו בדיקות סדירות כדי לוודא שהדלתות בחדר נסגרות כהלכה, העסיקו צוות הכשרה שידאג לכל התנהגות חשודה, הציבו שלטי מודעות לאבטחה וקיימו מדיניות אבטחה קפדנית.

דרכים אחרות להגן על חפצי הערך שלכם במהלך החופשה

הדרך הברורה ביותר להגן על חפצי הערך שלכם היא לקחת איתכם כמה שפחות ולהוציא כמה שפחות מזומנים. פשוט השתמשו בכרטיס אשראי. טקטיקה נפוצה נוספת היא להסתיר את מה שיש לכם במקומות לא סבירים. רוב הגנבים יזהו את בקבוק קרם השיזוף המזויף שהבאתם איתכם כדי להסתיר בו דברים, אבל יש עוד הרבה מוצרים שם בחוץ שבהם אתם יכולים להסתיר דברים כמו פחיות שתייה מזויפות, ספר מזויף ואפילו מברשות שיער חלולות.

באיזה מקומות מסוכן לבקר?
אל תטוסו לשם: המפה שמגלה את המקומות המסוכנים בעולם לשנת 2023
אלו המדינות המסוכנות בעולם לשנת 2023. ואיפה ישראל?


כיסים פנימיים עם רוכסן הם מצוינים לשמירה על דברים יקרי ערך ואנשים רבים החלו ללבוש תחתונים עם כיסים כדי להסתיר מזומנים לשעת חירום. יש אנשים שנושאים עליהם ארנק מזויף כדי לעבוד על גנבים. מומלץ גם לפזר את הכסף שברשותכם במקומות שונים - חלק בכיס הג'ינס, חלק בכיס המעיל וחלק בארנק. את החפצים האישים שלכם מומלץ גם לאכסן בתיק קטן עם מנעול מובנה - ואותו לשים במקום חבוי מן העין כמו מתחת למיטה או במדף גבוה בארון, שפורצים דחוקים בזמן לא ימצאו בקלות.

הנה עוד כמה טיפים לזהירים מביניכם: השאירו שלט "נא לא להפריע" בזמן שאתם מחוץ לחדר. זה ייצור את הרושם שיש בו אנשים ויקטין את הסיכוי שפורצים יבחרו לפרוץ דווקא אליו. אם אתם חוששים מפריצה בשעות הלילה, אתם מוזמנים להצטייד במעצור דלת מהסוג הפשוט ביותר - משולש הגומי הלבן, שחסימה מוקפדת של הדלת מבפנים באמצעותו תהפוך את פתיחתה לקשה גם למי שינסה לפרוץ אותה בזמן שאתם ישנים. בשוק קיימים גם גלאי תנועה ניידים המיועדים לתיירים - במיוחד לאלה שמטיילים במקומות לא בטוחים. את המכשיר מתקינים באופן זמני על הדלת והוא מבטיח צפצוף חזק ומבהיל במקרה שמישהו ינסה לפתוח אותה.

בסופו של יום, לא משנה מהם האמצעים בהם בחרתם לנקוט - חשוב לוודא שיש לכם ביטוח נסיעות שמכסה מקרים של גניבת ציוד. שיהיה לכם נופש מהנה ובטוח!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully