וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: יש קוד סודי שמשמש גנבים לפרוץ לכספת בחדר המלון שלכם

8.10.2018 / 5:55

מומחה לפריצת כספות, מגלה את הטריק הפשוט שמשמש גנבים לפרוץ לכספת בחדר המלון שלכם. כל מה שדרש זה קצת מידע על מנגנון הכספת, וקצת מזל שמדובר בבית מלון לא אחראי במיוחד

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: צפו איך ניתן לפרוץ חדר מלון נעול בעזרת נייר

אם אתם מקפידים לשים את חפצי הערך שלכם בתוך הכספות הקטנות של חדרי המלון מתוך מחשבה ששם הם יהיו בטוחים - כדאי שחשבו פעמיים. למעשה, מומחה לפריצת מנעולים אף מוכיח שהכספות הזעירות הללו אולי מספקות לנו שקט נפשי בזמן שאנחנו נהנים מהחופשה שלנו מחוץ לחדר המלון - אבל הן רחוקות מאוד מלספק בטיחות לרכוש היקר שמושאר בתוכן, במיוחד אם מדובר בנהלת בית המלון חסרת אחריות. הנה מה שאתם צריכים לדעת, רגע לפני שאתם סומכים על כספת דיגיטלית:

בסרטון בן שתי דקות שהעלה ליוטיוב משתמש בשם "LockPickingLawyer" הוא מראה עד כמה קל ופשוט עבור גנב - אפילו כזה שאינו מיומן - לפתוח בלי שום מאמץ כספת מסוג "סייפלוק", אחד מיצרני הכספות הנפוצים ביותר בתעשיית התיירות. כל מה שדרש ממנו זה קצת מידע על איך שהכספות הללו עובדות, וקצת מזל שמדובר בבית מלון לא אחראי במיוחד.

יותר הסרטון צילם אותו בעת ששהה בבית מלון שבחדריו הוצבה כספת של חברת "Saflok". לאחר שהוא שם בו חפץ יקר ערך, במקרה הזה בקבוק ויסקי יוקרתי, הוא פועל על פי הנחיות המלון ומזין אל הכספת קוד אישי בן ארבע ספרות על פי בחירתו ומראה שהכספת נעולה כראוי. לאחר מכן הוא מזין קוד שגוי, רק כדי לוודא שהכספת נעולה ובטוחה מפני פתיחה - אבל רק לכאורה.

בשלב זה מתגלה המידע שעלול להיות בעל ערך לגנבים ופורצים פוטנציאלים. המערכת הדיגיטלית של הכספות מהסוג הזה מאפשרת לפתוח אותן עם "קוד מנהל מערכת". מדובר בקוד שאמור להיות אך ורק בידי הנהלת המלון ולהיבחר על ידה, ואמור לשמש אותה כדי לפתוח כספות שהאורחים שנעלו אותם שכחו את הקוד האישי שהזינו. במקרה אידיאלי, לפני שהכספות מוצבות בחדרים אמור בית המלון אמור להזין לתוכן את הקוד של המלון ולהחליף את קוד מנהל המערכת שמגיע כברירת המחדל מהמפעל, במקרה של החברה הזו מדובר בקוד 999999.

צפו בפריצת הכספת במלון

ודאו איפוס סיסמה

הנהלת בית מלון רשלנית שלא דאגה להחליף את הקוד של המפעל, מפקירה למעשה את חפצי הערך של האורחים שלה לידי כל אחד שיש לו קצת ידע על כספות דיגיטליות, לצד כוונה רעה. זה יכול להיות אורח אקראי או עובר סורר בבית המלון. במצב כזה, כפי שניתן לראות בסרטון, הזנה של קוד ברירת המחדל תפתח את הכספת בלי בעיה - כל מה שנחוץ לפורץ זה רק לדעת את קוד המפעל של חברת "Saflok" הפופולארית.

אז האם כדאי לחזור להסתובב עם חגורת כסף? לא בהכרח. "אם אתם אי פעם שוהים במלון שיש לו אחד מאותם מוצרי 'Saflok' ואתם צריכים להשתמש בכספת כדי לנעול את חפצי הערך שלכם", מייעץ המומחה, "זה יהיה להיות רעיון טוב מצדכם לוודא שהנהלת בית המלון איפסה את סיסמת מנהל המערכת לפני שאתם מסתמכים על הכספת כדי להגן על החפצים שלכם". כלומר רגע לפני שאתם עוזבים את החדר ומפקידים את הדברים בכספת, ודאו בקבלה שהכספות בחדרים מוגנות - או פשוט נסו, עד קוד ברירת המחדל, לפרוץ אליה בעצמם כדי לוודא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully